Aan steeds meer stations moeten pendelaars betalen voor een parkeerplaats. Het zijn er nu al 73.000 en het moeten er nog méér worden, want de... [naar artikel]
Steeds meer Belgen kiezen voor een motor of scooter als alternatief voor de auto. Tussen januari en september van dit jaar werden bijna 5% meer gemotoriseerde tweewielers verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens automobiel- en tweewielerfederatie Febiac heeft dat alles te maken met de steeds langer wordende files. [naar artikel]
Er zijn deze namiddag nog steeds zware verkeersproblemen voor wie Brussel wil uitrijden. Er staan lange files in de Belliardstraat en de straten... [naar artikel]
De files van het vakantieverkeer blijven aangroeien. Vooral in Frankrijk, meer bepaald in de Rhônevallei is er sprake van extreem lange files. In [naar artikel]
17:42 De files worden niet alleen langer, ze treden ook steeds vaker op buiten de spitsuren en op secundaire wegen. [naar artikel]
Ondanks de langere files blijkt de trein in Limburg steeds minder een alternatief voor de auto. In tegenstelling tot de nationale groeicijfers, loopt het aantal Limburgse treinreizigers terug. [naar artikel]
We stonden het voorbije jaar met z’n allen nog vaker in de file dan in 2016. De files worden niet alleen langer, ze treden ook steeds vaker op buiten de spitsuren en op secundaire wegen. Dat besluit Touring Mobilis uit zijn jaarlijkse filebarometer. [naar artikel]
HASSELT/GENK - Parkeren in de Vlaamse centrum- en grootsteden is ronduit duur. Dat is de conclusie van een onderzoek van NSZ naar de parkeerkosten in het centrum van 13 Vlaamse steden. Uit het onderzoek blijkt dat de Hasseltse ondergrondse betaalparkings bij de duurste zijn in Vlaanderen en die van Genk bij de goedkoopste. Op straat parkeren is in beide Limburgse centrumsteden goedkoop. [naar artikel]
In 2017 hebben de files opnieuw alle records gebroken: we hebben met zijn allen meer en langer stilgestaan. Bovendien dijen de files uit over heel het land en over heel de dag. Dat blijkt uit de analyse van de jaarcijfers van de files van Touring Mobilis. [naar artikel]
We stonden het voorbije jaar met z’n allen nog vaker in de file dan in 2016. De files worden niet alleen langer, ze treden ook steeds vaker op buiten de spitsuren en op secundaire wegen. Dat besluit Touring Mobilis uit zijn jaarlijkse filebarometer. De zwaarste filedag was 11 december, toen door hevige sneeuwval de totale […] [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tijdens de daluren (10 tot 15 uur) toegenomen, zo blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
De ellenlange files om zaterdag Hasselt uit te rijden, maken ook de handelaren boos. Wie ondergronds parkeerde, geraakte niet weg binnen het voorziene kwartier. Ook dat, ondanks het verbod, toch linksaf vanuit de Demerstraat de kleine ring op gereden wordt, zorgt voor oponthoud. [naar artikel]
Bent u ook zo iemand die apps op de smartphone gebruikt om files te omzeilen? Dan is voorzichtigheid nodig. In steeds meer Vlaamse gemeenten, zoals het Vlaams-Brabantse Kortenberg, gebruiken ze slimme camera’s om sluipverkeer tegen te gaan. Wie er toch rijdt, riskeert een GAS-boete. [naar artikel]
De coronamaatregelen hebben er dit jaar toe geleid dat de structurele files met meer dan 60 procent zijn afgenomen ten opzichte van 2019. Dat blijkt uit een rapport van mobiliteitsbedrijf Be-Mobile. De uitzonderlijke files vielen zelfs nagenoeg helemaal weg na de start van de eerste lockdown in maart. [naar artikel]
Bent u ook zo iemand die apps op de smartphone gebruikt om files te omzeilen? Dan is voorzichtigheid nodig. In steeds meer Vlaamse gemeenten, zoals het Vlaams-Brabantse Kortenberg, gebruiken ze slimme camera’s om sluipverkeer tegen te gaan. Wie er toch rijdt, riskeert een GAS-boete. [naar artikel]
Daar is het nieuwe schooljaar, daar zijn de files. Uit een onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Belgische kmo’s gelooft dat thuiswerk, wat steeds meer wordt toegelaten, het mobiliteitsprobleem kan helpen oplossen. Daarnaast verwachten de kleine en middelgrote bedrijven inspanningen van de overheid: een beter openbaar vervoer en meer en veiligere fietsinfrastructuur. [naar artikel]
Er komen woensdagochtend steeds meer tractoren de snelwegen op in Nederland, wat files en vertragingen veroorzaakt. Boeren zijn uit het hele land al vroeg op weg naar de gemeente Stroe, in het centrum van het land, voor hun manifestatie tegen de stikstofplannen van de regering. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Hasselt gaat extra parkeerwachters inschakelen om foutparkeerders aan te pakken. Steeds meer automobilisten vermijden de betaalparkings dicht bij het centrum en parkeren zich illegaal in de blauwe bewonerszone. Intussen heeft de stad de nieuwe betaalautomaten aangepast. Daar kwam veel kritiek op omdat die te ingewikkeld waren. Nu kan je sneller een parkeerticket krijgen. [naar artikel]
Heel wat mensen hebben de indruk dat de files langer zijn dan vroeger. Dat blijkt ook uit de berichten in de inbox van "De inspecteur" op Radio2. Maar klopt dat wel? Staan er nu meer files dan voor corona? Hajo Beeckman, verkeersexpert bij VRT NWS, geeft antwoord. [naar artikel]
Op Instagram maakt Jenthe Van Houdt steeds meer furore met haar acrobatische foto’s op bekende locaties. Dat is ook Adidas niet ontgaan. Het sportmerk bood de Hasseltse prompt een contract aan. [naar artikel]
In 2019 daalde de filedruk in België. Dat blijkt uit de filebarometer van Be-Mobile, de verkeerspartner van de VRT. De cijfers gaan vooral over het verkeer op de snelwegen. Wat is er aan de hand? Is het plafond bereikt? Zijn we de files beu en stappen we steeds vaker over op de fiets en de trein? Of staan we gewoon vaker in de file op de kleinere wegen? [naar artikel]
Wie in de stad Antwerpen een loodgieter, schrijnwerker of glazenier zoekt, moet daar alsmaar meer voor betalen. Dat zegt de Confederatie Bouw. Steeds meer kleine aannemers vermijden de stad, omwille van de files en de lage emissiezone. Wie bouwt of verbouwt in Antwerpen, moet vaak een meerkost gaan betalen om de werken uitgevoerd te krijgen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.