De vele deelsteps die in Brussel rondrijden, zullen binnenkort niet zomaar overal mogen worden achter gelaten. Brussel Mobiliteit gaat samen met Brusselse gemeenten bekijken in welke zones het wildparkeren van de elektrische deelsteps verboden kan worden. Dat schrijft De Morgen en het nieuws wordt bevestigd aan Belga. [naar artikel]
Brussel gaat het aantal deelsteps beperken vanaf 2024. Nu zijn er nog 21.000 e-steps toegelaten in het Brussels Gewest, maar tegen dan nog maar 8.000. De Brusselse regering wil ook nog maar 2 aanbieders van deelsteps in de stad. [naar artikel]
De elektrische deelsteps van het bedrijf Troty zijn nergens meer te vinden in Roeselare. Sinds deze maand werden ze niet meer opgesteld. Het project sloeg niet aan bij de inwoners. [naar artikel]
Dott, een van de vele aanbieders van deelsteps in Brussel, lanceert een verzekeringsservice voor haar klanten: wie een Dott-deelstep huurt, is... [naar artikel]
Wie zich in Brussel wil verplaatsen, kan dat vanaf vandaag doen op elektrische deelsteps. Het Amerikaanse bedrijfje "Bird" biedt sinds vandaag 100 elektrische deelsteps aan. Elke ochtend zijn ze op vaste plaatsen te vinden, maar de gebruiker mag de step na gebruik achterlaten waar hij wil in de stad. Met een volledig opgeladen elektrische step kan 20 kilometer worden afgelegd, tegen een snelheid van maximaal 25 kilometer per uur. [naar artikel]
Sinds gisteren zijn honderd elektrische deelsteps van Bird in Brussel beschikbaar. Amerikaanse media waarschuwen voor de overlast, maar vlogger... [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden... [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden voor gebruik, of verschillende operatoren pakken hun biezen (en steps). Zo zullen operatoren Wind en ook Hive de hoofdstad al de rug toekeren. Voor het begin van de zomer kondigden Hive […] Het bericht Verdelers elektrische deelsteps verlaten Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Brussels gewest werkt aan de afbakening van zones waarin het binnenkort verboden zal zijn om deelsteps achter te laten. Dat moet de wildgroei... [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden voor gebruik, of verschillende operatoren pakken hun biezen (en steps). Zo zullen operatoren Wind en ook Hive, die respectievelijk 500 en 800 steps introduceerden in juni en juli, de hoofdstad al […] Het bericht Elektrische deelsteps fietsen weg uit Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Lime en Voi mogen hun deelsteps blijven aanbieden in Brussel. Dat heeft een rechter beslist nadat beide deelstepaanbieders in beroep waren gegaan tegen de keuze van de Brusselse regering om enkel nog e-steps van Dott en Bolt toe te laten. [naar artikel]
De Brusselse regering wil vanaf volgend jaar nog maximaal 8.000 deelsteps toelaten in de hoofdstedelijke straten. Dat blijkt uit een ontwerpbesluit dat de regering donderdag in tweede lezing heeft goedgekeurd. [naar artikel]
07:27 Deelstepbedrijven Voi en Lime gaan naar de rechter tegen de vergunningen voor het aanbieden van deelsteps in Brussel. [naar artikel]
18:48 Het Parijse stadsbestuur verbiedt vanaf 1 september elektrische deelsteps, nadat 90 procent van de inwoners zich in een referendum had uitgesproken tegen de steps. In Brussel is een verbod (nog) niet ... [naar artikel]
13:38 De Frans-Nederlandse start-up Dott wil in Brussel en andere Europese steden nieuwe deelsteps en elektrische deelfietsen lanceren. Het krijgt daarvoor 30 miljoen euro van investeerders. [naar artikel]
Deelsteps zijn de pest van het stadsleven. In Parijs gaan ze al op de schop, in Brussel groeit de ergernis. En wiens fout is dat allemaal? Die van ons. Of beter, die van de typische mens in ons. It’s the psychology, stupid! [naar artikel]
Er bestaat wat ophef over de deelsteps die sinds vorige week in Kortrijk gebruikt kunnen worden. Die moeten elke avond in Brussel opgeladen worden. [naar artikel]
De Brusselse gemeente Elsene is de foutgeparkeerde deelsteps beu. Het heeft daarom gisteren de allereerste ‘verplichte’ parking voor deelsteps op het wegdek geschilderd. Bedoeling is gebruikers duidelijk te maken dat ze hun step beter in zo’n vak achterlaten dan gelijk waar. [naar artikel]
Troty laat op 29 juni vijftig elektrische deelsteps op Brussel los. Al meer dan 2.500 Brusselaars schreven zich in voor Troty. Maar er zijn kapers op de kust: rijke concurrenten uit de Verenigde Staten bereiden hun sprong naar Europa voor. [naar artikel]
België is met Lime alweer een deelsysteem van elektrische steps rijker. De vloot van deelsteps van Lime is vanaf vandaag te gebruiken in de grote autosteden Brussel en Antwerpen. Lime is een start-up uit Californië die met zijn elektrische deelsteps de steden een duurzame mobiliteitsoplossing wil geven. Het bedrijf is al actief in onder meer […] Het bericht Elektrische deelsteps van Lime landen in Brussel en Antwerpen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Nadat al verschillende steden deelsteps ter beschikking hadden gesteld van bewoners en toeristen, is donderdag ook in Mechelen een proefproject van start gegaan. Zo’n honderd deelsteps zullen tot eind september in de stad circuleren. Dankzij een speciale lanceercode kunnen Mechelaars de step gratis uittesten. [naar artikel]
Een verbod op elektrische deelsteps zoals in Parijs is in Brussel niet aan de orde, maar er geldt wel een reeks (veiligheids)regels, zo zegt Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt. "Maar als er over een jaar geen verbetering is op het gebied van verkeersveiligheid en respect voor andere weggebruikers, zullen strengere maatregelen worden overwogen", zegt de Groen-minister maandag, daags nadat de inwoners van Parijs zich hebben uitgesproken tegen elektrische deelsteps in de Franse hoofdstad. [naar artikel]
Hive en Wind, twee deelstep-operatoren die respectievelijk 800 en 500 deelsteps verdeelden in Brussel, halen hun vloot weg uit de hoofdstad. De concurrentie is te hard en het vandalisme te groot, klinkt het. Het begin van het einde? Nee, zegt ondernemer Pierre de Schaetzen (Billy Bike). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.