Er is mogelijk een compromis in de maak over de Antwerpse Oosterweelverbinding. Het voorstel is even simpel als verrassend: zowel de stad als de [naar artikel]
16:26 Hoeraberichten alom over het compromis over Oosterweel. Het nieuwe voorstel is gebaseerd op de veronderstelling dat slechts de helft van de verplaatsingen met de wagen zal gebeuren. Hoe realistisch is... [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt met de actiegroepen rond Oosterweel, met het radicaal haventracé als uitgangspunt. Nu verwacht ze dat alle procedures bij de Raad van State worden stopgezet. [naar artikel]
Het compromis dat op tafel ligt voor de Oosterweelverbinding zou de files in en rond Antwerpen oplossen. Dat zegt intendant Alexander D'Hooghe. [naar artikel]
De eerste resultaten van een ‘verkennende potentie-analyse’ van het compromis dat in de maak lijkt rond de Oosterweelverbinding, zijn positief. Dat zegt overkappingsintendant Alexander D’Hooghe na overleg met zowel de Antwerpse actiegroepen als de betrokken overheidsadministraties. [naar artikel]
Er is een historisch compromis in de maak over de Antwerpse Oosterweel-verbinding. De oplossing is even simpel als verrassend: iedereen krijgt zijn zin. Het tracé van de regering zou worden gebruikt voor lokaal verkeer, dat van de actiegroepen voor doorgaand verkeer. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt over Oosterweel. Het ‘radicaal haventracé’ samen met de ‘Oosterweel light’ moet de fileproblemen in en rond Antwerpen oplossen. De werken zullen in het najaar al starten. Bekijk hieronder hoe Oosterweel er zal uitzien. [naar artikel]
De actiegroepen Straten-generaal, Ringland en Ademloos hebben hun steun uitgesproken voor een zogenaamd ‘radicaal haventracé’. Dat tracé leidt doorgaand en zwaar (haven)verkeer af via het noorden. De Oosterweelverbinding wordt dan een ‘Oosterweel Light’ voor lokaal verkeer. Als de Vlaamse overheid en actiegroepen elkaar in dit compromis vinden, is een volksraadpleging mogelijk niet meer nodig. [naar artikel]
De actiegroepen Straten-generaal, Ringland en Ademloos hebben hun steun uitgesproken voor een zogenaamd ‘radicaal haventracé’. Dat tracé leidt doorgaand en zwaar (haven)verkeer af via het noorden. De Oosterweelverbinding wordt dan een ‘Oosterweel Light’ voor lokaal verkeer. Als de Vlaamse overheid en actiegroepen elkaar in dit compromis vinden, is een volksraadpleging mogelijk niet meer nodig. [naar artikel]
Beschermde bloemen zijn het, de 476 grote keverorchissen die de Middenvijver op Linkeroever al tientallen jaren sierden. Maar omdat ze gelegen zijn in de Oosterweel-werfzone, moeten ze verhuizen. Een delicate pioniersklus die de Universiteit Antwerpen voor haar rekening neemt. [naar artikel]
Ademloos, Ringland en stRaten-generaal hebben naar eigen zeggen al 75.505 handtekeningen verzameld. Ondertussen komt een compromis steeds dichterbij. [naar artikel]
01:00 Lantis, de bouwheer van Oosterweel, heeft net voor Kerstmis de twee laatste grote contracten voor de bouw van Oosterweel toegewezen, vernam De Tijd. [naar artikel]
Vandaag zet de Vlaamse regering haar handtekening onder een overeenkomst over Oosterweel. Er is een akkoord bereikt over het ‘radicaal haventracé’ in combinatie met een ‘Oosterweel light’. Alle Antwerpse stemmen, actiegroepen en politiek, kwamen gisteren al tot een overeenstemming. [naar artikel]
Uit de eerste analyses blijkt dat het compromis over de Oosterweelverbinding in Antwerpen erin slaagt het doorgaand verkeer om te leiden, mits de nodige sturende maatregelen. [naar artikel]
De Vlaamse regering en de actiegroepen In Antwerpen hebben een historisch compromis gesloten over de Oosterweelverbinding. Wij gingen na wat dit nu precies voor u verandert. [naar artikel]
'Als de Raad van State het advies van de auditeurs over Oosterweel volgt, moeten we van nul herbeginnen.' Dat zei Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) in het Vlaams Parlement. Opvallend: ook de meerder-heid had kritiek op Weyts. [naar artikel]
In één klap vier jaar winst en een einde aan de oorlog rond Oosterweel. Dat aanbod krijgt de Vlaamse regering vandaag van Ademloos en stRaten-generaal. Daarvoor moet ze wel het Oosterweeltracé laten vallen voor Oosterweel-Noord, een variant waarop meerderheidspartijen Open Vld en CD&V achter de schermen aansturen. [naar artikel]
StraatsburgInternetplatforms als YouTube, Instagram of Facebook moeten vergoedingen gaan betalen voor filmpjes, muziek of foto’s die gebruikers uploaden. Het EU-parlement, de EU-Commissie en de lidstaten hebben daarover een compromis bereikt. [naar artikel]
Alexander D’Hooghe, de man die voor de beslissend doorbraak zorgde in het Oosterweel-dossier, mag een nieuwe knoop ontwarren. Hij is door de gemeente Machelen gevraagd een oplossing te vinden voor het grote lege industrieterrein waar Uplace had moeten verreizen, zo meldt De Tijd. [naar artikel]
“Het zou een enorme misser zijn als we Oosterweel niet gebruiken om de bijna 11.000 Antwerpenaren die al lang werkloos zijn, aan een goede job te helpen”, zegt Bjorn Cuyt, directeur van VDAB in de provincie Antwerpen. En dan heeft hij het alleen nog maar over de werklozen in de stad Antwerpen. [naar artikel]
In het nieuwe voorstel zou het stedelijk verkeer het Oosterweeltracé gebruiken en doorgaand verkeer een noordelijker tracé. De actiegroepen willen de verschillende scenario's laten doorrekenen en noemen een compromis "voorbarig". [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.