© Pro League

Pro League stelt Mechelaar aan als nieuwe woordvoerder

De Pro League heeft dinsdag Stijn Van Bever benoemd als woordvoerder van de belangenvereniging van de profclubs. Dat gebeurde met unanieme instemming van de raad van bestuur. De Mechelaar was de voorbije zes jaar CSR- en eventmanager van de Pro League. Eerstdaags zal een nieuwe medewerker voor de communitywerking aangesteld worden.

De Pro League streeft ernaar haar interne en externe communicatiebeleid verder uit te bouwen. In dat kader van professionalisering werd voor het eerst een woordvoerder aangeduid. Tot nu stond Pierre François, CEO van de Pro league, in voor de communicatie.

Stijn Van Bever behaalde een Master in Geschiedenis en Conflict & Development aan de UGent en startte in mei 2012 zijn loopbaan bij de Pro League. Voordien was Van Bever actief in de sector van de ontwikkelingssamenwerking. De voorbije zes jaar bouwde hij het sociale beleid van de Pro League en de clubs mee uit. Hij zette onder meer de partnerschappen met Damiaanactie en de Belgian Homeless Cup op, realiseerde mee de Pro League+ Awards en Labels voor de maatschappelijke werking van de profclubs, en coördineerde verschillende sensibiliseringscampagnes. Hij nam onder meer het initiatief voor het actieplan tegen kwetsende en discriminerende spreekkoren en daden dat de Pro League in februari 2018 invoerde.

“De voorbije jaren heb ik samen met de clubs, onze partners en overheden meegewerkt aan de uitbouw van het maatschappelijk beleid van onze sport, een opdracht die ik met veel overtuiging en plezier vervuld heb en ook niet helemaal loslaat. Een maatschappelijk betrokken profvoetbal is immers gunstig voor zowel de clubs als de samenleving”, reageert Van Bever zelf. “Ik kijk ernaar uit om in een sfeer van samenwerking, vertrouwen en openheid met alle betrokken partijen te bouwen aan het communicatiebeleid van de Pro League.”

“Het Belgisch voetbal beleeft vandaag moeilijke momenten. In de huidige context is het dan ook belangrijk om onze werking in het algemeen en ons communicatie- en mediabeleid in het bijzonder te versterken”, verklaart CEO Pierre François. “Naar het voorbeeld van de grote Europese liga’s zal de Pro League in de toekomst voor haar communicatie beroep doen op haar woordvoerder. Dit gaat verder dan louter de persconferenties. Vanuit zijn functie zal hij verantwoordelijk zijn voor de communicatie van onze projecten, activiteiten en beslissingen, via onze verschillende communicatiekanalen.”

De Pro League zal eerstdaags een nieuwe communitymedewerker aanstellen. “Deze wijziging in het organigram betekent immers niet dat de Pro League haar sociaal engagement vermindert”, aldus François.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER Voetbal