Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Reclame: Internet laat nu ook wereldwijd televisie achter zich

28/03/2017 - 16:25
"De wereldwijde online reclame zal dit jaar een omzet realiseren van 205 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 13 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Zenith. Opgemerkt wordt dat dit jaar voor de eerste keer in de geschiedenis meer geld zal worden geïnvesteerd in online reclame dan in […] The post Reclame: Internet laat nu ook wereldwijd televisie achter zich appeared first on Express [NL]."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. 'Reclame werkt beter op tv dan op Facebook' (03/04/2019 - De Tijd)

06:38 Adverteerders steken te veel geld in reclame op het internet. Televisie is met voorsprong het krachtigste medium. Dat zegt de Australische mediaprofessor Karen Nelson-Field na een onderzoek met 2.500 ... [naar artikel]


2. Gebruiker internet-of-things niet afkerig van reclame (20/12/2016 - Express)

Het internet-of-things kan een belangrijk nieuw doelpubliek worden voor de reclame-sector. Dat blijkt uit een onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB) bij twaalfhonderd consumenten in de Verenigde Staten. Vastgesteld werd dat 62 procent van de consumenten minstens één geconnecteerd apparaat in bezit heeft. Tegelijkertijd zegt 65 procent van de gebruikers van het internet-of-things geïnteresseerd […] The post Gebruiker internet-of-things niet afkerig van reclame appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


3. India blijft wereldwijd lijstaanvoerder in bewuste afsluiting internet (29/04/2022 - Express)

In India werd het internet vorig jaar 106 keer geblokkeerd of verbroken. Daarmee blijft het land voor het vierde jaar op rij wereldwijd lijstaanvoerder in de verstoring van de online communicatie. Dat is de conclusie van een rapport van de organisatie Access Now. Het rapport merkt op dat vorig jaar het internet wereldwijd in totaal […] [naar artikel]


4. Nederlander die internet wereldwijd bijna deed omvallen, voor rechter (30/10/2016 - Het Laatste Nieuws)

Sven Olaf Kamphuis is zijn naam, 39 jaar, geboren Amsterdammer en in maart 2013 legde hij op een haar na het internet wereldwijd plat. Althans: [naar artikel]


5. Wereldwijd blijven nog altijd 2,7 miljard mensen van internet verstoken (21/09/2022 - Express)

Wereldwijd hebben nog altijd 2,7 miljard mensen geen toegang tot het internet. Dit betekent dat op dit ogenblik nog steeds een derde van de wereldbevolking offline blijft. Dat staat in een rapport van de International Telecommunication Union (ITU). De studie toont volgens de onderzoekers dat het wereldwijde internet momenteel een tragere groei kent dan tijdens […] [naar artikel]


6. Gokreclame wordt wellicht bijna volledig verboden, minister Van Quickenborne: "Gokken is het nieuwe roken" (09/05/2022 - VRT NWS)

Reclame maken voor gokken wordt tegen het einde van dit jaar wellicht zo goed als verboden in ons land. Gokbedrijven of platformen mogen dan niet meer adverteren op radio en televisie, maar ook niet meer op sociale media, in kranten of op affiches op straat. Enkel wie op het internet een zoekterm ingeeft die te maken heeft met gokken, kan nog reclame te zien krijgen. [naar artikel]


7. Ex-missen maakten mogelijk 'verboden' reclame voor beautyproduct (06/05/2017 - Gazet van Antwerpen)

Het bedrijf achter Glamsmile, de fabrikant van veneers of tandfacetten waarvoor onder meer Annelien Coorevits en Eveline Hoste de producten aanprijzen, moet zich voor de Gentse correctionele rechtbank verantwoorden omdat het verboden reclame zou hebben gemaakt. Het Verbond der Vlaamse Tandartsen heeft zich burgerlijke partij gesteld tegen de NV Remedent en het koppel achter het beursgenoteerde bedrijf. [naar artikel]


8. Na 17 jaar afwezigheid: Loeki de Leeuw keert weer terug op Nederlandse televisie (01/03/2021 - Het Laatste Nieuws)

Loeki de Leeuw keert na een afwezigheid van zo’n 17 jaar terug op de Nederlandse televisie. Tijdens de komende sportzomer maakt hij zijn rentree tijdens de reclame-onderbrekingen van de NPO, maakte Ster-baas (Stichting Ether Reclame, red.) Frank Volmer maandagochtend bekend op NPO Radio 2. [naar artikel]


9. Reclame op televisie doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk (10/08/2021 - De Morgen)

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. [naar artikel]


10. Reclame op maat is als een slechtzittende jurk (01/04/2019 - VRT NWS)

Reclame op maat op het internet komt vaak erg onhandig over. "Is het fijn dat die reclame geënt is op de sporen die we online achterlaten?", vraagt freelance journaliste Arkasha Keysers zich af in deze opinie. Volgens haar is het tijd voor betere en meer doorzichtige regels, die liefst handiger zijn dan de manier waarop België reclame door influencers  reguleert. Arkasha Keysers is lid van Open VRT, de kweekvijver voor digitaal mediatalent bij VRT dat kansen creëert door met hen samen te werken. Regelmatig verschijnt een column door een jongere op de medium-pagina van Open VRT. Wekelijks publiceert VRT NWS één van die schrijftalenten. [naar artikel]


11. Orange verhoogt prijzen voor klanten met mobiele telefonie, televisie en internet (14/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

Telecomoperator Orange trekt vanaf 15 januari de prijzen op voor klanten met mobiele telefonie, televisie en internet. In ruil worden de mobiele datavolumes minstens verdubbeld. Voor klanten met een bundel (internet en/of tv) of verschillende mobiele abonnementen blijft de prijs van mobiele telefonie gelijk. [naar artikel]


12. Vandaal zet duizenden Proximus-klanten zonder internet, telefoon en televisie (19/11/2017 - Het Nieuwsblad)

In Henegouwen en Namen zitten duizenden Proximus-klanten zondagochtend zonder internet, telefoon en televisie na daden van vandalisme. Dat heeft een woordvoerder van het telecombedrijf bevestigd. [naar artikel]


13. Zwitsers stemmen in met stevige inperking reclame op tabaksproducten (13/02/2022 - VRT NWS)

In Zwitserland wordt reclame voor sigaretten en andere tabaksproducten aan banden gelegd. Bij een referendum heeft volgens de eerste uitslagen 54 procent van de kiezers en een meerderheid van de kantons ermee ingestemd om zo'n reclame niet meer toe te staan op plekken waar kinderen en jongeren ermee kunnen worden geconfronteerd, zoals in de media, op affiches of op het internet. [naar artikel]


14. 2.500 gezinnen in Halle zonder televisie, internet en telefoon (04/11/2023 - VRT NWS)

Een technische ploeg van Fiberklaar heeft een Proximuskabel doorboord in de buurt van het Pacha-kruispunt, in het centrum van Halle. Sinds gisteravond zitten zo’n 2.500 gezinnen in Halle zonder internet, televisie en telefoon. Het zorgt voor chaos in winkels, omdat ook het elektronisch betaalverkeer niet werkt. [naar artikel]


15. Zwitsers stemmen in met stevige inperking reclame op tabaksproducten (13/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

In Zwitserland wordt reclame voor sigaretten en andere tabaksproducten aan banden gelegd. Bij een referendum heeft volgens de eerste uitslagen 54 procent van de kiezers en een meerderheid van de kantons ermee ingestemd om zo’n reclame niet meer toe te staan op plekken waar kinderen en jongeren ermee kunnen worden geconfronteerd, zoals in de media, op affiches of op het internet. [naar artikel]


16. Zwakke advertentiemarkt geeft RTL tik op beurs (14/03/2024 - De Tijd)

13:14 De televisiegroep RTL heeft een krimpjaar achter de rug, vooral door een zwakke markt voor reclame op televisie. 'Maar we zijn nog nooit zo winstgevend geweest als in de tweede helft van het jaar', kl... [naar artikel]


17. Meerderheid digitaal reclamegeld raakt niet bij uitgevers (18/07/2017 - Express)

Een reeks grote adverteerders, waaronder het consumentengoederenconcern Procter & Gamble (P&G), verhuist reclamecampagnes van het internet terug naar de televisie.  Naast de tv boekt P&G ook steeds betere resultaten op de radio en op billboards (affiches). De redenen? Volgens een aantal marketingmanagers blijft te veel geld bij tussenpersonen hangen, is er nog steeds veel digitale […] The post Meerderheid digitaal reclamegeld raakt niet bij uitgevers appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


18. Peeters laat onderzoeken of label Belbeef misleidende reclame is (16/11/2018 - Metro)

Minister van consumenten Kris Peeters geeft aan zijn administratie de opdracht om na te gaan of het label Belbeef zich schuldig maakt aan misleidende reclame. “De traceerbaarheid van Belbeef wordt ondersteund door DNA en daar doen zich mogelijk problemen mee voor. We willen met het onderzoek nagaan of Belbeef de traceerbaarheid die het belooft, echt […] Het bericht Peeters laat onderzoeken of label Belbeef misleidende reclame is verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


19. CO2-uitstoot laat forse coronadip al achter zich (02/03/2021 - De Tijd)

21:00 ‘Elk nadeel heb zijn voordeel.’ De pandemie leidde vorig jaar wereldwijd tot bijna 2 miljard ton minder emissies. [naar artikel]


20. Minder reclame tijdens coronacrisis: zware gevolgen voor reclamesector en commerciële mediabedrijven (02/04/2020 - VRT NWS)

De coronacrisis heeft ook gevolgen voor de reclamesector en voor de commerciële mediabedrijven die een groot deel van hun inkomsten uit reclame halen. Veel bedrijven hebben hun communicatiecampagnes ingetrokken, waardoor er minder reclame te zien en te horen is, zowel langs de weg als op radio en televisie en in kranten en tijdschriften. [naar artikel]


21. Telenet maakt als eerste reclame doorspoelen onmogelijk (10/08/2021 - De Standaard)

Klanten van Telenet zullen binnenkort een minuut niet-doorspoelbare reclame moeten bekijken voor ze hun opnames van tv-programma’s kunnen starten. Dat meldt het Mechelse bedrijf. Ook de andere operatoren van digitale televisie zouden dat voorbeeld volgen. [naar artikel]


22. Nieuw op 1 juni – Reclame online kansspelen op tv verboden (24/05/2019 - Metro)

Televisie-uitzendingen die reclame bevatten voor online kansspelen mogen vanaf 1 juni niet langer uitgezonden worden. Op 1 juni treedt het koninklijk besluit van 25 oktober 2018 in werking, over de voorwaarden voor het uitbaten van kansspelen en weddenschappen via informatiemaatschappij-instrumenten. De reclame-uitzendingen voor online kansspelen op tv voldoen niet aan deze voorwaarden en worden bijgevolg […] Het bericht Nieuw op 1 juni – Reclame online kansspelen op tv verboden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


23. Televisie minpunt in goed kwartaal Orange Belgium (21/10/2016 - De Tijd)

08:32 De aanbieder van telefonie, internet en televisie boekte afgelopen drie maanden meer omzet en winst dan analisten hadden verwacht. De winstprognose gaat omhoog. [naar artikel]


24. Reclame voor ‘vlammende date’ prijkt boven crematorium op steenworp van Maaseik (10/11/2020 - Het Belang van Limburg)

Een foto van een ongelukkige reclame op een mast bij Peusen uitvaartzorg en crematorium in Echt gaat op internet viraal. Wat Peusen betreft worden er betere afspraken gemaakt. “Het is onfatsoenlijk.” [naar artikel]


25. Wereldwijd minder vrijheid op het internet, vooral door Rusland (18/10/2022 - Het Belang van Limburg)

Voor het twaalfde jaar op rij bestaat er wereldwijd minder vrijheid op het internet. Dat heeft de Amerikaanse ngo Freedom House dinsdag bekendgemaakt in een nieuw rapport. De ngo wijst daarvoor vooral richting Rusland, maar ook naar Soedan, Libië en Myanmar. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!