Wetenschappers pleiten voor een taks op rood vlees net zoals bij andere ongezonde producten zoals tabak en alcohol. Zo’n belasting zou de gezondheidszorg in veel landen ten goede komen, blijkt uit internationaal onderzoek. [naar artikel]
Wetenschappers pleiten voor een belasting op rood vlees net zoals bij andere ongezonde producten zoals tabak en alcohol. Zo’n taks zou de... [naar artikel]
Zowat een op de drie kmo's die te maken hebben met de kilometerheffing, zegt een negatieve impact van die taks te ondervinden. Het is bij een op de tien zelfs een rem op de jobcreatie. Unizo dringt aan op een grondige evaluatie, minister van mobiliteit Ben Weyts (N-VA) houdt de boot voorlopig af. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”, zegt ze in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Een ongeval in Sint-Stevens-Woluwe zorgde vanochtend opnieuw voor een dramatische ochtendspits in en om Brussel. Transportbedrijven en sectorfederatie Febetra pleiten voor een versnelde invoering van de kilometerheffing voor personenwagens. “De kilometerheffing is nu alleen van toepassing op vrachtwagens, maar pas als je ook personenwagens gaat belasten zal het effect hebben op de mobiliteit”, zegt Isabelle De Maegt van Febetra. [naar artikel]
Het Waals Gewest verzet zich fel tegen een kilometerheffing op alle wegen in Vlaanderen. Dat zegt Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (CDH). Hij hoopt meer uitleg te krijgen van de Vlaamse collega’s, want twee verschillende systemen voor kilometerheffing in één land is “moeilijk te vatten”, zegt hij. [naar artikel]
De Belgische ministers van Leefmilieu pleiten voor een Europese taks voor de commerciële luchtvaartsector. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open VLD-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren, moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale... [naar artikel]
Terwijl CD&V de kilometerheffing opnieuw op tafel legt, pleiten wetenschappers voor een nog radicalere variant. Een heffing die om de vijf minuten verandert, zou de files kunnen oplossen zonder dat de automobilist zich blauw betaalt of de wagen moet afzweren. [naar artikel]
Vlaams minister voor Mobiliteit Lydia Peeters en haar Brusselse collega van Financiën Sven Gatz (beiden Open VLD) pleiten voor een akkoord tussen Brussel en Vlaanderen waarbij de slimme kilometerheffing wordt verbonden aan een gedeeltelijke verbreding van de Ring. Dat zeggen ze in een interview met BRUZZ. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka. Een slimme kilometerheffing belast wagengebruik op basis van de milieukenmerken van het voertuig, de plaats en het tijdstip van de verplaatsing. [naar artikel]
Een kilometerheffing op alle Vlaamse wegen beroert flink de gemoederen in Wallonië. Dat zegt Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (cdH).... [naar artikel]
Transportbedrijven omzeilen de kilometerheffing door hun vrachten met lichtere bestelwagens te vervoeren, omdat ze dan geen kilometerheffing hoeven te betalen. Dat bleek dinsdagochtend bij controles van de Vlaamse belastingdienst op een weegbrug op de E4O-snelwegparking in Wetteren. “In totaal werden 20 pv’s opgesteld. Daarvan gingen er dertien specifiek over overladen voertuigen en die leverden voor 29.000 euro aan boetes op”, aldus David Van Herreweghe, administrateur-generaal van de Vlaamse belastingdienst [naar artikel]
Terwijl CD&V de kilometerheffing opnieuw op tafel legt, pleiten wetenschappers voor een nog radicalere variant. Een heffing die om de vijf minuten verandert, zou de files kunnen oplossen zonder dat de automobilist zich blauw betaalt of de wagen moet afzweren. [naar artikel]
Op het moment dat de Vlaamse onderhandelaars een regeerakkoord uit de grond stampen, pleit Koen Algoed, topman van het Vlaams Departement Financiën en Begroting en gewezen kabinetschef van Philippe Muyters (N-VA) voor de controversiële kilometerheffing. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Terwijl CD&V de kilometerheffing opnieuw op tafel legt, pleiten wetenschappers voor een nog radicalere variant. Een heffing die om de vijf minuten verandert, zou de files kunnen oplossen zonder dat de automobilist zich blauw betaalt of de wagen moet afzweren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.