Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de... [naar artikel]
Bij De Lijn kwamen vorig jaar 38% meer klachten over de dienstverlening binnen. Als het gaat om stiptheid waren er zelfs dubbel zoveel klachten dan in 2018. Het hoge aantal stakingsdagen bij het openbaar vervoer in 2019 is de belangrijkste reden voor die verdubbeling. Ondertussen kijkt De Lijn dit jaar al tegen een tekort aan van 35 miljoen euro door de coronacrisis. [naar artikel]
De Lijn ontving vorig jaar 72.543 klachten van misnoegde reizigers, een recordaantal. Dat blijkt uit het jaarrapport van de Vlaamse Ombudsdienst. ‘Ik verwacht een sorry-gebaar’, zegt ombudsman Bart Weekers. [naar artikel]
Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de 14.000 klachten vorig jaar. [naar artikel]
De chauffeurs van de Lijn hebben vorig jaar een recordaantal boetes gekregen. Dat meldt De Tijd. Het gaat om ruim 2.500 verkeersovertredingen. De Lijn zelf wijst onder meer naar het stijgende aantal politiecontroles, maar de vakbonden zeggen dat de druk rond stiptheid te hoog is. [naar artikel]
CD&V wil dat De Lijn, naar het voorbeeld van de NMBS, elke maand communiceert over de stiptheid, in plaats van jaarlijks. [naar artikel]
De klantendienst van De Lijn heeft vorig jaar ruim 50.000 klachten gekregen, een kwart meer dan het jaar voordien. Dat schrijft De Tijd. Een kwart ging over de stiptheid van de bussen en trams, maar ook over de digitalisering van de vervoersbewijzen kwamen heel wat klachten binnen. "De kinderziektes zijn daar nu van de baan", klinkt het bij de Vlaamse vervoersmaatschappij. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]
De tevredenheid over vervoersmaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Lijn zelf heeft laten uitvoeren en dat in De Tijd staat. De tevredenheid bij De Lijn is al drie jaar op rij aan het dalen. Reizigers klagen vooral over de stiptheid van de bussen en trams. [naar artikel]
18:41 Amper 40 procent van de reizigers van De Lijn is tevreden over de stiptheid van de bussen en de trams. [naar artikel]
18:12 De Lijn kampt met een teruglopende stiptheid en een groot aantal geschrapte ritten. Hoewel er nog altijd bijna 30 procent minder reizigers zijn, klagen die wel evenveel als voor de uitbraak van corona... [naar artikel]
De Lijn zit al maanden in een vicieuze cirkel: een recordaantal afgeschafte ritten, historisch lage stiptheid van bus en tram, het gevolg van jaren wanbeleid en besparingen, van de vorige en de huidige Vlaamse regering. Achter die besparingen zit een bewuste strategie om de deur open te zetten naar privé-busbedrijven. [naar artikel]
Nooit eerder dienden reizigers zoveel klachten in over afgeschafte of te late treinen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Het gaat om klachten van reizigers verzameld bij Ombudsrail. De ombudsdienst voor treinreizigers ontving in 2023 al een recordaantal klachten: een derde meer dan vorig jaar. [naar artikel]
De klantendienst van de Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn heeft vorig jaar 52.528 klachten ontvangen. Dat is een kwart meer dan in 2017, schrijft De Tijd dinsdag. Eén op de vier klachten handelde over de stiptheid van de trams en bussen, blijkt uit het duurzaamheidsverslag en het klachtenrapport van De Lijn. Vooral het groeiende aantal afgeschafte […] Het bericht Kwart meer klachten over De Lijn verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Comité P heeft in 2018 een recordaantal klachten ontvangen tegen politiemensen. Dat blijkt uit het jaarverslag dat de politiedienst heeft gepubliceerd. In totaal ging het om 2.965 klachten, een stijging met zowat 8,5 procent ten opzichte van 2017. Het vorige record dateerde uit 2013 (2.885 klachten). [naar artikel]
In het Vlaams Parlement stond deze namiddag een actualiteitsdebat over De Lijn op het programma. De Vlaamse openbaarvervoersmaatschappij kwam de laatste weken negatief in het nieuws met berichten over personeelstekort en klachten over de stiptheid en de dienstverlening. En dat baart de politici zorgen. [naar artikel]
Meer dan de helft van de bussen en trams van De Lijn rijdt met vertraging. Vooral in de provincie Limburg is de situatie vorig jaar verslechterd. Dat schrijven De Tijd, Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen zaterdag. De lage stiptheidscijfers van de bussen en trams zijn al langer een reden tot bezorgdheid voor De Lijn. […] Het bericht Limburgse lijnbussen hopen vertraging op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
13:43 De stiptheid blijft 'het zwarte beest' van de NMBS, zegt de ombudsdienst voor de treinreizigers. Toch daalde het aantal klachten met 40 procent. [naar artikel]
De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. [naar artikel]
De Lijn heeft al meer dan 3.000 klachten ontvangen sinds de vervoersmaatschappij midden november over het sterk gewijzigde vervoersplan begon te communiceren. Sinds de nieuwe regeling afgelopen weekend werd ingevoerd, piekte het aantal klachten zelfs tot 500, meldt De Lijn woensdag. [naar artikel]
Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd vandaag bericht. De tevredenheid ligt nog lager dan in 2017, toen 64 procent van de reizigers de Vlaamse vervoersmaatschappij een positieve beoordeling gaf. In 2016 toonde 71 […] Het bericht Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij aanrekent. Dat blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.