Direct naar artikelinhoud

2,5 miljoen euro haalt voetbalbond uit verkoop merchandise

Ze hadden gerekend op 300.000 euro, maar de winst uit de verkoop van Rode Duivels-merchandise bedraagt volgens de laatste schattingen nu al meer dan 2,5 miljoen euro. Dat zegt Guillaume Goies, verantwoordelijke merchandising en sponsoring bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond, in Knack.

Volgens de KBVB zijn er 160.000 tot 190.000 voetbaltruitjes verkocht tegen de prijs van 75 of 92 euro, voor wie een rugnummer en de naam van een speler op het shirt wil. Een sjaal van 20 euro en een tricolore pruik gemodelleerd naar de coupe van Fellaini - 5,5 euro - vervolledigen de top drie van best verkopende spullen.

Het succes van de prullaria is zo groot dat supermarktketen Carrefour haar Red Devils Corner zelfs na het WK in de winkel laat staan. Carrefour biedt een tweehonderdtal producten aan. Een tip voor de prijsbewuste consument: naarmate het toernooi vordert, wordt de merchandise goedkoper.