De Vlaamse regering kent 3 miljoen euro steun toe aan transportbedrijf H.Essers voor de bouw van Dry Port Genk op de voormalige Ford-site in Genk. Dat heeft Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters (N-VA) vandaag bekendgemaakt. Vlaanderen werd op 31 december 2015 eigenaar van de terreinen van het voormalige Ford Genk. De Vlaamse […] Het bericht Essers krijgt 3 miljoen euro Vlaamse steun voor plannen op Ford-site verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Volgens "Het Belang van Limburg" investeert H. Essers 75 miljoen euro in het nieuwe magazijn en zal de eerste fase van het project tegen de tweede helft van volgend jaar al operationeel zijn. [naar artikel]
De burgemeester van Genk, Wim Dries (CD&V), is tevreden met het nieuwe magazijn dat logistiek bedrijf H. Essers bouwt op de Fordsite in Genk. De intussen al derde site van Essers in Genk zal ook 420 nieuwe jobs met zich meebrengen. “De nieuwe site zorgt weer voor heel wat tewerkstelling en dat is voor Genk een goede zaak”, aldus Dries. [naar artikel]
Logistiek bedrijf H.Essers en Haven Genk nv nemen hun intrek in de voormalige Ford-vestiging aan het Albertkanaal in Genk. De Vlaamse Waterweg nv koos deze bedrijven uit vier kandidaten. Samen willen Essers en Haven Genk ruim 130.000 containers extra per jaar via de waterweg vervoeren. Dat meldt De Vlaamse Waterweg in een persbericht. [naar artikel]
01:03 De Limburgse familiebedrijven H. Essers en Machiels investeren 30 miljoen op de voormalige Ford-site. Naast het Albertkanaal komt Port of Limburg, een containerterminal die 175.000 vrachtwagens van de... [naar artikel]
16:04 Logistiek bedrijf H.Essers en Haven Genk nemen hun intrek in de voormalige Ford-fabriek aan het Albertkanaal in Genk. [naar artikel]
GENKTransportbedrijf H.Essers mag zijn Europees crossdock en magazijnen bouwen op de voormalige site van Hörmann op industriegebied Genk-Noord. De stad Genk heeft de omgevingsvergunning afgeleverd. De vereniging Bos+ beraadt zich over een beroep bij de provincie. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft vrijdag 6,6 miljoen euro toegekend aan de Vlaamse Waterweg. Dat geld wordt gebruikt voor de aanleg van wegen en infrastructuur op de voormalige Ford-site in Genk. [naar artikel]
Op de voormalige Ford-site in Genk vond vrijdagnamiddag de eerste spadesteek plaats voor de nieuwe dry port terminal van de firma H. Essers. Dat gebeurde in aanwezigheid van Zuhal Demir, staatssecretaris voor Armoedebestrijding en Gelijke kansen (N-VA), en burgemeester Wim Dries (CD&V). Als de los en laadkaai volledig operationeel is kunnen er minstens 420 mensen aan het werk. In een eerste fase wordt er 17 miljoen euro geïnvesteerd in de trimodale terminal. In totaal gaat het om een investering van 80 miljoen euro voor de volledige megasite van 1.600 vierkante meter. [naar artikel]
21:28 De Vlaamse regering heeft een omgevingsvergunning uitgereikt voor de reconversie van de vroegere Ford-site in Genk. De aflopende vergunningsaanvraag voor de site dwong de regering het afgelopen weeken... [naar artikel]
De gemeente Diepenbeek dient bezwaar in tegen de aanvraag van het transportbedrijf Essers voor de bouw van een magazijn met elf hallen op het voormalig terrein van Ford-Genk. Volgens het schepencollege zal een goedkeuring leiden tot een grotere belasting van de N76 en veel hinder in Lutselus. [naar artikel]
Vandaag is de afbraak van de oude fabriek van Ford Genk begonnen. De gebouwen en installaties gaan tegen de vlakte om plaats te maken voor een nieuwe bedrijvenzone. Transportbedrijf H.Essers is een van de bedrijven die zich er zullen vestigen. Er zullen 2.500 tot 3.000 jobs gecreëerd worden, zegt minister van Economie Philippe Muyters (N-VA): “Dit geeft een nieuwe boost voor Genk en Limburg”. [naar artikel]
GENKDe Genkse logistieke groep H.Essers gaat de komende jaren fors investeren in Genk. Het koopt een spoorwegterminal, bouwt een hoofdkantoor met parkeertoren, verbouwt het crossdock om tot farmamagazijn en poot wat verderop een nieuw crossdock neer. Goed voor een investering van meer dan 40 miljoen euro. Het mag duidelijk zijn: H.Essers verankert zich in Genk. [naar artikel]
Een opsteker voor de reconversie van de voormalige Ford-site in Genk: drankenproducent en -bottelaar Konings gaat vanaf de lente van volgend jaar productie- en stockageactiviteiten opstarten in het blok waar vroeger de legendarische Mondeo gebouwd werd. Ford Genk sloot eind 2014 de deuren, een enorme klap voor de Belgische auto-industrie. De vastgoedvennootschap Genk Green Logistics, […] [naar artikel]
GenkHet schepencollege van de stad Genk wil halfweg november, uiterlijk op 26 november, de omgevingsvergunning toekennen aan Genk Green Logistics op de voormalige Ford-site. [naar artikel]
Het Genkse logistiek bedrijf H.Essers kan dan toch uitbreiden, en dat op de site van het voormalige Hörmann. De provincie heeft een omgevingsvergunning goedgekeurd, zodat H.Essers een nieuw logistiek centrum kan bouwen voor de opslag van geneesmiddelen. [naar artikel]
Het consortium Genk Green Logistics is aangeduid als voorkeursbieder voor de site van Ford Genk. Er wordt gemikt op 2.000 voltijdse jobs. [naar artikel]
Transportbedrijf Essers wil tegen 2024 530 vacatures invullen waarvan 350 dit jaar nog. Het gaat dan over werknemers die tewerkgesteld worden op Dry Port, dat is de voormalige Ford-site in Genk. Op dit moment worden er nieuwe magazijnen gebouwd voor de behandeling en opslag van chemische producten. [naar artikel]
22:53 Het Zonhovense bedrijf heeft een huurovereenkomst met Genk Green Logistics voor een totaal van ongeveer 30.000 m² op de voormalige Ford-site in Genk. Konings wil er vanaf 2023 extra productie opstarte... [naar artikel]
18 december 2014 was een bijzonder droeve dag voor heel wat Ford-werknemers van de site in Genk. Die dag rolde de laatste Ford Mondeo van de band en sloot de fabriek voorgoed zijn deuren. Donderdag, bijna drie jaar later, is de sloop van de gebouwen op de terreinen gestart. “Hopelijk kan de wonde nu een pleister krijgen”, reageert Meryame Kitir, die zelf 14 jaar werkzaam was bij Ford Genk. [naar artikel]
Transportbedrijf H.Essers krijgt een omgevingsvergunning voor zijn nieuw logistiek center op de voormalige Hörmann-site in Genk. Dat heeft de Limburgse deputatie in beroep beslist. Zo komt er na zes jaar een einde aan de saga over Essersbos I en II. [naar artikel]
Op de terreinen van de vroegere Ford-fabriek in Genk is logistiek bedrijf Essers gestart met de bouw van grote magazijnen voor chemische producten. Op termijn moet het project werk bieden aan 420 mensen. Vanmiddag wordt de eerste spade voor de nieuwe gebouwen in de grond gestoken. [naar artikel]
GenkTwee gigantische machines hebben gisteren het startschot gegeven van de sloop van de C-hal van Ford Genk. Het komende anderhalf jaar zal meer dan 200.000 ton schroot en ander bouwafval verwijderd worden, een operatie die ruim 6,3 miljoen euro kost. Op termijn moet de site 2.500 tot 3.000 nieuwe banen opleveren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.