Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Verzamelde klanten gaan sneller tot klachten over

23/02/2017 - 15:41
"De consument reageert op een gebrekkige service die slechts één klant treft heel anders aan dan op problemen die een hele groep raken. Dat blijkt uit een studie van wetenschappers aan de Universität Friedrich Schiller in Jena en de University of Alabama. De onderzoekers zeggen immers vastgesteld te hebben dat de consumenten zich meer ergeren […] The post Verzamelde klanten gaan sneller tot klachten over appeared first on Express [NL]."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Over deze 10 ketens hebben Belgen de meeste klachten (25/09/2017 - Express)

Heel wat Belgische consumenten hebben klachten over (winkel)ketels. In 2016 zijn er per dag 20 klachten ingediend bij de Consumentenombudsdienst (COD). En die gaan over heel wat verschillende zaken en ketens. De Consumentenombudsdienst is twee jaar geleden opgericht om klanten te informeren en te helpen bij eventuele problemen. Nu heeft de dienst zijn eerste jaarrapport […] The post Over deze 10 ketens hebben Belgen de meeste klachten appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


2. “De Lijn Antwerpen moet klachten beter behandelen” (21/11/2016 - Gazet van Antwerpen)

De Vlaamse ombudsman vraagt De Lijn Antwerpen om klachten grondiger en sneller te behandelen. De meeste klachten gaan over afgelaste ritten, maar er zijn er jaarlijks ook een paar duizend over het rijgedrag en de klantvriendelijkheid van bus- en tramchauffeurs. [naar artikel]


3. Agressieve verkopers verbannen na klachten van klanten (03/09/2016 - Het Nieuwsblad)

De twee stands die Dode Zeeproducten verkochten aan de roltrappen in de Antwerpse Stadsfeestzaal, zijn weg. Het management is opgelucht: “De rust is na ettelijke klachten van klanten en handelaars eindelijk weergekeerd.” [naar artikel]


4. Verdubbeling aantal klachten bij klanten- en klachtendienst van VRT (18/03/2019 - De Morgen)

In 2018 liet de klanten- en klachtendienst van de openbare omroep een verdubbeling van het aantal klachten optekenen in vergelijking met 2017. De journalistieke keuzes van de VRT, nauwkeurigheid, taalfouten en onpartijdigheid worden daarbij geregeld becommentarieerd. Dat blijkt uit het jaarlijks rapport van de klanten- en klachtendienst van de VRT. [naar artikel]


5. Politiek zet druk op Telenet om klachten sneller op te lossen (05/05/2023 - Express)

In een reactie op de berichtgeving over het fors aantal klantenklachten over Telenet, dient de N-VA een wetsvoorstel in waarbij treuzelende telecombedrijven verplicht worden tot compensaties voor gedupeerden. In het nieuws: Uit onderzoek door De Standaard bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie blijkt dat het aantal klachten van klanten over allerhande IT- en facturatieproblemen fors is […] [naar artikel]


6. 500 klachten in één weekend over energieleveranciers. En die gaan niet alleen over hoge voorschotten. Wat is er aan de hand in energieland? (20/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Afgelopen weekend kwamen er bij de ombudsman Energie maar liefst 500 klachten binnen. Een overrompeling, noemt de ombudsman het zelf, die ze bij de overheid nauwelijks nog de baas kunnen. Die klachten gaan lang niet alleen over hoge voorschotfacturen. Er lijkt wel meer aan de hand in de energiesector. “Sommige leveranciers laten klanten bewust wat sudderen." [naar artikel]


7. 500 klachten in één weekend over energiele­ve­ran­ciers. Deze mensen tonen hun rekening (20/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Afgelopen weekend kwamen er bij de ombudsman Energie maar liefst 500 klachten binnen. Een overrompeling, noemt de ombudsman het zelf, die ze bij de overheid nauwelijks nog de baas kunnen. Die klachten gaan lang niet alleen over hoge voorschotfacturen. Er lijkt wel meer aan de hand in de energiesector. “Sommige leveranciers laten klanten bewust wat sudderen." [naar artikel]


8. Pakje te laat geleverd? bpost waarschuwt via mail (03/04/2019 - Het Belang van Limburg)

HASSELTBpost wil klanten sneller verwittigen wanneer er iets mis loopt met de verzending van een pakje. Vorig jaar ontving de ombudsdienst 4.562 klachten over de bezorging. [naar artikel]


9. Belgen klagen minder over telecomdiensten (30/03/2017 - De Tijd)

09:48 Het aantal klachten bij de ombudsdienst voor telecommunicatie neemt af. De klachten worden ook sneller afgehandeld. [naar artikel]


10. Aantal klachten over wachttijden bij klantendienst Telenet stijgt enorm: “In januari al meer klachten dan in heel 2022” (29/03/2023 - VRT NWS)

Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]


11. Luchtvaartmaatschappijen gaan geannuleerde tickets sneller terugbetalen (30/09/2021 - De Tijd)

18:13 Zestien luchtvaartmaatschappijen, waaronder Brussels Airlines, beloven reizigers sneller te vergoeden voor geannuleerde vluchten. Tijdens de coronacrisis kregen klanten vouchers opgedrongen en moeste... [naar artikel]


12. Véél meer klachten over ‘mystery switch’ door energiebedrijven: “Waarom wordt er niet sneller een oplossing gevonden voor de klant?” (10/01/2023 - Het Nieuwsblad)

De Ombudsdienst voor Energie kreeg afgelopen jaar meer dan 1.000 klachten over een zogenaamde ‘mystery switch’, waarbij klanten de verkeerde energiefactuur ontvangen. Dat is exponentieel meer dan het jaar voordien toen er amper 185 klachten binnenliepen. En er lijkt ook niet snel beterschap op komst. “Energiebedrijven worden niet aangemaand om dit prioritair aan te pakken.” [naar artikel]


13. Klachten over energieleveranciers gaan meer en meer over dubieuze verkooppraktijken (03/05/2018 - VRT NWS)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft in 2017 in totaal 5.797 klachten ontvangen. Dat is 5 procent meer dan in 2016, en op twee jaar tijd bedraagt de stijging zelfs al 37 procent. De meeste klachten gaan nog altijd over facturen, maar er zijn ook meer en meer klachten over dubieuze verkooppraktijken. [naar artikel]


14. Duitse consumentenautoriteiten overspoeld met klachten over ‘krimpflatie’ (13/08/2022 - Express)

Duitse consumenten beginnen de krimpflatie, heimelijke pogingen om prijsstijgingen te verdoezelen door de inhoud van verpakkingen kleiner te maken terwijl de prijs hetzelfde blijft, beu te worden. Consumentenorganisaties kregen de voorbije weken te kampen met honderden klachten van boze klanten. Dat zou voornamelijk gaan over voedselproducten. De stijgende prijzen in die sector zijn de tweede […] [naar artikel]


15. Topman TUI: “Boze minister en honderden gefrustreerde klanten, dat is niet onze marketingstrategie” (15/06/2020 - Het Laatste Nieuws)

Het regende de laatste dagen klachten over luchtvaartmaatschappijen die onder het mom van corona vluchten annuleerden om er hun klanten vervolgens... [naar artikel]


16. Opnieuw klachten over aanleg glasvezel door Proximus: 116 klachten op 6 maanden tijd (29/03/2023 - Het Laatste Nieuws)

Testaankoop heeft in de afgelopen zes maanden 116 klachten ontvangen over de uitrol van het Fiber-netwerk door Proximus. Klanten krijgen zonder instemming een duurder abonnement, woningen worden beschadigd en de communicatie van onderaannemers van Proximus laat te wensen over. Dat meldt de consumentenorganisatie woensdag in een persbericht. [naar artikel]


17. Steeds meer klachten van mensen die ongewild nieuw energiecontract afsluiten (05/05/2021 - Het Belang van Limburg)

Het aantal klachten van klanten die ongewild een nieuw energiecontract afsluiten, blijft stijgen. Dat zegt de ombudsman voor de energiesector Eric Houtman. Uit het jaarverslag van de federale Ombudsdienst voor energie blijkt dat het zelfs één van de zes meest voorkomende klachten is van het afgelopen jaar. [naar artikel]


18. 2 à 3 procent van klachten bij Comité P gaan over racisme bij politiekorps (20/03/2019 - Het Laatste Nieuws)

In 2016 en 2017 werden bij Comité P achtereenvolgens 96 en 72 klachten ingediend wegens racisme bij het politiekorps. Deze klachten... [naar artikel]


19. Ombudsman: “Meer klachten over Proximus, soms slepen die tot een jaar aan” (08/12/2017 - VRT NWS)

Volgens de ombudsman van de telecomsector slaagt Proximus er steeds minder in om klachten op een klantvriendelijke manier op te lossen. Ombudsman Luc Tuerlinckx reageert daarmee op de grote hoeveelheid klachten die De Inspecteur van Radio 2 dit najaar heeft binnengekregen. Die klachten gaan onder meer over moeilijkheden bij het opzeggen van contracten. [naar artikel]


20. Consumenten dienden in 2020 meer klachten in (18/05/2021 - De Tijd)

22:04 De Consumentenombudsdienst (COD) heeft in 2020 74 procent meer klachten ontvangen dan in 2019. Over Brussels Airlines, Basic-Fit en Krëfel waren klanten het minst tevreden. [naar artikel]


21. 22 klachten tegen Vivabox (26/01/2017 - Het Belang van Limburg)

Consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft 22 klachten ontvangen van mensen die problemen ondervinden bij het verlengen of omruilen van cadeaubonnen van Vivabox. De klachten gaan vooral over voortdurend uitstel, ondanks de belofte dat dit binnen de vijftien dagen moet plaatsvinden. [naar artikel]


22. Telenet zag al meer dan 90.000 klanten vertrekken, ombudsman zet extra personeel in om klachten aan te kunnen: “Nooit meegemaakt” (22/03/2024 - Gazet van Antwerpen)

Het blijft klachten regenen over de Mechelse telecomoperator Telenet. Mede door die klachtenstroom heeft de federale ombudsman Telecommunicatie zelfs drie extra mensen moeten aanwerven om al het werk aan te kunnen. In 2023 heeft Telenet meer dan 25.000 klanten verloren voor internet en meer dan 90.000 voor televisie. [naar artikel]


23. Steeds meer klachten van mensen die ongewild nieuw energiecontract afsluiten: “Op enkele seconden is het al geregeld en meestal heb je niets door” (05/05/2021 - Het Nieuwsblad)

Het aantal klachten van klanten die ongewild een nieuw energiecontract afsluiten, blijft stijgen. Dat zegt de ombudsman voor de energiesector Eric Houtman. Uit het jaarverslag van de federale Ombudsdienst voor energie blijkt dat het zelfs één van de zes meest voorkomende klachten is van het afgelopen jaar. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!