Direct naar artikelinhoud
Media

Mediahuis schrapt 150 banen bij Nederlandse Telegraaf Media Groep

Het gebouw van De Telegraaf in Amsterdam.Beeld ANP

Bij Telegraaf Media Groep zullen de komende jaren naar verwachting 150 banen verdwijnen. Dat meldt Mediahuis, de Belgische uitgever van onder meer De Standaard die eerder dit jaar TMG overnam.

"Bij die overname was Mediahuis zich terdege bewust van het feit dat belangrijke ingrepen noodzakelijk zouden zijn om van TMG, uitgever van onder meer Nederlands grootste krant De Telegraaf, opnieuw een toekomstgericht en succesvol bedrijf te maken", klinkt het in een persbericht.

De directie van TMG werkte de voorbije maanden een toekomstplan uit met drie pijlers: een focus op sterke merken, klantgerichtheid en een efficiëntere organisatie. Dat betekent dus 150 banen minder. TMG wil het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk vermijden.

Minder edities

In maart klonk het evenwel nog dat er als gevolg van het overnamebod van Mediahuis geen banen zouden verdwijnen. "Door overheadkosten te verminderen, niet-kernactiviteiten af te bouwen en samen te werken met Mediahuis op het gebied van bijvoorbeeld ICT, inkoop en drukwerk, kunnen aanzienlijke besparingen worden gerealiseerd. Het verdwijnen van naar schatting 150 banen de komende jaren is hierbij helaas onvermijdelijk maar noodzakelijk", klinkt het nu echter bij Mediahuis.

In maart klonk het nog dat er als gevolg van het overnamebod van Mediahuis geen banen zouden verdwijnen

Voorts komt het merk De Telegraaf weer op de eerste plaats te staan. Het aantal edities, nu zestien, wordt geleidelijk verminderd en het aantal websites gaat van vijf naar twee.