© Belga

© Ferrari

thumbnail: null
thumbnail: null

F1-motor Sebastian Vettel komt dan toch ongeschonden uit startcrash GP van Singapore

De motor die Sebastian Vettel in Singapore achterin zijn Ferrari had is dan toch niet onherstelbaar beschadigd geraakt tijdens de startcrash in Singapore afgelopen weekend.

F1journaal.be

Door het contact met Max Verstappen en Kimi Raikkonen was de radiator van Vettels bolide beschadigd geraakt en door de koelvloeistof die daar uit kwam zag de Duitser zijn race beëindigd in de derde bocht van de race.

Even rees er paniek omdat de motor misschien wel eens ‘total loss’ zou kunnen zijn maar nader onderzoek door specialisten in Maranello heeft uitgewezen dat de power unit, indien nodig, nog kan gebruikt worden in de volgende zes races.

De beide Ferrari’s hebben tot dusver drie verbrandingsmotoren, drie MGU-H, drie MGU-K gebruikt en vier turbo’s gebruikt. In het geval dat er nog een nieuwe turbo zou moeten gebruikt worden zou dat resulteren in een gridstraf van tien plaatsen.

Naar verluidt zal Ferrari haar laatste motorupdate in Maleisië introduceren en dat betekent dat Vettel en Raikkonen aan hun laatste exemplaar van het seizoen toe zijn.

Met de nieuwe reglementering aangaande olieverbruik sinds de Grote Prijs van Italië moet Ferrari sowieso goed bekijken hoe ver het kan gaan in de afstellingen van haar motor. Mercedes koos ervoor om haar laatste update door te voeren in België en dat laat hen toe om 1,2 liter olie te verbruiken per 100 kilometer in plaats van de 0,9 liter waar Ferrari nu aan gebonden is.

Meer F1-nieuws op F1journaal.be:

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer