Direct naar artikelinhoud
Bioscoop

Kinepolis-CEO: “Hotdogs in cinema, waarom niet?”

Kinepolis-CEO: “Hotdogs in cinema, waarom niet?”
Beeld Kinepolis

Kinepolis wil haar filmaanbod fors uitbreiden. Maar ook de totale beleving wordt onder de loep genomen. En daar horen nòg meer snacks bij, zegt topman Eddy Duquenne in Het Laatste Nieuws.

“We moeten meer beleving aanbieden, zowel qua films als qua snacks”, aldus Duquenne. “Zo serveren ze in Canada hotdogs. Misschien doen we dit ook in België.” Bovendien overweegt de bioscoopketen het filmaanbod uit te breiden. Duquenne: “We moeten meer inzetten op doelgroepen. Zo doen Japanse films het in Madrid uitstekend, omdat daar een grote Japanse enclave is. Hetzelfde met Turkse films in België.”

Met de overname van de 45 complexen van het Canadese Landmark heeft Kinepolis de jaarcijfers van vorig jaar opgetrokken. Op Nederland na zakten de bezoekersaantallen in Europa, vooral als gevolg van de warme zomer en het WK Voetbal. Toch steeg de recurrente nettowinst met 6,2 procent, tot 47,5 miljoen euro.

Maar dat is dus geen reden om dit jaar geen nieuwe dingen uit te proberen. De afgelopen jaren pakte Kinepolis regelmatig uit met nieuwigheden, zoals de 4DX-zalen waarin de zetels gesynchroniseerd mee bewegen met de actie op het scherm of de cosy seats voor koppels. Momenteel loopt in Antwerpen een test met zetels waarin gezinnen van drie of vier personen samen kunnen zitten. Tegen een meerkost, natuurlijk.