Mannen kopen steeds meer schoenen door de sneakerhype: de grootste sneakertrends op een rij
Uit nieuw onderzoek van onderzoeksbureau Mintel blijkt dat mannen vandaag veel meer schoenen kopen dan vroeger en dat ze de kloof met vrouwen - nog altijd dé schoenkampioenen - verkleinen. Bij de jongeren - 16- tot 24-jarigen - kopen mannen zelfs méér schoenen dan vrouwen. Experts wijten het aan het succes van de sneakers, onlineshoppen en modebewustere heren. We sommen daarom de 5 belangrijkste sneakertrends op.
De lelijke sneakers
Ondertussen geen nieuwe trend meer, maar de lelijke sneakers blijven aan populariteit winnen. De schoen die de hype veroorzaakte – de Triple S van Balenciaga – is ondertussen op zijn retour, maar er zijn genoeg andere alternatieven op de markt. Populaire modellen zijn de 990-sneaker van New Balance, de Yeezy 500, de Nike Monarch en zelfs loopschoenen van Asics en Salomon. Al vind je ook 'ugly sneakers' bij grote modeketens.
De oldskool sneakers
Lijnrecht tegenover de vorige trend, staat de retour van de oldskool sneakers. Denk daarbij aan de One Star en Chuck Taylor All Star '70 van Converse, de Old Skool van Vans en de Gazelle en de Samba van Adidas. Net heel simpel en klassiek, zonder dikke zool en andere trendgebonden details. Doorgaans zijn deze modellen trouwens ook helemaal niet duur.
De futuristische sneakers
Niet alleen futuristisch ogende sneakers – zoals de React Element 87 en de NikeLAB Zoom Fly van Nike – doen het goed dit seizoen. Ook sneakers die met innovatieve technologieën gemaakt zijn, zijn in opmars. Zo wordt er bijvoorbeeld druk geëxperimenteerd met 3D-printing en materialen zoals gerecycleerd oceaanafval en vloeibaar plastic.
De treksneakers
Functionele sneakers die specifiek bedoeld zijn om mee te trekken, worden steeds vaker gedragen in het dagdagelijkse leven. En niet alleen sneakers om te trekken doen het goed trouwens. Ook fleecetruien, bodywarmers en andere typische ‘kledij voor buiten’ winnen aan populariteit in de modewereld. Veelgevraagde modellen zijn de Air Humara van Nike, de FILA Trailblazer en de XT-4 samenwerking tussen Salomon en The Broken Arm.
1/ 990 4GL van New Balance, € 180,00; via VIER Antwerp.
2/ One Star van Converse, € 84,95, via Avenue Store.
3/ Air Humara '17 van Nike, € 67,00, via size?.
4. UltraBoost Parley van Adidas, € 153,56, via Adidas.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
-
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
Wie houdt van Victoria Beckhams modelabel doet aan window shopping of is genoodzaakt om nogal diep in de buidel te tasten. Maar daar brengt Mango nu verandering in. De Spaanse keten brengt binnenkort samen met de ex-Spice Girl een betaalbare collectie uit: “Ik wil een breder publiek aanspreken, maar mijn eigen DNA behouden”, zegt zij. -
Van kaaklijn om U tegen te zeggen tot ‘hunter eyes’: hoe onschuldig is ‘looksmaxxing’, de nieuwe online trend voor jongemannen?
“Als je deze vier dingen doet, zal je eruitzien als een model.” Op TikTok doet een dubieuze trend de ronde: looksmaxxing. Daarbij delen jongemannen tips om hun uiterlijk te verbeteren. Ze spreken over geheime technieken zoals mewing, maar krijg je daar echt een strakkere kaaklijn van? En hoe onschuldig is deze hype? Esthetisch arts An De Cuyper reageert: “Je kan je kaakspieren trainen zoals elke andere spier.” -
-
Jobat
Waarom ligt je nettoloon zoveel lager dan je brutoloon?
-
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip
Ook gezien hoe de stervoetballers van Manchester City er verplicht in rondliepen voor én na hun Champions League-match in Madrid? Terwijl eerder zelfs de coureurs van Visma-Lease a Bike er ietwat potsierlijk mee aan de start van de Ronde van Vlaanderen verschenen. Dat kan maar één ding betekenen: het honkbaljasje – of ‘varsity jacket’ – heeft het hoogtepunt van hipheid bereikt. Portret van een bewust opzichtig kledingstuk dat tot 1972 zelfs ‘verboden’ was voor vrouwen. -
“Zodat onze kinderen niet hetzelfde moeten ervaren.” Wendy en Callie creëren slim product voor Belgen met krul- of kroeshaar
Wat hebben een businesscoach en een chemicus gemeen? Hun prachtige krullen en het verlangen om andere Belgische vrouwen met krullend of kroeshaar te redden van de struggles die ze zelf ook zo goed kennen. Wendy (30) en Callie (25) werkten jaren aan hun innovatieve product, na jaren te lijden onder het stigma dat op hun natuurlijke lokken rust. “Ik kreeg op den duur brandwonden.” -
Meer smeren nu, minder rimpels later? Dermatoloog geeft advies: “Schakel vanaf je 30ste een versnelling hoger”
-
“Vrouwen met zulke lippen kunnen verrassingspakketten zijn”: wat verklapt de vorm van je lippen over jou?
-
Minder acne, rimpels of schilfertjes door filters op je douchekop: werkt het echt? 3 experts reageren op de hype
Dof haar, veel acne of een droge huid? Hoog tijd om een nieuwe douchekop of een speciale waterfilter te kopen, zeggen Chinese wetenschappers. Dermatologen Griet Voet, Thomas Maselis en BV-kapper Jochen Vanhoudt verklappen of zulke filters, die fans vergaren op sociale media, wel echt werken. -
HLN Shop
“Gebruik er verschillende door elkaar”: podoloog geeft raad bij het kiezen van jouw perfecte wandelschoenen
Bij velen onder ons kriebelt het al om deugddoende tochten te maken in het groen. Ben je nog geen volleerd wandelfanaat, maar wil je graag de draad oppikken? Trek dan een instapmodel wandelschoenen aan je voeten. HLN Shop gaat na met welk schoeisel je als beginnend wandelaar - figuurlijk dan - over rozen loopt. -
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerHugo Bavré