Studio 100 daagt Greenpeace voor de rechter, nadat de milieuorganisatie een campagne had gelanceerd waarin het figuurtje ‘Maya de Bij’ sigaretten promoot. ‘Alle beelden waarop Maya de Bij aanzet tot roken, zijn onaanvaardbaar’, zegt Studio 100. [naar artikel]
Studio 100 heeft het filmpje van Greenpeace met een rokende Maya de Bij offline laten halen. ‘We moesten wel actie ondernemen’, stelt Studio 100-ceo Hans Bourlon. ‘Het filmpje heeft gewerkt’, reageert Greenpeace tevreden. [naar artikel]
Studio 100 heeft Greenpeace gedagvaard in de zaak van de rokende Maya de Bij. Het entertainmentbedrijf uit Schelle eist concreet dat Greenpeace meteen zijn campagne stopzet, het filmpje en beelden laat verwijderen en excuses aanbiedt. “We willen voorkomen dat er nog meer schade wordt aangericht”, zegt Jan Pieter Boodts van Studio 100. De heisa ontstond […] Het bericht Studio 100 dagvaardt Greenpeace in zaak van rokende Maya de Bij verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een grootschalige campagne aan het adres van Studio 100, dat licentiehouder is van Maya De Bij. Het bedrijf verkoopt... [naar artikel]
Het filmpje van Greenpeace waarin Maya de Bij reclame maakt voor sigaretten, krijgt een staartje in de rechtbank. Studio 100 dagvaardt Greenpeace, laat het donderdagnamiddag weten. [naar artikel]
07:53 Greenpeace moet stoppen om de beelden van Maya de Bij te gebruiken zonder toelating van Studio 100, op straffe van dwangsommen tot een miljoen euro. [naar artikel]
Greenpeace heeft de filmpjes van een sigaretten rokende Maya de Bij offline gehaald. Studio 100 heeft de beelden offline laten halen, melden beide... [naar artikel]
Studio 100 kan de campagne van Greenpeace tegen de vleeswaren met zijn bekende figuurtjes al Plop en Maya de Bij, maar matig appreciëren. ‘Buiten proportie, excuses zijn op hun plaats,’ zegt ceo Hans Bourlon. [naar artikel]
Studio 100 kan de campagne van Greenpeace tegen de vleeswaren met zijn bekende figuurtjes als Plop en Maya de Bij, maar matig appreciëren. ‘Buiten proportie, excuses zijn op hun plaats,’ zegt ceo Hans Bourlon. [naar artikel]
Studio 100 dagvaardt Greenpeace voor een procedure in kortgeding na de campagne van een rokende Maya De Bij. Het televisiebedrijf oordeelt dat het... [naar artikel]
Greenpeace moet stoppen om de beelden van Maya de Bij te gebruiken zonder toelating van Studio 100, op straffe van dwangsommen tot een miljoen euro. Dat bericht L’Echo woensdag. [naar artikel]
Greenpeace moet stoppen om de beelden van Maya de Bij te gebruiken zonder toelating van Studio 100, op straffe van dwangsommen tot een miljoen euro. Dat bericht L'Echo. [naar artikel]
Studio 100 heeft het filmpje van Greenpeace met een rokende Maya de Bij offline laten halen. Dat zeggen Greenpeace en Studio 100 maandagavond. [naar artikel]
Entertainmentbedrijf Studio 100 dagvaardt Greenpeace, nadat de milieuorganisatie een campagne lanceerde waarin een rokende Maya de Bij te zien was. Greenpeace wilde daarmee aanklagen dat Studio 100 via zijn populaire figuren ongezonde producten promoot bij jonge kinderen. Studio 100 heeft zelf het initiatief genomen om het campagnefilmpje te laten verwijderen van sociale media, maar laat het daar niet bij. "We hebben eerst de vriendelijke weg geprobeerd, maar er beweegt niks, en daarom gaan we verder", zegt Studio 100-CEO Hans Bourlon aan onze redactie. [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een nieuwe campagne om Studio 100 aan te zetten, te stoppen met het maken van ongezonde charcuterie voor kinderen. In een filmpje worden zogezegd sigaretten van Maya De Bij gepromoot. “Voortaan kunnen kinderen ook van echte sigaretten genieten. Handig, in kleine pakjes voor de kleine kinderhandjes. Met de beste tabak en heerlijk […] Het bericht Greenpeace voert campagne tegen Studio 100-vlees met Maya-sigaretten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.