.
Volledig scherm
. © Netflix

Netflix moedigt werknemers aan om bij andere bedrijven te solliciteren

Netflix wil dat werknemers hun kans wagen bij andere bedrijven. Dat onthult voormalig Netflix-topvrouw Patty McCord in een boek. Een heel irrationeel beleid, zou je denken, maar Netflix kijkt net wat verder dan de gemiddelde werkgever, zo blijkt.

5 reacties

  • Jack Dereder

    6 jaar geleden
    Leo, Een bedrijf heeft maar een doel en dat is winst. Dat is niet goed of slecht, het is gewoon zo. Al die emoties die je beschrijft hebben te maken met de sfeer in het bedrijf en je eigen attitude. Slimme werkgevers en werknemers weten dit.
  • Louis Bouduin

    6 jaar geleden
    Netflix, Amazon, maar ook Bol en Coolblue en zo, laten ons af en toe een glimp van de toekomst zien. Ze behandelen een personeel nu al zo'n beetje als robotten.
  • Bjorn Paelinck

    6 jaar geleden
    Waarom moet het bedrijf in functie staan met je priveleven?
  • Leo Vandevoorde

    6 jaar geleden
    We zijn allemaal zeer gespecialiseerde radartjes in een geoliede machine. We werken niet om sociaal te zijn met anderen noch om fier te zijn op, en ons verbonden voelen met, hetgeen we produceren. We werken om productief te zijn en resultaten te boeken. Meerwaarde creëren is ons doel. De mens is gereduceerd tot een productie-eenheid. Woorden van Karl Marx, en nu meer relevant dan toen.
  • Jan Maarten

    6 jaar geleden
    Ziekelijk wat sommige bedrijven doen om hun werknemers uit te persen. Je privéleven staat in functie van het bedrijf ipv omgekeerd.