“Ik vind het zelf erg dat ik hem een merk noem”: Ralphie (1) zit nog in de pampers, maar één foto kan hem wel al 420 euro opleveren
BizarGekker hoeft het echt niet meer te worden: Ralphie Waplington (1) zit nog volop in de pampers, maar een gesponsorde post op Instagram kan hem nu al 420 euro opleveren. Met zijn 15.000 volgers mag de peuter uit het Britse Brentwood zich alvast een heuse ‘influencer’ noemen. Dankzij zijn enorme populariteit heeft het kind onder meer chic speelgoed, meubilair voor zijn slaapkamer en tweehonderd outfits gratis in de wacht gesleept.
Stacey Woodhams (28) richtte de account in eerste instantie op om vrienden en familie op de hoogte te houden van de evolutie van haar zoon. Toen ze merkte dat hij in een maand tijd duizend volgers verzameld had, besloot ze de zaken toch wat professioneler aan te pakken. En met succes: gratis wiegjes, maaltijden, uitstapjes naar het pretpark,... De cadeaus in ruil voor wat schattige reclame blijven binnenstromen. Dankzij de samenwerking met kledingmerk Next heeft het ukje nu zelfs al een modellencontract op zak. Dat geld is bestemd voor zijn eigen bankrekening, benadrukt Stacey.
“Op elk foto met gebrusht haar”
Familieleden mogen ook niet zomaar foto’s van Ralphie op sociale media zetten. “Voor elk plaatje moet ik zelf het licht op groen zetten. Als het snot van zijn gezicht druipt en zijn haar in de war ligt, kan dat afstralen op de merken die we vertegenwoordigen. Daarom moet hij van mij op elke foto met gebrusht haar staan. Ik vind het zelf erg dat ik hem een merk noem, hij is natuurlijk nog een kind. Maar uiteindelijk is zijn naam wel harde business geworden, elke dag moet er iets nieuws gezet worden. En natuurlijk doe ik het allemaal om zijn toekomst veilig te stellen.”
Handeltje loopt gesmeerd
Het gaat zelfs zo ver dat Stacey een nieuwe foto soms om 2 uur ‘s nachts lanceert. Dan liggen baby’s te huilen en zitten ouders hun gsm te checken. Stacey hoort u echter niet klagen, haar handeltje loopt gesmeerd. “Ik heb al handtassen, koffers, kleding van Hugo Boss en zelfs een ‘kingsize matras’ gekregen. We hebben gratis in hotels gelogeerd en mochten op andermans kosten pretparken bezoeken. Alle kledij die Ralphie draagt, komt van Forever Sewing. Ideaal om met zo’n kleiner merk samen te werken.”
“Kritiek komt hard aan”
De praktijk komt Stacey ook op de nodige kritiek te staan. “Als iemand mij een slechte moeder noemt, komt dat wel aan. Mensen beseffen soms niet hoe gemeen ze kunnen zijn. Voor Ralphie duurt het maar een seconde om zo’n foto te laten nemen. Het beeld bewerken doe ik als hij slaapt of wanneer mijn man Adam thuis is. Ik dwing hem nooit om stil te zitten, alles gebeurt zo spontaan mogelijk. Soms is er wel wat stress mee gemoeid: merken willen dat de foto vanuit een bepaalde hoek genomen wordt en dan heb je maar één kans. Maar gelukkig is er dan Adam om de aap uit te hangen en hem aan het lachen te brengen. Het is teamwerk, ja.”
“Succes als gewone burger”
“Pas op, ik snap sommige kritiek wel. Dit gebeurt allemaal zonder de expliciete toestemming van Ralphie zelf. Maar alles wordt gefilterd, we willen enkel tonen dat hij plezier maakt. Willen we zelf beroemd worden of doen we het voor het geld? Nee, ik post om te bewijzen dat je ook als gewone burger veel kan bereiken. Ik kom uit een heel normaal gezin en heb mijn ups en downs gehad. Maar als je hard genoeg werkt, kan je toch succes hebben. En stevig labeur is het zeker: in zeventig procent van de gevallen contacteer ik de merken zelf, daar kruipt dus heel wat tijd in.”
Opvolging verzekerd?
De vrouw geeft intussen ook workshops om zo veel mogelijk uit sociale media te halen. “Ik ben gepassioneerd door wat ik doe. Rond Instagram bestaan heel wat misverstanden, maar uiteindelijk is het een heel positieve omgeving om je verhaal te delen.”
Het koppel probeert tot slot opvolging te verzekeren. “Een tweede kindje is zeker welkom. Sommige merken specialiseren zich in spullen voor pasgeboren baby’s, het zou jammer zijn als we die moeten laten vallen.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Sarah (29) is vooroordelen over haar tatoeages beu: "In winkel word ik gevolgd en als actrice moet ik altijd gevangenen spelen"
-
KIJK. Beau (30) toont hoe het is om te leven als ‘reus’: “Eens kijken of ik onder de douche pas”
De Amerikaan Beau Brown (30) gaat viraal op TikTok met filmpjes waarin hij laat zien hoe het is om 2 meter en 16 centimeter te meten. Met een camera op het hoofd toont hij onder meer hoe hij regelmatig moet bukken voor plafonds en deuren. Hoewel groot zijn wellicht ook zijn voordelen heeft, toont Beau toch vooral waar hij last van heeft. Zo past hij niet onder de douche in zijn hotel, kijken mensen hem vreemd aan als hij op het vliegtuig stapt en stoot hij zijn hoofd tijdens een tandartsbezoek. -
Livios
Een snellere en goedkopere oplossing voor het klassieke zwembad in de tuin
Zomers genieten: dat betekent ook relaxen in en rond het zwembad. Doe je dat het liefst in alle privacy en zonder je te moeten verplaatsen? Bouwsite Livios legt uit welke stappen je nu best onderneemt om binnenkort optimaal te kunnen genieten. Ook een budgetvriendelijk(er) alternatief voor het klassieke zwembad komt aan bod. -
-
Wegpiraat solt met verkeerde bestuurder
-
Volgers halen opgelucht adem: ekster Molly en hond Peggy weer herenigd na inbeslagname vogel
Heuglijk nieuws uit Australië. Ekster Molly en staffordshire-bulterriër Peggy, die de afgelopen drie jaar dikke maatjes werden, zijn weer met elkaar herenigd. Zo'n zes weken geleden werd hun innige vriendschap nog ruw verstoord met de inbeslagname van de vogel door de lokale autoriteiten. De gedwongen breuk tussen het tweetal hield het land daarna in zijn greep. -
Het schokkend moment waarop dame door roltrap zakt
-
Gensters vliegen in het rond na blikseminslag op dak
-
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
-
Weer 'grote katachtige' gefilmd in Engeland
-
Familie wordt gek wanneer ze twéé kleurtjes zien bij gender reveal
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
12 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerHanne Vlaeminck
Peter Janssens
Caroline Bex
mich lee
Moni Piot