In 2016 ontving de ombudsdienst voor de Postsector 15.856 nieuwe klachten. Dit is een sterke stijging van 25 procent tegenover 2015. Zowel het [naar artikel]
Het aantal bemiddelingsaanvragen bij de Ombudsdienst voor de postsector is in 2019 gedaald met 8 procent in vergelijking met het jaar voordien. Opmerkelijk is echter vooral dat de bemiddelingsdienst een stijgend aantal klachten ontving die nog niet werden ingediend bij het postbedrijf zelf. En dat is grotendeels het gevolg van de ontoegankelijkheid van de klantendienst van Bpost, hekelt de Ombudsdienst in zijn meest recente jaarverslag. [naar artikel]
Ruim 1 op de 10 klachten over postpakketjes gaan over het niet aanbellen, geen briefje achterlaten of rechtstreeks aan het postpunt leveren door koeriers. Dat blijkt uit navraag van het Radio 2-programma "De Inspecteur" bij de Ombudsdienst voor de Postsector. [naar artikel]
De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft in 2016 14.879 schriftelijke klachten ontvangen. Meer dan drie kwart van de klachten liep binnen via e-mail of het online klachtenformulier. Dit betekent een daling met 16 procent tegenover 2015, en het vierde jaar op rij dat het aantal klachten daalt. Dat maakt de ombudsdienst donderdag bekend in het jaarverslag 2016. [naar artikel]
De ombudsdienst voor de postsector kreeg het afgelopen jaar 20 procent meer klachten, 14.379 dossiers in totaal. Opvallend zijn de vele boze meldingen over de bedeling, zoals post die bij de buren belandt. [naar artikel]
De ombudsdienst voor de postsector ontvangt jaarlijks 1.075 klachten over verdwenen pakjes. Meer dan eens gaat het over diefstal. Wat kan je doen als een dief aan de haal gaat met je pakje? Uit een reportage van VTM Nieuws blijkt dat pakjesbezorgers almaar vaker het postpakket gewoon voor de deur leggen. Het komt dan ook […] [naar artikel]
De ombudsman voor de postsector krijgt vooral klachten binnen over het verdwijnen van pakjes. Dat blijkt uit het jaarverslag dat De Inspecteur kon inkijken. 1 op de 4 klachten gaat over een verdwenen postpakket. De ombudsdienst roept postbedrijven daarom op om pakjes beter te kunnen traceren. [naar artikel]
15:56 De federale Ombudsdienst voor Energie heeft het afgelopen jaar meer dan 9.000 klachten ontvangen. Door de sterke stijging van de gasprijzen steeg het aantal klachten aanzienlijk. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
De ombudsdienst van de postsector krijgt steeds meer klachten over pakjesbezorgers die niet aanbellen of te snel weg zijn en daardoor hun pakje dus niet afleveren. Maar volgens de bedrijven hebben ze geen reden om dat te doen. [naar artikel]
Nog nooit ontving de Ombudsdienst voor de postsector zoveel klachten over Bpost als vorig jaar. Vooral over de levering van pakjes groeit het ongenoegen. Opvallend: een groot deel van de klachten gaat over het feit dat mensen de klantendienst niet kunnen bereiken. Ombudsvrouw Katelijne Exelmans tilt ook zwaar aan het laattijdig bezorgen van overlijdensberichten. [naar artikel]
Bij de ombudsdienst voor de postdiensten zijn vorig jaar 887 klachten binnengelopen over zoekgeraakte postpakketten. Dat is een stijging met 66 procent ten opzichte van het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers die Kamerlid Veli Yüksel (CD&V) opvroeg bij de bevoegde minister Alexander De Croo (Open Vld). In 2014 waren er nog 404 klachten bij […] Het bericht Forse stijging aantal klachten over verloren postpakketten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Minister De Sutter roept de operatoren op het matje. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
De Consumentenombudsdienst van de FOD Economie heeft in 2016 7.105 klachten ontvangen van consumenten. In de helft van de afgesloten dossiers kon de ombudsdienst een minnelijke schikking bereiken tussen koper en verkoper. De meeste klachten gaan over de garantieregeling. [naar artikel]
In 2022 heeft de federale Ombudsdienst voor Energie 27.000 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna 18.000 meer dan in 2021, dat al een recordjaar was, schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.