Een witte ‘ghost bike' voor een dodelijk verkeersslachtoffer op de fiets, hier in de stad Dresden.
Volledig scherm
Een witte ‘ghost bike' voor een dodelijk verkeersslachtoffer op de fiets, hier in de stad Dresden. © EPA

Aantal fietsdoden eerste maanden van 2019 fors gestegen in Duitsland

In Duitsland is het aantal overleden fietsers in het verkeer de eerste maanden van dit jaar fel gestegen. In totaal kwamen er in de eerste vijf maanden van 2019 11,3 procent meer fietsers om het leven. Het totale aantal dodelijke verkeersslachtoffers daalde in de eerste jaarhelft wel met 2,7 procent.

4 reacties

  • maurice snelders

    5 jaar geleden
    Das straf. Ik heb half West Europa afgefietst. Van oostende naar Boedapest en van Hamburg naar Rome,waarvan duizenden km door Duitsland. Na Nederland het veiligste én mooiste fietsland van onze omgeving.
  • Stevie Patroon

    5 jaar geleden
    Mochten de Duitse fietspaden zijn zoals de Belgische, er waren 1000 keer meer doden dan in België.
  • Jose Thijs

    5 jaar geleden
    Gisterenavond 21u25 kom ik gereden op de straat in het dorp. Rijden twee wielerterroristen zonder verlichting en bijna niet zichtbaar. Wie is dan in fout bij eventueel ongeval? Autobestuurder weeral, en dat door enkele paljassen die er om vragen als je het mij vraagt.
  • Hed Aslan

    5 jaar geleden
    fietsers hebben vooral in de steden vaak te weinig ruimte ? kan zijn maar ze zijn vooral onvoorzichtig rijden zonder handen met de blik op de smartfone zonder licht negeren alle voorrangsregels enz ik kan er elke dag ondersteboven rijden die 100 % in fout zouden zijn