Problemen met elektronisch betalen

Door technische problemen bij Wordline ondervinden nogal wat mensen maandag problemen met elektronisch betalen. Volgens Worldline gaat het om ‘beperkte’ problemen.

tg

Het netwerk van Worldline, het bedrijf dat in opdracht van banken het geautomatiseerde betalingsverkeer regelt, was maandagochtend van 0.15 tot 4.30 uur niet beschikbaar door een aangekondigde ‘technische interventie’. Er werd een upgrade van het elektronische betaalsysteem uitgevoerd. Elektronische betalingen met Bancontact en met internationale kaarten (Maestro, Mastercard, VISA, JCB, UPI, Diners en American Express) waren op dat moment niet mogelijk, net als geld afhalen aan geldautomaten .

Maar de onderbreking duurde langer dan gepland, zodat er ook maandagochtend nog heel wat problemen waren. Financiële instellingen kregen heel wat telefoontjes van klanten die er niet in slaagden om betalingen te doen of geld af te halen.

Bij Wordline heeft men het over ‘beperkte’ problemen en is alles zo goed als opgelost.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen