Direct naar artikelinhoud

TELEX

'Etcetera' vernieuwt

Het magazine voor podiumkunsten Etcetera verschijnt vanaf september in vernieuwde vorm. De nieuwe hoofdredactrice Lene Van Langenhove, die Johan Reyniers opvolgt, heeft een andere redactie samengesteld en ook de vormgeving is vernieuwd. De nieuwe Etcetera wil een breder publiek aanspreken, zo klinkt het. Vanaf september zal het tijdschrift ook gratis te vinden zijn in 250 theaters, culturele centra, musea, cafés, hogescholen en cinema's in Vlaanderen en Nederland.

Advertenties in Google werken niet

Fors investeren in advertenties bij internet-zoekrobots creëert minder impact dan tot nu werd aangenomen. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteiten van Berkeley en Chicago en e-commercebedrijf eBay. De advertenties in zoekmotoren, vorig jaar goed voor bijna de helft van de online-advertentieuitgaven, zijn compleet nutteloos, zo blijkt uit experimenten. Ook zonder die merkadvertenties vinden klanten hun weg naar het bedrijf via de gewone resultatenlijst.

Eén in zee met Make Lemonade

Televisiezender Eén gaat voor zijn reclamecampagnes in zee met communicatiebureau Make Lemonade. Het eenmansbureau van Willem Van den Hoof, dat eerder ook voor De Morgen werkte, haalde het van Saatchi & Saatchi, Serviceplan en het uittredend bureau TBWA.

Nieuw praat- programma voor Koen Fillet

Dit najaar presenteert Koen Fillet een week lang een nieuw praatprogramma dat onderdeel zal uitmaken van Atelier De Stad, het project waarmee Canvas samen met de andere VRT-netten iedereen wil laten nadenken over de stad van de toekomst. In de week van 27 oktober voert Fillet elke avond interessante gesprekken met interessante mensen over leven in de stad.