Facebook lanceert ‘Off-Facebook Activity’, dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun Facebook-account. “We zullen niet weten welke websites je hebt bezocht of wat je daar hebt gedaan, en we zullen geen data die je loskoppelt, gebruiken om advertenties naar jou te richten op Facebook, Instagram of Messenger”, aldus Facebook. Het bedrijf verwacht dat dit kan wegen op de cijfers, maar oordeelt dat het belangrijker is om mensen de controle over hun data te geven. [naar artikel]
Facebook lanceert 'Off-Facebook Activity', dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun Facebook-account. ‘We zullen niet weten welke websites je hebt bezocht of wat je daar hebt gedaan, en we zullen geen data die je loskoppelt, gebruiken om advertenties naar jou te richten op Facebook, Instagram of Messenger’, klinkt het. [naar artikel]
Facebook lanceert 'Off-Facebook Activity', dat gebruikers toelaat hun surfgedrag op andere applicaties en websites los te koppelen van hun... [naar artikel]
Bedrijven zoals Facebook en Google staan bekend als data-monopolisten. Ze slorpen zoveel mogelijk data op van hun gebruikers, en bewaken die vervolgens jaloers tegen concurrenten. Maar recent richtten Facebook en Google mee het Data Transfer Project op, een dienst waarmee gebruikers gemakkelijk data kunnen overplaatsen naar andere sites. Dat is een opvallende breuk in hun [naar artikel]
Onderzoek van zakenkrant De Tijd toont aan dat 4 op de 10 apps uit de Google store uw data delen met andere bedrijven, zoals Google en Facebook. Maar ook onbekende databedrijven. De Tijd analyseerde 120 veelgebruikte apps die werken met Android, het besturingssysteem van Google, dat zowel in België als wereldwijd de marktleider is. [naar artikel]
Het inloggen bij sites en apps via Facebook of Google krijgt binnenkort gezelschap van een nieuwe mogelijkheid: via het account van Snapchat. Maar dan wel zónder dat alle data gedeeld worden. [naar artikel]
Wie een account heeft op Facebook, heeft voortaan toegang tot de informatie die derde partijen over hen verzamelen. De gebruiker zal die informatie vergaard via websites en apps ook kunnen verwijderen, meldt het sociaal netwerk op zijn blogsite naar aanleiding van de dag van de Europese Dag van de Privacy. Facebook gebruikt de gegevens om […] Het bericht Facebookers kunnen voortaan gebruikersinformatie van derde partijen wissen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
07:23 Digitale data overwoekeren de wereld, en dat zal leiden tot een nieuw soort kapitalisme, stelt de Oxfordprof Viktor Mayer-Schönberger. ‘Supersterfirma’s als Amazon en Facebook maken andere bedrijven i... [naar artikel]
Facebook wil een datalek dat het twee jaar lang onopgelost liet, minimaliseren. Dat schrijft Data News op basis van een interne mail die het per ongeluk ontving. Er loopt een Europees onderzoek naar het lek, waarbij gegevens van meer dan 530 miljoen gebruikers op straat kwamen te liggen, waaronder die van 3 miljoen Belgen. Het […] Lees dit artikel: Interne mail toont hoe Facebook veiligheidsproblemen wil ‘normaliseren’ [naar artikel]
Een miljoen non-profit organisaties, verspreid over 19 landen, hebbben op drie jaar tijd 1 miljard dollar verzameld via Facebook. Zij doen dat via oproepen en een tool. Bij ons maken onder meer de organisties 'Stop Darmkanker' en 'Make a Wish' gebruik van de tool. "Het toont dat je met Facebook meer kan bereiken dan alleen vakantiefoto’s delen", zegt dokter Luc Colemont van Stop Darmkanker. [naar artikel]
Met de nieuwe tool MyTrusty kunnen bedrijven, verhuurders en leasingmaatschappijen voortaan een beeld krijgen van de kredietwaardigheid van hun potentiële klanten. De tool kan de bankverrichtingen van een consument snel en eenvoudig analyseren en evalueren. Maar mag dat zomaar? En zullen bedrijven binnenkort zomaar je kredietwaardigheid online kunnen raadplegen? Privacy-expert Matthias Dobbelaere-Welvaert legt uit wat je rechten zijn én hoe je jouw gegevens kan beschermen. [naar artikel]
Vraag je je ook wel eens af hoe Facebook nu juist al die data over jou verzamelt die het gebruikt om jou de inhoud te laten zien die je leuk [naar artikel]
Met de nieuwe tool MyTrusty kunnen bedrijven, verhuurders en leasingmaatschappijen voortaan een beeld krijgen van de kredietwaardigheid van hun potentiële klanten. De tool kan de bankverrichtingen van een consument snel en eenvoudig analyseren en evalueren. Maar mag dat zomaar? En zullen bedrijven binnenkort zomaar je kredietwaardigheid online kunnen raadplegen? Privacy-expert Matthias Dobbelaere-Welvaert legt uit wat je rechten zijn én hoe je jouw gegevens kan beschermen. [naar artikel]
De Zuid-Koreaanse privacywaakhond (PIPC) heeft Facebook een miljoenenboete opgelegd voor het verstrekken van persoonlijke informatie van gebruikers aan bedrijven. Volgens de gegevensbeschermer zouden de data van ten minste 3,3 miljoen lokale Facebook-gebruikers zonder toestemming gedeeld zijn met maximaal 10.000 bedrijven. [naar artikel]
De Zuid-Koreaanse privacywaakhond (PIPC) heeft Facebook een miljoenenboete opgelegd voor het verstrekken van persoonlijke informatie van gebruikers aan bedrijven. Volgens de gegevensbeschermer zouden de data van ten minste 3,3 miljoen lokale Facebook-gebruikers zonder toestemming gedeeld zijn met maximaal 10.000 bedrijven. [naar artikel]
Facebook stopt met 'partnercategorieën', een programma waarmee adverteerders hun reclame gerichter kunnen maken op basis van gegevens die zijn... [naar artikel]
Wie het goede doel wil steunen, kan dat straks rechtstreeks via Facebook. De site geeft fanpagina's van organisaties een 'donatie'-tool. Ook wie... [naar artikel]
Facebook heeft producenten van telefoons en andere apparaten toegang gegeven tot data van gebruikers en hun vrienden. Dat meldt The New York Times.... [naar artikel]
Door een combinatie van een beveiligingsfout en te laks toezicht bij Instagram, heeft een marketingbedrijf uit San Francisco massaal de locatiegegevens en verhalen van gebruikers van de Facebook-dochter verzameld en opgeslagen. De firma, Hyp3r, was een officiële “Facebook Marketing Partner”, maar het platform heeft die samenwerking nu stopgezet na de onthullingen door de financiële nieuwssite […] Het bericht Amerikaans marketingbedrijf verzamelde Instagram-verhalen van miljoenen gebruikers verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
U heeft verhuisplannen, maar u twijfelt of de nieuwe buurt wel veilig is? Of u wil weten wat het risico is op waterschade in uw gemeente en welke kosten daaraan verbonden zijn? Dankzij ‘Give Data Back’, een nieuwe tool van verzekeraar AXA, kan u het allemaal met één muisklik controleren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.