© BELGA

Reizigers kwaad door grote panne bij NMBS: lange wachtrijen voor tickets

De ticketautomaten van de NMBS waren deze voormiddag in heel het land buiten dienst. Hierdoor ontstonden er lange rijen aan de loketten. Vele reizigers die een kaartje aan boord kopen zijn uiterst misnoegd dat ze een toeslag hebben moeten betalen. “De toeslag is intussen uitgezet in ons systeem”, vertelt de woordvoerder van de NMBS, “wie toeslag betaald heeft, mag die terugvorderen via onze klantendienst.”

adm

“Door een IT-probleem zijn in heel het land alle ticketautomaten uitgevallen”, vertelde Dimitri Temmerman, woordvoerder van de NMBS. Rond 12 uur kon het probleem worden opgelost, werd bevestigd aan Belga.

Reizigers die door lange wachtrijen een ticket aan boord kochten, zijn misnoegd dat ze zeven euro toeslag moesten betalen. “We hebben intussen die automatische toeslag uitgezet in ons systeem”, vertelt Temmerman nog. “Wie toeslag betaald heeft, mag die terugvorderen via onze klantendienst.”

Nog volgens de woordvoerder zou het wel mogelijk moeten zijn om een kaartje online te kopen. Op twitter regent het echter klachten dat dit uiterst moeizaam verloopt.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER