Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Knack

Vlaamse partijen en sociale media: 'Het is een open lijn met de burger'

24/05/2017 - 15:53
"Sinds kort kan je vragen stellen aan de Vlaams-nationlistische N-VA via WhatsApp. Een vriendelijk gebaar of speelt er meer? 'Sociale media zijn een alternatief kanaal.'"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Sfeer zakt onder nul tussen N-VA en Open VLD op sociale media (25/02/2020 - De Standaard)

De communicatiediensten van N-VA en Open VLD draaien op volle toeren vandaag. De twee regeringspartners in de Vlaamse regering lusten elkaar rauw op sociale media. [naar artikel]


2. De vier Vlaamse Vivaldi-partijen willen uit geldgebrek de sociale media van N-VA en Vlaams Belang muilkorven (02/10/2020 - VRT NWS)

De vier Vlaamse Vivaldi-partijen (CD&V, Open VLD, de SP.A en Groen) hebben minder geld dan de N-VA en Vlaams Belang. Ze dreigen daarom een plafond te zetten op uitgaven voor socialemediacampagnes om die oppositiepartijen een hak te zetten. Dat stelt politicoloog Bart Maddens in deze opinietekst. [naar artikel]


3. Politieke partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media, N-VA absolute koploper (ook Europees) (11/01/2023 - VRT NWS)

Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]


4. Uitgaven partijen op sociale media aan banden? Franstalige Vivaldi-partijen praten in alle discretie over partijfinanciering, mogelijk toch doorbraak en stemming voor verkiezingen (08/02/2024 - Express)

Het beweegt dan toch nog, over de partijfinanciering. Binnen Vivaldi zijn opnieuw gesprekken op gang gekomen aan Franstalige kant, waar tot nu toe de knoop zat. Aan Vlaamse kant zijn de vier Vivaldi-partijen het min of meer eens: Open Vld, cd&v, Groen en Vooruit vinden allen dat er te veel overheidsgeld naar partijen vloeit. Finaal […] [naar artikel]


5. Open brief van topman De Lijn kostte 53.000 euro: “Ongepast” (12/07/2018 - Het Nieuwsblad)

De open brief die De Lijn-topman Roger Kesteloot twee weken geleden liet publiceren in de Vlaamse kranten heeft 53.000 euro gekost. Dat zei Kesteloot donderdag bij een gedachtewisseling in het Vlaams parlement. De directeur-generaal kreeg felle kritiek op zijn initiatief, van alle partijen, op N-VA na. “Calimerogedrag”, zei Marino Keulen van Open Vld. “Is dit met belastinggeld betaald?” [naar artikel]


6. De Lijn vindt teddybeer in Hasselt en start zoekactie op sociale media (10/10/2019 - Het Belang van Limburg)

De Lijn is via hun sociale media op zoek naar de eigenaar van deze teddybeer, roze Kiplingrugzak en grijze meisjestrui. Ze postten een foto van de verloren voorwerpen met de opvallende boodschap: ‘Ik mis mijn vriendinnetje. Help je me om haar te vinden?’ [naar artikel]


7. Politici verbolgen over open brief van topman De Lijn die 53.000 euro kostte: “Bijzonder tendentieus” (12/07/2018 - Gazet van Antwerpen)

De open brief die De Lijn-topman Roger Kesteloot twee weken geleden liet publiceren in de Vlaamse kranten heeft 53.000 euro gekost. Dat zei Kesteloot donderdag bij een gedachtewisseling in het Vlaams parlement. De directeur-generaal kreeg felle kritiek op zijn initiatief, van alle partijen, op N-VA na. “Calimerogedrag”, zei Marino Keulen van Open Vld. “Is dit met belastinggeld betaald?” [naar artikel]


8. Open brief topman De Lijn kostte 53.000 euro (12/07/2018 - De Morgen)

De open brief die De Lijn-topman Roger Kesteloot twee weken geleden liet publiceren in de Vlaamse kranten heeft 53.000 euro gekost. Dat zei Kesteloot bij een gedachtewisseling in het Vlaams parlement. De directeur-generaal kreeg felle kritiek op zijn initiatief, van alle partijen, op N-VA na. "Calimerogedrag", zei Marino Keulen van Open Vld. "Is dit met belastinggeld betaald?" [naar artikel]


9. "Fake Bicky fwa?": grote commotie over campagnebeeld van Bicky Burger waarop man vrouw slaat (08/10/2019 - VRT NWS)

Op sociale media is grote commotie ontstaan over een campagnebeeld dat het hamburgermerk Bicky Burger op diezelfde media heeft geplaatst. Daarop is te zien hoe een man een vrouw een vuistslag verkoopt. "Dit druist in tegen de boodschap die Vlaanderen probeert uit te dragen", zegt de Vlaamse ombudsvrouw voor gender Annelies D'Espallier in "De wereld vandaag". [naar artikel]


10. 'Politici, de media, allemaal maken ze de mensen bang' (04/04/2019 - De Morgen)

Onze collega's van de Volkskrant interviewden Damiaan Denys, een Vlaamse professor die alles af weet van angst. Een emotie die volop leeft met de ophef over de Bende van Nijvel, die destijds een golf van angst door het land joeg. 'Sociale media, dat zijn de burgers, en de burger doet wat hij wil. Maar traditionele media dragen een verantwoordelijkheid.' [naar artikel]


11. Vlaamse media minder partijdig dan rechtse politici insinueren (05/06/2023 - Apache)

Politici van rechtse partijen sturen de perceptie van partijdigheid bij de burger aan. [naar artikel]


12. Alleen Vlaamse rechtse politici zetten discriminerende boodschappen op sociale media (03/12/2020 - Het Belang van Limburg)

Een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel heeft aangetoond dat uitsluitend rechtse partijen en politici uit Vlaanderen boodschappen publiceren op sociale media die als discriminerend worden beschouwd. Daarbij wordt door de auteurs bewust impliciete en suggestieve taal gebruikt om kritiek te vermijden. [naar artikel]


13. CD&V en Open VLD flirten met kiesdrempel op Facebook (14/02/2018 - VRT NWS)

Van Vlaams Belang tot PVDA, elke politieke partij is overtuigd van het belang van sociale media om kiezers te bereiken. Vooral Facebook speelt daarbij een belangrijke rol. En dus zetten ook de Vlaamse partijen er geld en mensen op in. Maar niet iedereen is even succesvol. [naar artikel]


14. Open VLD verdedigt confrontatie op sociale media: 'Nu wél vuist gemaakt tegen karaktermoord op Rutten en onze partij' (26/02/2020 - Knack)

Na het relletje tussen N-VA en Open VLD op sociale media legt de Open VLD-woordvoerder in een opiniestuk op Knack.be uit waarom de liberalen de handschoen opnamen. 'Met haar montages begeeft N-VA zich als democratische partij op glad ijs.' [naar artikel]


15. Open Vld-politica slachtoffer van racistische opmerkingen via sociale media (31/05/2020 - Het Laatste Nieuws)

Zelfa Madhloum, de nieuwe woordvoerder van Open Vld, is gechoqueerd door de racistische reacties op sociale media. Eerder deze week werd ze... [naar artikel]


16. Klimaatcoalitie vraagt Vlaamse partijen nu te luisteren naar stem van de burger (26/03/2019 - Het Nieuwsblad)

De klimaatbeweging is enorm tevreden dat hun actie “Occupy for Climate” ertoe heeft geleid dat de Commissie Grondwetsherziening dinsdagmiddag de herziening van artikel 7bis nipt goedkeurde. De Klimaatcoalitie roept de Vlaamse partijen nogmaals op om bij de stemming van donderdag in het parlement te tonen dat ze het signaal van de burgers hebben begrepen. [naar artikel]


17. Studie VUB: “Alleen rechtse partijen en politici zetten discriminerende boodschappen op sociale media in Vlaanderen” (03/12/2020 - Het Laatste Nieuws)

Een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel heeft aangetoond dat in Vlaanderen uitsluitend rechtse partijen en politici boodschappen publiceren op sociale media die als discriminerend worden beschouwd. Daarbij wordt door de auteurs bewust impliciete en suggestieve taal gebruikt om kritiek te vermijden. [naar artikel]


18. De Lijn moet illegale gokreclame van bus halen na opmerking van burger (19/01/2019 - Het Laatste Nieuws)

Na opmerkingen van een burger heeft de Kansspelcommissie op 18 januari actie ondernomen tegen illegale gokreclame op een bus van De Lijn. De... [naar artikel]


19. Politieke partijen geven 2,4 miljoen euro uit aan online advertenties (09/06/2023 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar al zowat 2,4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op sociale media. Dat meldt AdLens, een collectief van onderzoekers. [naar artikel]


20. De Lijn moet illegale reclame van bus halen na klacht van burger (19/01/2019 - Het Belang van Limburg)

Openbaarvervoersmaatschappij De Lijn moet illegale gokreclame verwijderen van zijn bussen na opmerkingen van een burger. Dat laat minister van Justitie Koen Geens (CD&V) vandaag weten. [naar artikel]


21. De Lijn zoekt 570 werknemers, oudere werknemers ontvangen met open armen (20/12/2018 - VRT NWS)

De Lijn ziet oudere werknemers graag komen. Volgend jaar moet de Vlaamse vervoersmaatschapij  liefst 570 bus- en tramchauffeurs vinden. Leeftijd is dus geen criterium, rij- ervaring ook niet want De Lijn heeft eigen rijscholen. Ze zijn vooral op zoek naar sociale mensen die zelfstandig kunnen werken. Wij gingen een kijkje nemen in een rijschool in Leuven. [naar artikel]


22. Rol ziekenfondsen zet tegenstellingen op scherp tussen Vlaamse partijen (11/05/2019 - De Morgen)

Als het van N-VA en Open Vld afhangt, moet de rol van de ziekenfondsen serieus tegen het licht worden gehouden. Vooral het gebrek aan transparantie in de besteding van de middelen is beide partijen een doorn in het oog. De andere Vlaamse partijen voeren aan dat een privatisering van de ziekenfondsen budgettair allesbehalve zaligmakend zal zijn. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!