Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Nu al recordaantal klachten over stiptheid bij De Lijn

17/10/2019 - 19:06
"Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de 14.000 klachten vorig jaar. In dezelfde periode werden er 151.760 ritten afgeschaft, tegenover 200.000 afgeschafte ritten in heel 2018. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) donderdag in het Vlaams Parlement geantwoord op vragen van Els Robeyns (SP.A) en Jos D'Haese (PVDA)."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Nu al recordaantal klachten over stiptheid bij De Lijn: “Er moeten serieuze alarmbellen gaan rinkelen” (17/10/2019 - Het Laatste Nieuws)

Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de... [naar artikel]


2. Dubbel zoveel klachten over stiptheid bij De Lijn (26/05/2020 - Gazet van Antwerpen)

Bij De Lijn kwamen vorig jaar 38% meer klachten over de dienstverlening binnen. Als het gaat om stiptheid waren er zelfs dubbel zoveel klachten dan in 2018. Het hoge aantal stakingsdagen bij het openbaar vervoer in 2019 is de belangrijkste reden voor die verdubbeling. Ondertussen kijkt De Lijn dit jaar al tegen een tekort aan van 35 miljoen euro door de coronacrisis. [naar artikel]


3. Recordaantal klachten bij De Lijn: ‘We worden stilaan het kneusje van Europa’ (03/03/2020 - De Morgen)

De Lijn ontving vorig jaar 72.543 klachten van misnoegde reizigers, een recordaantal. Dat blijkt uit het jaarrapport van de Vlaamse Ombudsdienst. ‘Ik verwacht een sorry-gebaar’, zegt ombudsman Bart Weekers. [naar artikel]


4. DISCUSSIE Wat vindt u van de plannen van De Lijn? (18/10/2019 - Gazet van Antwerpen)

Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de 14.000 klachten vorig jaar. [naar artikel]


5. Recordaantal klachten over stiptheid bussen (18/10/2019 - Het Belang van Limburg)

[naar artikel]


6. Recordaantal boetes voor chauffeurs van De Lijn: "Te weinig tijd om van A naar B te rijden door strikte dienstregeling" (10/04/2024 - VRT NWS)

De chauffeurs van de Lijn hebben vorig jaar een recordaantal boetes gekregen. Dat meldt De Tijd. Het gaat om ruim 2.500 verkeersovertredingen. De Lijn zelf wijst onder meer naar het stijgende aantal politiecontroles, maar de vakbonden zeggen dat de druk rond stiptheid te hoog is. [naar artikel]


7. Maandelijks rapport over stiptheid? Onmogelijk, zegt De Lijn (28/01/2019 - De Standaard)

CD&V wil dat De Lijn, naar het voorbeeld van de NMBS, elke maand communiceert over de stiptheid, in plaats van jaarlijks. [naar artikel]


8. Een kwart meer klachten bij De Lijn, opvallend veel door "kinderziektes met digitale vervoersbewijzen"  (03/09/2019 - VRT NWS)

De klantendienst van De Lijn heeft vorig jaar ruim 50.000 klachten gekregen, een kwart meer dan het jaar voordien. Dat schrijft De Tijd. Een kwart ging over de stiptheid van de bussen en trams, maar ook over de digitalisering van de vervoersbewijzen kwamen heel wat klachten binnen. "De kinderziektes zijn daar nu van de baan", klinkt het bij de Vlaamse vervoersmaatschappij. [naar artikel]


9. Na recordaantal klachten: Ombudsman Energie wil vergelijken energieleveranciers gemakkelijker maken (04/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]


10. Reizigers steeds minder tevreden over De Lijn, vooral stiptheid is een pijnpunt (02/05/2019 - VRT NWS)

De tevredenheid over vervoersmaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Lijn zelf heeft laten uitvoeren en dat in De Tijd staat. De tevredenheid bij De Lijn is al drie jaar op rij aan het dalen. Reizigers klagen vooral over de stiptheid van de bussen en trams. [naar artikel]


11. Vier op de tien tevreden over stiptheid De Lijn (26/02/2019 - De Tijd)

18:41 Amper 40 procent van de reizigers van De Lijn is tevreden over de stiptheid van de bussen en de trams. [naar artikel]


12. Klachten over De Lijn weer op precoronapeil, aantal passagiers nog niet (30/05/2023 - De Tijd)

18:12 De Lijn kampt met een teruglopende stiptheid en een groot aantal geschrapte ritten. Hoewel er nog altijd bijna 30 procent minder reizigers zijn, klagen die wel evenveel als voor de uitbraak van corona... [naar artikel]


13. Besparen op De Lijn is complete waanzin (07/12/2019 - Het Belang van Limburg)

De Lijn zit al maanden in een vicieuze cirkel: een recordaantal afgeschafte ritten, historisch lage stiptheid van bus en tram, het gevolg van jaren wanbeleid en besparingen, van de vorige en de huidige Vlaamse regering. Achter die besparingen zit een bewuste strategie om de deur open te zetten naar privé-busbedrijven. [naar artikel]


14. Recordaantal klachten over afgeschafte of te late treinen (27/11/2023 - Het Belang van Limburg)

Nooit eerder dienden reizigers zoveel klachten in over afgeschafte of te late treinen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Het gaat om klachten van reizigers verzameld bij Ombudsrail. De ombudsdienst voor treinreizigers ontving in 2023 al een recordaantal klachten: een derde meer dan vorig jaar. [naar artikel]


15. Kwart meer klachten over De Lijn (03/09/2019 - Metro)

De klantendienst van de Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn heeft vorig jaar 52.528 klachten ontvangen. Dat is een kwart meer dan in 2017, schrijft De Tijd dinsdag. Eén op de vier klachten handelde over de stiptheid van de trams en bussen, blijkt uit het duurzaamheidsverslag en het klachtenrapport van De Lijn. Vooral het groeiende aantal afgeschafte […] Het bericht Kwart meer klachten over De Lijn verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


16. Comité P ontving recordaantal klachten tegen politiemensen in 2018 (10/12/2019 - Het Nieuwsblad)

Het Comité P heeft in 2018 een recordaantal klachten ontvangen tegen politiemensen. Dat blijkt uit het jaarverslag dat de politiedienst heeft gepubliceerd. In totaal ging het om 2.965 klachten, een stijging met zowat 8,5 procent ten opzichte van 2017. Het vorige record dateerde uit 2013 (2.885 klachten). [naar artikel]


17. Oppositie lijnrecht tegenover meerderheid tijdens geanimeerd debat over De Lijn in Vlaams Parlement (23/10/2019 - VRT NWS)

In het Vlaams Parlement stond deze namiddag een actualiteitsdebat over De Lijn op het programma. De Vlaamse openbaarvervoersmaatschappij kwam de laatste weken negatief in het nieuws met berichten over personeelstekort en klachten over de stiptheid en de dienstverlening. En dat baart de politici zorgen. [naar artikel]


18. Limburgse lijnbussen hopen vertraging op (07/12/2019 - Metro)

Meer dan de helft van de bussen en trams van De Lijn rijdt met vertraging. Vooral in de provincie Limburg is de situatie vorig jaar verslechterd. Dat schrijven De Tijd, Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen zaterdag. De lage stiptheidscijfers van de bussen en trams zijn al langer een reden tot bezorgdheid voor De Lijn. […] Het bericht Limburgse lijnbussen hopen vertraging op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


19. 'Stiptheid is zwarte beest van spoorwegen' (23/06/2017 - De Tijd)

13:43 De stiptheid blijft 'het zwarte beest' van de NMBS, zegt de ombudsdienst voor de treinreizigers. Toch daalde het aantal klachten met 40 procent. [naar artikel]


20. Stijging energieprijzen leidt tot recordaantal klachten bij ombudsman (10/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

De sterke stijging van de energieprijzen sinds de tweede helft van vorig jaar, heeft in 2021 tot een recordaantal klachten geleid bij de federale Ombudsdienst voor Energie. De dienst ontving vorig jaar 9.088 klachten, een stijging met 37 procent in vergelijking met het voorgaande jaar. [naar artikel]


21. De Lijn ontving al meer dan 3.000 klachten over nieuw vervoersplan (10/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

De Lijn heeft al meer dan 3.000 klachten ontvangen sinds de vervoersmaatschappij midden november over het sterk gewijzigde vervoersplan begon te communiceren. Sinds de nieuwe regeling afgelopen weekend werd ingevoerd, piekte het aantal klachten zelfs tot 500, meldt De Lijn woensdag. [naar artikel]


22. Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt (02/05/2019 - Metro)

Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd vandaag bericht. De tevredenheid ligt nog lager dan in 2017, toen 64 procent van de reizigers de Vlaamse vervoersmaatschappij een positieve beoordeling gaf. In 2016 toonde 71 […] Het bericht Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


23. Tevredenheid over De Lijn daalt weer: reizigers klagen over stiptheid en zijn misnoegd over prijzen (15/02/2023 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij aanrekent. Dat blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!