BMW-instrumentarium
Volledig scherm
BMW-instrumentarium © BMW

Dure auto’s meest storingsgevoelig door hightechsnufjes

De helft van alle problemen die zich het afgelopen jaar voordeden met nieuwe auto’s had te maken met hippe multimediasystemen. Dat blijkt uit onderzoek van de Britse autowebsite JD Power. Saillant detail: de als degelijk bekendstaande Duitse topmerken scoren het slechtst.

16 reacties

  • Els Pauwels

    5 jaar geleden
    ik heb ondertussen al 4 Europese automerken versleten: Mini, VW, Skoda, Mercedes. De meeste en grootste problemen met de VW, en de Skoda, de andere ook, maar minder problematisch. Ik ben nu tot een punt gekomen, dat ik Europese auto's links laat liggen, ik koop enkel nog Aziatische nu, teveel problemen gehad met de Europese, de emmer is vol nu.
  • AD Janssens

    5 jaar geleden
    Heb een C220 Cabrio met alle toeters en bellen, sinds 2017, heeft nu dik 40.000KM en behalve onderhoud nog niks weten haperen.
  • Robert DE REU

    5 jaar geleden
    Je kan jezelf dikwijls veel ellende besparen om niet direct het laatste nieuw model te willen, wacht liever een paar jaar, dan zijn de kinderziektes grotendeels uit. ( Denk maar aan de Mercedes E klasse van 2003, een hoop ellende, mijn Mercedes E van bouwjaar 2008 zelfde model als toen heeft al die problemen niet meer en rijdt al jaren probleemloos ).
  • Bert Van Elst

    5 jaar geleden
    van citroen, peugeot en renault zullen we dan maar zwijgen zeker, das precies een lunapark als ge daar mee rijd, en dan rijden we nog niet met elektrische wagens
  • ROBERT GERTS

    5 jaar geleden
    Yep. Typisch Duitsers! Dinds de VW golf is hun dashbord meervop een kerstboom beginnen lijken. BMW volgde, en nu ook Mercedes! Voor ALLES een lample, en electronica, zodat een gewone mechaniekervniets meervkan maken.99% van de eigenaars weten niet met wat voor levensgevaarlijke dingen ze rondrijden! Bv. Electronisce besturing! Ipv ijzeren stangen, enkele draadjes! Draadje door, en je wagen stuurt gewoon NIET meer!