Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Sociale media: Vooral millennials gaan interactie met merken aan

23/02/2017 - 16:41
"Hoewel nagenoeg elke demografische categorie inmiddels op sociale media actief is, kunnen tussen het online gedrag van de onderscheiden groepen belangrijke verschillen worden opgetekend. Dat zegt een onderzoek van consulent Sprout Social. Er wordt aan toegevoegd dat adverteerders in hun campagnes dan ook met de verschillende karakteristieken rekening moeten houden en hun communicatie aan de […] The post Sociale media: Vooral millennials gaan interactie met merken aan appeared first on Express [NL]."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Gemeentes steeds vaker op sociale media, maar interactie met inwoners blijkt moeilijk (04/12/2017 - Knack)

Gemeentes, OCMW's, politie en brandweer zijn steeds vaker actief op sociale media. Toch gaan weinig accounts ook effectief in interactie met het publiek, vooral door een gebrek aan tijd en personeel. [naar artikel]


2. Een huis kopen anno 2022 doe je op Instagram of TikTok: “Ik verkoop meer via sociale media dan via Immoweb” (08/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

In de VS zijn ze al ingeburgerd, bij ons binnenkort ook: immomakelaars die via sociale media klanten zoeken. Ze maken filmpjes voor TikTok en geven virtuele rondleidingen op Instagram. “Vooral millennials willen dat het vooruitgaat. Ze bekijken een filmpje en beslissen snel.” [naar artikel]


3. Hoe verschillend is seks bij Millennials en Generatie Z? (15/03/2019 - Metro)

Millennials en Generatie Z: ze zijn geboren op enkele jaren van elkaar, maar toch is er een wezenlijk verschil. Ze gaan anders om met technologie, hebben andere toekomstbeelden en volgen niet dezelfde trends. Bovendien is er ook tussen de lakens een wezenlijk verschil.  Op z’n hondjes Het condoommerk SKYN vroeg 2.000 Amerikaanse en Canadese volwassenen […] Het bericht Hoe verschillend is seks bij Millennials en Generatie Z? verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


4. Consument ziet sociale media als volwaardige nieuwsbron (14/02/2017 - Express)

Voor de Amerikaanse bevolking zijn sociale media bijna even grote nieuwsbronnen als de traditionele websites van mediabedrijven. Dat blijkt uit een enquête van het Pew Research Center bij tweeduizend consumenten in de Verenigde Staten die bij de vergaring van nieuws minstens gedeeltelijk op online bronnen beroep doen. De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat 36 […] The post Consument ziet sociale media als volwaardige nieuwsbron appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


5. Supercompetitief en anti-merken… Meet Generation Z (25/02/2017 - Express)

Jarenlang waren de media geobsedeerd met millennials en daar was een goede reden voor. Het is de generatie die de sociale media heeft uitgevonden, de generatie die zijn inkopen online doet en die naadloos overschakelde van de televisie naar Netflix. De volgende generatie die zich opmaakt om de arbeidsmarkt te betreden is de Generatie Z […] The post Supercompetitief en anti-merken… Meet Generation Z appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


6. Bedrijven op sociale media doen best normaal (06/07/2017 - Express)

Bedrijven doen vaak heel wat inspanningen om op sociale media activiteiten uit te bouwen, maar niet zelden worden die pogingen door het publiek op gemengde reacties ontvangen. Vaak blijkt meer kritiek dan waardering. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Sprout Social bij een groep Amerikaanse consumenten. Vastgesteld werd dat 83 procent van de […] The post Bedrijven op sociale media doen best normaal appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


7. Vlamingen vinden elkaar online rond coronanieuws (01/04/2020 - De Tijd)

17:12 Het gebruik van nieuwsapps en sociale media op de smartphone is tijdens de coronacrisis gevoelig gestegen. Nieuws en sociale interactie versterken elkaar, blijkt uit onderzoek. [naar artikel]


8. Wat weet u over de Generatie Z? (30/12/2016 - Express)

Jarenlang waren de media geobsedeerd met millennials en daar was een goede reden voor. Het is de generatie die de sociale media heeft uitgevonden, de generatie die zijn inkopen online doet en die naadloos overschakelde van de televisie naar Netflix. De volgende generatie die zich opmaakt om de arbeidsmarkt te betreden is de Generatie Z […] The post Wat weet u over de Generatie Z? appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


9. 66 procent Amerikaanse millennials weet niet wat Auschwitz is (12/04/2018 - Het Laatste Nieuws)

De kennis van Amerikanen over de Holocaust daalt in sneltempo, zo blijkt uit een nieuwe studie. Vooral bij millennials is het bedroevend gesteld... [naar artikel]


10. Ook nieuwjaarswensen vooral via sociale media (01/01/2018 - Het Nieuwsblad)

Net als de kerstwensen werden ook de “gelukkige nieuwjaars” vooral via sociale media zoals WhatsApp, Facebook, Twitter en Instagram verstuurd. De traditionele sms’jes gingen verder achteruit. Dat blijkt uit cijfers van de telecomproviders Proximus, Orange en Telenet. [naar artikel]


11. Pronk je graag met je dure horloge op sociale media? Criminelen hopen van wel (27/03/2023 - Express)

Luxehorloges van merken zoals Patek Philippe en Audemars Piguet worden door vermogende verzamelaars op Instagram maar al te graag tentoongesteld. Criminele bendes in Londen maken nu echter gretig gebruik van die drang om alles op sociale media te plaatsen. In het nieuws: Bendes in Londen stalken slachtoffers op sociale media, waarna ze hen beroven van […] [naar artikel]


12. Het sneeuwt! Mensen delen massaal beelden van eerste sneeuwvlokken op sociale media (22/01/2019 - Het Laatste Nieuws)

Het is zover: we krijgen dan toch nog een flinke winterprik te verwerken. Dat is ook te merken op sociale media. Vanochtend worden massaal beelden... [naar artikel]


13. Activiteit merken in sociale media vaak sceptisch onthaald (28/09/2016 - Express)

Het gebruik van nieuwe sociale platformen kent een snelle groei, maar meer dan een kwart van het online publiek zegt bewust de berichten van merken in sociale netwerken te vermijden. Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Kantar naar de digitale attitudes en gedragingen van 70.000 online consumenten in bijna zestig landen. Vastgesteld werd dat […] The post Activiteit merken in sociale media vaak sceptisch onthaald appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


14. Kleuters jonger naar school laten gaan, is goed, "maar vooral inzetten op meer interactie om ongelijkheid weg te werken" (15/02/2019 - VRT NWS)

Hoe vroeger peuters naar school gaan hoe beter, is de redenering. Maar dit neemt de ongelijkheid niet weg, schrijft De Standaard. "We zetten beter nog meer in op meer interactie in de klas dan op het vroeger naar school gaan". [naar artikel]


15. Belg zendt kerstwensen vooral via sociale media (26/12/2020 - Het Belang van Limburg)

Nu we door de pandemie kerst noodgedwongen in beperkte kring moesten vieren, stuurden we onze wensen vooral via ­sociale media zoals Facebook of WhatsApp. De klassieke sms verliest al jaren aan populariteit, terwijl nu ook bellen minder in trek is. [naar artikel]


16. KIJK. Beelden van president Biden die aan meisje ‘knabbelt’ gaan viraal: critici denken er het hunne van (15/07/2023 - Het Laatste Nieuws)

Op sociale media gaat een video van Joe Biden viraal. Op de beelden is te zien hoe de Amerikaanse president een klein meisje begroet op een luchthaven in Helsinki, Finland. Volgens mensen op sociale media knabbelt Biden op een gegeven moment aan het meisje, dat zich ongemakkelijk lijkt te voelen. Republikeinse critici delen volop hun mening over de interactie op Twitter. “Biden zou in een verpleeghuis moeten zitten in de plaats van de wereld te leiden”, schrijft Donald Trump Jr. op Twitter. [naar artikel]


17. Nieuwjaarswensen vooral via sociale media verstuurd (01/01/2018 - Het Belang van Limburg)

Net als de kerstwensen werden ook de “gelukkige nieuwjaars” vooral via sociale media zoals WhatsApp, Facebook, Twitter en Instagram verstuurd. De traditionele sms’jes gingen verder achteruit. Dat blijkt uit cijfers van de telecomproviders Proximus, Orange en Telenet. [naar artikel]


18. Op sociale media wordt steeds meer gesproken over een extra microgeneratie: ben jij een zillennial? (10/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

Eerst hadden we de babyboomers, daarna kwamen de millennials en Gen-Z. Maar wat als je het gevoel hebt dat je daar tussenin valt? Dat je bij geen enkele groep thuishoort? Dat kan, want er gaan meer stemmen op dat er nog een extra, vergeten generatie is: de zillennials. [naar artikel]


19. Stress zal millennials duur komen te staan (20/06/2018 - Metro)

Wanneer millennials op middelbare leeftijd zijn, zullen ze in slechtere gezondheid verkeren dan hun ouders. Dat heeft een Brits onderzoek uitgewezen. De huidige twintigers zouden door constante stress meer risico lopen op ziektes zoals kanker en diabetes. Onderzoekers van de Britse denktank Health Foundation hebben zo’n 2.000 millennials ondervraagd. Dat zijn mensen die tussen 1980 […] Het bericht Stress zal millennials duur komen te staan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


20. Instagram maakt kwart Belgische millennials onzeker (17/08/2018 - Metro)

Iets meer dan een kwart van de millennials in ons land twijfelt aan zichzelf als ze de interessante Instagram-posts van een leeftijdsgenoot zien. Dat blijkt uit een rondvraag van Lipton Ice Tea. Ongeveer 17% lijdt aan fear of missing out. Opvallend is wel dat twee derde de smartphone af en toe bewust opzijlegt. De Belgische […] Het bericht Instagram maakt kwart Belgische millennials onzeker verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


21. Gemeentes en burgers vinden elkaar niet online (04/12/2017 - Metro)

Gemeentes, OCMW’s, politie en brandweer zijn steeds vaker actief op sociale media. Toch gaan weinig accounts ook effectief in interactie met het publiek, vooral door een gebrek aan tijd en personeel. Gemeentediensten hebben dit jaar een grote sprong vooruit gemaakt in het gebruik van sociale media, blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse Vereniging van […] [naar artikel]


22. Millennials geven meer uit aan luxe (en dit zijn hun favoriete merken) (01/10/2018 - Het Belang van Limburg)

Millennials zijn meer tevreden over hun toekomstige verdiensten en geven daarom meer geld uit aan luxeproducten dan oudere klanten. Dat blijkt uit een onderzoek bij meer dan drieduizend consumenten in China, Europa en de Verenigde Staten door de Zwitserse bank UBS AG. [naar artikel]


23. Vernietigen sociale media ons zelfbeeld? 'Passief scrollen kan depressieve gevoelens opwekken' (04/02/2019 - Knack)

Sociale mediaplatform Facebook blaast vandaag, 4 februari 2019, vijftien kaarsjes uit. Maar wat doen sociale media met onze mentale gezondheid? Een gesprek met klinisch psychologe Lien Faelens: 'De negatieve emoties komen vooral naar boven bij passieve gebruikers; ze scrollen en klikken van profiel naar profiel zonder interacties aan te gaan.' [naar artikel]


24. Grote merken zijn kansloos bij millennials (06/12/2016 - Express)

Millennials hechten weinig belang aan merkentrouw. Dat blijkt uit een enquête van consulent YouGov en het technologieplatform GT Nexus bij jonge volwassenen tussen achttien en vierendertig jaar. De studie – uitgevoerd bij nagenoeg tweeduizend respondenten in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland – bracht naar voor dat 72 procent van de millennials moet erkennen […] The post Grote merken zijn kansloos bij millennials appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!