150 banen zullen verdwijnen bij Telegraaf Media Groep

Bij het Nederlandse mediabedrijf Telegraaf Media Groep (TMG) zullen de komende jaren 150 banen verdwijnen. Dat heeft het Belgische mediabedrijf Mediahuis beslist. Mediahuis is sinds juni de grootste aandeelhouder van TMG. De reorganisatie zou nodig zijn om een duurzame toekomst te garanderen voor TMG.

De grootste merken van TMG, zoals De Telegraaf en de Nederlandse editie van Metro, zouden buiten schot blijven in het nieuwe plan. Er wordt wel gesneden in regionale media. Op dit moment heeft TMG 16 lokale "edities" van kranten zoals Noord-Hollands dagblad. Dat zou geleidelijk aan verminderd worden. Mediahuis zegt er niet bij hoeveel edities zouden overblijven. Het aantal websites gaat van vijf naar twee.

Op dit moment gebeuren er bij Mediahuis en TMG heel wat zaken dubbel, die zouden in de toekomst enkel nog door Het Mediahuis worden uitgevoerd. Het gaat onder meer om ICT, inkoop en drukwerk. 

In een persbericht zegt Mediahuis dat het "ernaar streeft om het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken".

"Ik ben ervan overtuigd dat het toekomstplan TMG in staat zal stellen om opnieuw uit te groeien tot een toekomstgericht en succesvol mediabedrijf met een sterke rol binnen onze groep", zegt CEO van Mediahuis Gert Ysebaert.

Meest gelezen