Alcoholvrij boomt: in twee jaar tijd zijn de verdeelde volumes van bieren en wijnen zonder alcohol meer dan verdubbeld. Het aanbod is eindelijk matuur, klinkt het in de sector, en dat is de volwassen consument duidelijk niet ontgaan. [naar artikel]
Meer alcohol op uw handen, minder in uw keel: dat vat 2020 aardig samen. Alcoholvrij bier zit in de lift, zelfs al daalt onze bierconsumptie jaar na jaar. De Nederlandse biersommelier Frits Dunnink ziet de markt eindelijk volwassen worden. En lekker. [naar artikel]
De Belg lust dan toch alcoholvrij bier. Het voorbije jaar steeg de verkoop van de 0,0-varianten met 38% , blijkt uit cijfers van studiebureau Nielsen. En dat terwijl enkele jaren geleden nog de ene na de andere alcoholvrije pils tot floppen gedoemd was. [naar artikel]
Op twee jaar tijd is de categorie van non-alcoholische bieren met 24,3 procent gestegen in België. Dat blijkt uit cijfers die zijn meegedeeld tijdens een persvoorstelling van bierreus AB InBev, die in 2023 goed was voor 60 procent van de markt van alcoholvrij bier in België. [naar artikel]
Het heeft jaren geduurd, maar de Belg lijkt zich definitief gewonnen te geven voor alcoholvrije pintjes. Hun marktaandeel is geklommen tot vijf procent, meer dan een verdubbeling in twee jaar tijd. Zelfs speciaalbieren als Brugse Zot komen nu als “0,0”-versie op de markt. “Vroeger moest er wel iets met je schelen als je een N-A bestelde, nu is het superpopulair”, zegt brouwer Xavier Vanneste. [naar artikel]
De gletsjers in Zwitserland hebben op een jaar tijd drie procent van hun volume kwijtgespeeld. Het gaat om een verlies van 1,5 miljard kubieke... [naar artikel]
Alcoholvrij bier wordt steeds populairder, tonen cijfers van de Belgische Brouwers. Twee jaar geleden zei amper 8,3 procent van de ondervraagden alcoholvrij bier te drinken, vorig jaar was dat al 22,8 procent. Goed nieuws voor onze alcoholconsumptie, maar ook voor onze broeksriem? [naar artikel]
Het Brusselse parket opende vorig jaar 1.977 nieuwe zedendossiers. In drie jaar tijd gaat het om meer dan een verdubbeling, schrijft L’Echo vrijdag. In 2017 waren er nog 924 nieuwe dossiers, en in 2018 en 2019 twee maal ruim 1.650 nieuwe dossiers. [naar artikel]
Na jarenlang sukkelen breekt alcoholvrij bier eindelijk door en verwerft het alsmaar meer een eigen stek op de prijslijsten. Er is nog werk aan, maar de toekomst lijkt veelbelovend. [naar artikel]
Alcoholvrij bier lijkt door te breken. Vorig jaar steeg de verkoop in onze supermarkten van 6 miljoen naar 9 miljoen liter. Al zijn die cijfers relatief, want dat aandeel is maar goed voor 4,2 procent van het totaal verkochte volume. De Belgische brouwers zijn intussen mee met de trend, maar moeten volgens sommelier Sofie Vanrafelghem een tandje bijsteken, want te veel alternatieven zijn "te flets, te flauw en te waterig," zo zegt ze in ons magazine De Markt op Eén. [naar artikel]
De Belg staat niet langer huiverig tegenover alcoholvrij en laag-alcoholisch bier en wijn. De verkoop is op vijf jaar tijd maar liefst... [naar artikel]
Decennia lang deinsde Heineken er voor terug: alcoholvrij bier maken. Maar vanochtend lanceert de brouwer dan toch Heineken 0.0. Het alcoholloze [naar artikel]
Het Brussels parket opende vorig jaar 1.977 nieuwe zedendossiers. Op drie jaar tijd gaat het om meer dan een verdubbeling. [naar artikel]
Steeds meer werknemers tussen de 30 en 40 zitten al meer dan een jaar ziek thuis. Op één jaar tijd is dat aantal met 20 procent gestegen. Op 5 jaar tijd gaat het zelfs om een verdubbeling. [naar artikel]
Volgens een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta kreeg 12 procent van de bedienden in 2022 een thuiswerkvergoeding, dat is bijna een verdubbeling op twee jaar tijd. “Steeds meer bedrijven willen in tijden van hoge loonkosten via een thuiswerkvergoeding toch nog een extraatje geven aan hun medewerkers", klinkt het. [naar artikel]
Volgens een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta kreeg 12 procent van de bedienden in 2022 een thuiswerkvergoeding, dat is bijna een verdubbeling in twee jaar tijd. “Steeds meer bedrijven willen in tijden van hoge loonkosten via een thuiswerkvergoeding toch nog een extraatje geven aan hun medewerkers”, klinkt het. [naar artikel]
Bijna één op de tien zestigplussers in ons land is op dit moment aan het werk. Dat is zowat een verdubbeling in tien jaar tijd, want tien jaar geleden was maar goed één op de twintig zestigplussers aan de slag. [naar artikel]
De Zwitserse gletsjers zijn tussen 1931 en 2016 de helft van hun volume verloren, zo blijkt uit een wetenschappelijke studie van de Zwitserse Federale Polytechnische School (ETH Zürich) en het Federaal Instituut voor Bos-, Sneeuw- en Landschapsonderzoek (WSL). Bovendien smelten de gletsjers steeds sneller. Tussen 2016 en 2022 verloren de gletsjers nog eens 12 procent van hun volume, in slechts zes jaar tijd. [naar artikel]
Tournée Minérale laat ons een maandje alcoholvrij drinken. Maar waarom kost alcoholvrij vaak meer dan mét alcohol, terwijl er bij een fles gin 13 euro belastingen in de prijs zit en bij alcoholvrij maar 1,3 euro? Is 0,0% de kip met de gouden eieren? [naar artikel]
Het aantal volwassenen dat zich laat dopen binnen de Katholieke Kerk is op tien jaar tijd bijna verdubbeld. Dit jaar telt België 362 volwassen dopelingen, zo heeft de bisschoppenconferentie dinsdag meegedeeld. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.