Vanaf midden november wil Telenet met ‘gerichte reclame’ starten, gebaseerd op uw persoonlijk kijkgedrag. Tenzij u daar expliciet geen toestemming voor geeft. “Inbreuk op de privacy”, reageert staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld), daarin gesteund door de Privacycommissie. [naar artikel]
Het verleden van alle festivalgangers controleren is een zware inbreuk op de privacy. Dat zegt de privacycommissie. Daar gaan ze de zaak [naar artikel]
De Belgische privacywaakhond Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) legde deze week een boete van een kwart miljoen euro op aan Europese adverteerders. Volgens de GBA is het systeem van pop-ups waarmee websites toestemming vragen om cookies te gebruiken illegaal. Het legt potentieel een bom onder online reclame, maar hoe kan je zelf je online privacy nu al beschermen? [naar artikel]
Er zijn tien nieuwe klachten ingediend bij de Gegevensbeschermingsautoriteiten in tien Europese landen. Ook in ons land is er een klacht tegen de gerichte reclameboodschappen van Google, meldt de krant Le Soir. Volgens de Liga voor Mensenrechten gaat het om “een grootschalige en systematische schending van persoonlijke gegevens”. De Liga’s voor Mensenrechten van de tien […] Het bericht Nieuwe klacht tegen Google voor schending privacy verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Eén op de vijf handelaars verspreidt beelden van een crimineel feit dat zich in hun zaak heeft afgespeeld. “De cijfers zijn opmerkelijk, zeker omdat het een inbreuk is op de privacy van de gefilmde persoon”, zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen die de Raad voor de Reclame maandag bekendmaakte. [naar artikel]
De politie-inval in de woning van Cliff Richard in 2014 was een "ernstige inbreuk" op de privacy van de Britse zanger. Dat betoogde zijn advocaat... [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een Koninklijk Besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
De privacycommissie bekijkt of de wet moet aangepast worden want contactopsporing -is volgens de commissie een inbreuk op het privéleven. [naar artikel]
Televisie-uitzendingen die reclame bevatten voor online kansspelen mogen vanaf 1 juni niet langer uitgezonden worden. Op 1 juni treedt het koninklijk besluit van 25 oktober 2018 in werking, over de voorwaarden voor het uitbaten van kansspelen en weddenschappen via informatiemaatschappij-instrumenten. De reclame-uitzendingen voor online kansspelen op tv voldoen niet aan deze voorwaarden en worden bijgevolg […] Het bericht Nieuw op 1 juni – Reclame online kansspelen op tv verboden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Online privacy in de VS kreeg deze week een flinke klap nadat het Congres instemde met een voorstel dat internetserviceproviders de mogelijkheid geeft gebruikersdata te verkopen aan derde partijen. Hoe is het zover gekomen en wat heeft de toekomst in petto voor online privacy in Amerika? [naar artikel]
Uitbaters van online casino’s en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L’Echo dinsdag en wordt bevestigd door de Raad van State. Een arrest van 6 februari vernietigt grotendeels een koninklijk besluit (KB) van 25 oktober 2018 over reclame voor gokken. [naar artikel]
De autoriteit voor gegevensbescherming heeft Johan Van Durme veroordeeld voor inbreuken op de privacy in de aanloop naar de lokale verkiezingen van... [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20.00 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
De gokbedrijven in ons land moeten zich binnenkort aan veel strengere regels houden. Reclame voor online gokken tijdens sportwedstrijden kan straks niet meer, er komt een verbod op reclame op tv voor 20.00 uur en een waarschuwing wordt verplicht bij elke reclameboodschap. [naar artikel]
De FOD Economie gaat duidelijke richtlijnen uitvaardigen voor online influencers die reclame maken op sociale media. Online influencers zijn mensen die veel volgers hebben en vaak invloed hebben op specifieke doelgroepen. Bedrijven zetten hen in om reclame te maken voor hun producten, maar dat gebeurt niet altijd transparant. Daar wil de FOD Economie nu een einde aan maken. [naar artikel]
De televisie-uitzendingen die reclame bevatten voor online kansspelen mogen vanaf 1 juni 2019 niet langer uitgezonden worden. Dat heeft de Kansspelcommissie vandaag gemeld. Op 1 juni treedt het koninklijk besluit van 25 oktober 2018 in werking, over de “voorwaarden voor het uitbaten van kansspelen en weddenschappen via informatiemaatschappij-instrumenten”. De reclame-uitzendingen voor online kansspelen op tv […] Het bericht Reclame online kansspelen op tv verboden vanaf 1 juni verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De manier waarop online reclame in Europa wordt verkocht en getoond, moet anders. Een cruciaal onderdeel van dat mechanisme is in strijd met de Europese privacywetgeving, zegt de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA). [naar artikel]
Staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD) is het niet eens met de aanpassing van het privacybeleid van Google. [naar artikel]
Alphabet, het moederbedrijf van Google en YouTube, heeft vorig jaar nagenoeg de helft van de totale wereldwijde online reclamebudgetten toegewezen gekregen. Dat blijkt uit een rapport van het World Advertising Research Center (Warc). De onderzoekers stelden vast dat Alphabet op zijn verschillende platformen voor ongeveer 120 miljard dollar inkomsten uit online reclame boekte. Dat betekende […] The post Alphabet eist bijna helft wereldwijde online reclame-inkomsten op appeared first on Business AM. [naar artikel]
Uitbaters van online casino's en online kansspelen mogen weer reclame maken. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L'Echo vandaag en wordt... [naar artikel]
Meer dan vier op de tien Belgen zeggen bereid te zijn om hun online privacy deels op te geven in ruil voor voordelen, zoals kortingen of een betere service. Dat blijkt vrijdag uit een privacy-enquête die werd uitgevoerd door Global Data & Marketing Alliance waarover Belgian Association of Marketing (BAM) bericht. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.