De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een... [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard woensdag. [naar artikel]
02:00 De Vlaamse partijen hadden eind vorig jaar 61 miljoen euro cash op de rekening. Die kunnen ze spenderen aan de verkiezingscampagne van 2024, al is de propagandamachine nu al in gang gezet. [naar artikel]
Sinds deze week kan je op Facebook achterhalen hoeveel betaalde advertenties een pagina uitstuurt. Wij deden de test met de Vlaamse politieke partijen. Daaruit blijkt dat CD&V op dit moment de meeste gepersonaliseerde boodschappen stuurt, en dat de oppositie het veel rustiger aan doet. Toch zal de digitale campagnevoering alleen maar belangrijker worden. [naar artikel]
Tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen verdiende Facebook 81 miljoen dollar aan de advertenties van Hillary Clinton en Donald Trump. En ook de Vlaamse partijen adverteren op Facebook, terwijl de campagne nog moet beginnen. [naar artikel]
Politieke partijen gaven vorig jaar ruim 17 miljoen euro uit aan propaganda. [naar artikel]
De verkiezingen zijn dan wel al enkele maanden achter de rug, toch blijven de Vlaamse partijen investeren in Facebook-advertenties. Met Vlaams Belang als duidelijke koploper. Sinds maart 2019 heeft de partij al meer dan 1,2 miljoen euro uitgegeven. De totale uitgaven van alle partijen samen zijn goed voor 2,3 miljoen euro. [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
6 miljoen euro, zoveel geld gaven alle Belgische politieke partijen in 2023 samen uit aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat is een record. Vlaams Belang is koploper, op de voet gevolgd door de N-VA. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar samen al meer dan 2,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. N-VA en Vlaams Belang zijn de absolute koplopers. Als de uitgaven zich in dezelfde trend voortzetten zullen alle Belgische partijen samen aan het einde van dit jaar de ruim 5 miljoen euro, die vorig jaar nog werd uitgegeven aan online reclame, ver overstijgen. [naar artikel]
Vlaamse politieke partijen hebben in het voorbije anderhalf jaar samen meer dan 4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en... [naar artikel]
Tot en met eind oktober vloeide dit jaar al 4,9 miljoen euro vanuit de Belgische partijen naar Meta voor advertenties op Facebook en, in veel mindere mate, Instagram. Dat blijkt uit de jongste cijfers van AdLens, een groep vrijwilligers die de gegevens bijhoudt. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen en hun voorzitters gaven de laatste twee maanden al minstens 205.300 euro uit om kiezers via Facebook te overtuigen. [naar artikel]
01:00 In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober zetten alle Vlaamse partijen Facebook-advertenties in om hun boodschap gericht tot bij de kiezer te krijgen. De Tijd en VRT NWS willen in... [naar artikel]
De jaarrekeningen van alle partijen zijn neergelegd in de Kamer, die de cijfers publiek maakte. Daaruit blijkt wat iedereen al wist: het systeem van partijfinanciering werkt zeer gul voor de politieke partijen. Die hebben in de aanloop naar een verkiezingsjaar ook opvallend veel cash in hun vermogens zitten: klaar om straks te gaan spenderen. [naar artikel]
Bij het datalek bij Facebook twee weken geleden hebben hackers toegang gekregen tot 29 miljoen accounts. Dat heeft Facebook zelf bekendgemaakt. Het getal ligt veel lager dan de 50 miljoen waarvan eerst sprake was. [naar artikel]
Vrijdag start de ‘sperperiode’: de laatste 4 maanden voor de verkiezingen zijn de partijen beperkt in wat ze mogen uitgeven voor hun campagne. Maar die grens is relatief, zo heeft Leuvens professor Bart Maddens berekend. Drie partijen kunnen elk meer dan 5 miljoen euro spenderen: N-VA en Vlaams Belang, maar ook een verrassende derde. Ontdek hier de cijfers per partij en de voorspelling wat ze écht gaan uitgeven. “Er staat te veel op het spel, dus ze gaan all the way.” [naar artikel]
Miljoenen gooien de Belgische partijen er jaarlijks tegenaan op Facebook, maakt niet of het een verkiezingsjaar is of niet. Met een nieuw wetsvoorstel willen Kristof Calvo (Groen) en Gilles Vanden Burre (Ecolo) daar nu paal en perk aan stellen. Zij willen een plafond van maximaal één miljoen euro per jaar. “Een billijk bedrag”, klinkt het. [naar artikel]
Van alle Europese partijen en politici adverteren de Vlaamse het meeste op Facebook, zelfs zonder verkiezingen. Met dank aan de tientallen miljoenen euro die ze zichzelf jaarlijks uitkeren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.