Wie het vliegtuig neemt zal vanaf april iets meer moeten betalen. Vooral voor korte vluchten van minder dan 500 kilometer loopt de inschepingstaks op tot 10 euro. Dat is de regering dinsdag overeengekomen. Maar gaat die taks het gedrag van de mensen echt wijzigen? En wringt de regering de al noodlijdende luchtvaartsector zo niet de nek om? En hoe zal dat allemaal praktisch geregeld worden door de luchtvaartmaatschappijen? [naar artikel]
Frankrijk gaat een ecotaks heffen op vliegtickets. Dat heeft de regering bekendgemaakt. De taks wordt vanaf volgend jaar ingevoerd en zal tussen 1,50 en 18 euro bedragen. [naar artikel]
China verbiedt zijn luchtvaartmaatschappijen de Europese CO2-taks te betalen. Wie de groene taks niet betaalt, riskeert een landingsverbod. 26 landen, waaronder de VS en Rusland, verzetten zich tegen de maatregel. De EU bindt niet in: 'Wij passen de taks niet aan.' [naar artikel]
Voor Covid-19 trokken we massaal naar zon, zee en strand in Spanje, Frankrijk en Italië. Het vliegtuig was ons vervoermiddel bij uitstek.Vanaf de zomer van 2020 gaan we anders op vakantie. [naar artikel]
De Franse minister van Financiën, Bruno Le Maire, en zijn Amerikaanse collega Steven Mnuchin zijn een “globaal gemeenschappelijk kader” overeengekomen rond de digitale taks die Frankrijk invoerde. Dat heeft Le Maire woensdag na afloop van het overleg in Davos verklaard. De taks die Amerikaanse digitale reuzen als Google en Facebook moeten betalen, is een doorn in het oog van Washington, dat met sancties dreigde tegen Franse producten. [naar artikel]
De hotelsector is woedend: het stadsbestuur voert vanaf 2020 een verblijfstaks van 650 euro per jaar per kamer in. Hoteliers zitten plots met een extra jaarlijkse kost van tienduizenden euro’s, maar eigenlijk inden zij de toeristentaks al jarenlang... zonder dat ze bestond. “Mensen die in het verleden geen onrechtmatige taks inden, zullen dat niet voelen”, aldus schepen Jurgen Content (SP.A). [naar artikel]
Meer dan 900 luchtvaartmaatschappijen, waaronder alle grote namen, onderwerpen zich vanaf zondag in aan de nieuwe CO2-taks die de EU oplegt. [naar artikel]
De Rode Duivels vliegen deze week naar Sint-Petersburg voor het EK Voetbal met een vliegtuig van de Litouwse luchtvaartmaatschappij Klasjet, dat haar personeel een salaris betaalt dat ver onder de Belgische standaarden ligt. Dat schrijft La Libre Belgique zondag. [naar artikel]
ParijsAlle vluchten die in Frankrijk vertrekken, worden vanaf volgend jaar belast met een ecotaks tussen 1,5 en 18 euro. Het geld moet dienen om meer milieuvriendelijke vormen van transport te ondersteunen. [naar artikel]
De stad Mechelen heft vanaf begin 2019 een taks van 10.000 euro per jaar op containerwoningen. “Wij willen het ontmoedigen om daar mensen in te huisvesten”, luidt het. [naar artikel]
Gewezen mode-ondernemer Guy Vossen betaalt jaarlijks een taks van 17.000 euro omdat zijn winkel die in 2014 in Riemst failliet ging, leeg staat. Hij spreekt van een vervelende situatie omdat de winkelruimte te koop staat en de appartementen erboven bewoond zijn. Vossen wil de winkelruimte niet laten verkrotten, maar kan ze dus ook niet afbreken. [naar artikel]
Vanaf maandag openen de grenzen van ons land en vanaf dan kan u dus ook weer het vliegtuig nemen. Niet naar gelijk welke bestemming, maar op vakantie gaan is wel weer écht mogelijk. Hoe zal het eraan toe gaan op de luchthaven? Welke maatregelen neemt Brussels Airport om alles veilig te laten verlopen? En zullen er lange wachtrijen zijn? Een overzicht. [naar artikel]
Een broodje in een wegwerpplastic folie? Dan betaalt u een hogere taks. Of dat is toch wat de federale regering vórig jaar besliste. Die uitgebreide verpakkingstaks bleek een dode mus. Nu komt dat spook opnieuw op de begrotingstafel terecht. Opvallende tegenstander? Ecolo. “Liever een verbod op plastic dan die hogere belasting.” [naar artikel]
Frankrijk wil vanaf 2020 een vliegtaks van 1,5 tot 18 euro heffen op vliegtuigtickets van vertrekkende vluchten. Het moet de EU over streep trekken om dat voorbeeld te volgen. [naar artikel]
Elk gezin dat op 1 januari 2020 gedomicilieerd is in Ham betaalt een afvalbelasting aan Limburg.net. In dat bedrag zit een hoeveelheid huisvuilzakken vervat die je vanaf 10 februari kan afhalen in één van de vier afhaalpunten in de gemeente. [naar artikel]
In Frankrijk is enkele weken geleden een terreurverdachte opgepakt die een vliegtuig wou kapen. Dat heeft de Franse minister van Binnenlandse... [naar artikel]
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) vreest dat de effectentaks die de federale regering in het leven heeft geroepen, op juridische bezwaren botst, schrijft De Tijd zaterdag. “Op basis van adviezen die we bij topjuristen ingewonnen hebben, blijkt dat de kans groot is dat de Raad van State zal oordelen dat er sprake is […] [naar artikel]
De regering verdedigt met hand en tand de fairness-taks, die aan grote bedrijven een minimumbelasting oplegt. Maar het Verbond voor Belgische Ondernemingen is daarover niet te spreken. 'Dit zal zeer schadelijke gevolgen hebben.' [naar artikel]
De taks op de effectenrekening zal gelden vanaf de eerste euro voor wie minstens 500.000 euro op zo’n rekening heeft staan. Dat heeft vicepremier Jan Jambon (N-VA) donderdag voor aanvang van het kernkabinet verklaard. De topministers buigen zich over het dossier dat de voorbije dagen wrevel binnen de federale regering veroorzaakte. [naar artikel]
Met het spoor doorheen Europa reizen, is tweemaal duurder dan met het vliegtuig. Dat stelt een rapport van Greenpeace. [naar artikel]
Met het spoor doorheen Europa reizen, is tweemaal duurder dan het vliegtuig. Dat stelt een rapport van Greenpeace. [naar artikel]
Nederland wil vanaf 2021 een belasting van zeven euro invoeren op vliegtuigtickets. In afwachting van Europese afspraken, wil ook Vlaanderen kijken of het gewest hier een gelijkaardige taks kan heffen. [naar artikel]
Het Grondwettelijk Hof heeft het beroep van drie energie-producenten tegen de nucleaire taks verworpen. Electrabel, in handen van Suez Gaz de France, moest het leeuwendeel van de taks op tafel leggen: 222 miljoen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.