Postbode dumpt twee jaar lang post terwijl slachtoffers achterstallige facturen betalen

© Photo News

Heel wat bewoners van Stene, een deelgemeente van Oostende, hebben vorige week post gekregen uit 2014. Het gaat om brieven die een postbode had gedumpt, en waarvan nu een deel is teruggevonden. Bpost raadt de slachtoffers aan om een klacht in te dienen bij de politie.

jdb, blg

Eén van de gedupeerden is Hendrik Van Eycken (48). “Ik heb vorige week onder meer kerstkaartjes, een brief van de deurwaarder en boekhouder en een verloren cheque gekregen”, vertelt hij.

De post werd blijkbaar meegenomen door een postbode die al een tijdje niet meer werkzaam is bij het bedrijf. "Vrij recent werd in een provinciaal domein een sporttas opgemerkt met daarin honderden brieven", bevestigt Barbara Van Speybrouck van Bpost.

"De politie heeft die meegenomen voor verder onderzoek. Daaruit blijkt dat de tas toebehoort aan een oud-werknemer van Bpost uit de regio van Oostende. Na het onderzoek is de post ons terugbezorgd."

De zak werd vrij recent gedumpt want de brieven waren nog in goede staat. Die werden dus alsnog aan de rechtmatige eigenaars bezorgd, samen met een begeleidende brief waarin het postbedrijf excuses aanbiedt en uitlegt wat er is gebeurd. Maar de gedupeerden gaan ze niet vergoeden voor de geleden schade.

"Dit komt hoegenaamd niet vaak voor", aldus het bedrijf. "Het betreft hier een malafide praktijk en een uitzondering."

Het bedrijf heeft ook een klacht ingediend bij de politie. "We raden de mensen aan om zelf ook een klacht in te dienen, en vragen hen om daarbij het pv-nummer van Bpost te gebruiken”, zegt woordvoerder Barbara Van Speybrouck.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen