© AFP

Vrouw ontdekt schimmel in fles Coca-Cola

Toen Karin Van Loon uit Nieuwmoer (Kalmthout) onlangs enkele colaflessen kocht bij Colruyt, bleek een ervan vanbinnen beschimmeld te zijn. “De schade vond buiten ons productieproces plaats”, stelt Coca-Cola.

Margo Tilborghs

“Ik kocht zes 2-liter flessen Coca-Cola bij de Colruyt in Kalmthout”, zegt Karin. “Toen ik thuis de folie verwijderde, merkte ik dat één fles er niet normaal uitzag. Die fles was niet volledig gevuld, ingedeukt en er dreef schimmel in. Nochtans was de vervaldatum op de nog ongeopende fles 31 januari 2018. Ik heb toen contact opgenomen met de klantendienst van Coca-Cola.”

Karin bezorgde de bewuste fles en nog één andere uit dezelfde verpakking op hun vraag terug aan hen. “Volgens hen was de fles buiten het productieproces van Coca-Cola beschadigd geraakt. Misschien wel tijdens het openen van een verpakking met een cuttermesje. Zo zou er lucht in de fles zijn gekomen, waardoor er schimmel ontstond. Ik krijg nu een voucher voor de twee nieuwe flessen, maar ik twijfel toch aan het antwoord. Een fles die kapot is, lekt volgens mij en kun je induwen. Dat was bij deze fles niet het geval.”

Onderzoek

Laura Brems, woordvoerster van Coca-Cola: “Deze dame heeft inderdaad de flessen die ze had gekocht teruggestuurd, zodat wij onderzoek konden verrichten. Ze werden bezorgd aan ons kwaliteitscentrum in Antwerpen. Uit het onderzoek bleek dat er een schade aan de zijkant van de fles was. We hebben toen onderzocht of de schade tijdens de productiecyclus plaatsvond. Op basis van het productienummer hebben we alles nagekeken, maar er werden geen afwijkingen gevonden. Er zijn ook geen gelijkaardige meldingen binnengekomen. Op basis daarvan heeft ons consumentencentrum de klant gecontacteerd en gemeld dat de schade buiten ons productieproces heeft plaatsgevonden."

"Het is verder moeilijk in te schatten waar de schade heeft plaatsgevonden. De flessen ondergaan heel wat handelingen (transport, afladen, winkel) voordat ze bij de klant thuis zijn. Toch heeft deze dame er goed aan gedaan om ons te contacteren. Elke klacht nemen we serieus en wordt onderzocht."

Wie onregelmatigheden vaststelt, kan dat melden via het telefoonnummer dat ook op elke fles wordt vermeld: 078-156.156.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER