Brit neemt wraak op pizzeria met heel veel muntjes

Een misverstand van een pizzaleverancier lag aan de basis van een hoop frustratie bij Billy Martin uit Tamworth, Groot-Brittannië. Nadat een bestelling bij de 23-jarige man geleverd was, reed de pizzakoerier onmiddellijk weg, omdat hij dacht dat de bestelling al online betaald was. Maar al snel werd Martin bestookt met sms’jes en telefoontjes van de pizzeria, die deel uitmaakt van de restaurantketen "Domino’s pizza", dat hij nog een openstaande rekening moest vereffenen. Toen de pizzeria uiteindelijk de politie inschakelde, was de maat vol voor Martin.

Het was immers niet dat Martin niet wilde betalen. Toen hij door "Domino’s pizza" aangemaand werd om te betalen, was hij op een begrafenis in een andere stad. Ook al beweert hij dat vermeld te hebben, toch bleef men bellen, tot 6 keer toe. Om uiteindelijk dan nog een telefoontje van de plaatselijke politie te krijgen.

Martin op diverse Britse nieuwsmedia: "Het weekend was een nachtmerrie. Mijn vriendin, wiens grootmoeder begraven werd, was allerminst blij met het feit dat ik regelmatig mijn gsm moest raadplegen. Om het uur zag ze me bezig met mijn gsm."

"De bestelling die ik vorige donderdag plaatste bedroeg 25,74 pond. Toen de leverancier onmiddellijk na levering vertrok, dacht ik dat ik achteraf via bankoverschrijving moest betalen. Verder stond ik er niet bij stil. Een tweetal uren later kreeg ik een eerste telefoontje. Ze stelden voor iemand te sturen om het geld af te halen of om zelf het bedrag in het restaurant te komen betalen."

"Omdat het al laat was en ik de volgende dag vroeg moest vertrekken voor de begrafenis en pas zondagavond laat zou thuis zijn, stelde ik voor om daarna het bedrag te komen betalen. Maar dan ging het van kwaad naar erger. Ik werd behandeld alsof ik een crimineel was."

"Op zondagavond ben ik dan, omdat ik zo boos was, in het restaurant gaan betalen. Met alleen maar muntstukken van 2 pence. In totaal had ik er 1.287 bij. Die muntstukken was ik gaan inruilen in een plaatselijke bowling. In het restaurant heb ik om een ontvangstbewijs gevraagd, maar dat heeft men geweigerd."

Een woordvoerder van de pizzaketen liet intussen weten dat bestellingen van Billy Martin in de toekomst niet langer behandeld zullen worden. 

Meest gelezen