De Vlaamse regering kent 3 miljoen euro steun toe aan transportbedrijf H.Essers voor de bouw van Dry Port Genk op de voormalige Ford-site in Genk. Dat heeft Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters (N-VA) vandaag bekendgemaakt. Vlaanderen werd op 31 december 2015 eigenaar van de terreinen van het voormalige Ford Genk. De Vlaamse […] Het bericht Essers krijgt 3 miljoen euro Vlaamse steun voor plannen op Ford-site verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Natuurvereniging BOS+ gaat in beroep tegen de nieuwe ontbossingsplannen van transportbedrijf Essers op de Hörmann-site in Genk. Geen beschermd bos, volgens Essers. Wel waardevol bos, zegt Bos+. [naar artikel]
GENKTransportbedrijf H.Essers mag zijn Europees crossdock en magazijnen bouwen op de voormalige site van Hörmann op industriegebied Genk-Noord. De stad Genk heeft de omgevingsvergunning afgeleverd. De vereniging Bos+ beraadt zich over een beroep bij de provincie. [naar artikel]
Het Genkse logistiek bedrijf H.Essers kan dan toch uitbreiden, en dat op de site van het voormalige Hörmann. De provincie heeft een omgevingsvergunning goedgekeurd, zodat H.Essers een nieuw logistiek centrum kan bouwen voor de opslag van geneesmiddelen. [naar artikel]
Volgens "Het Belang van Limburg" investeert H. Essers 75 miljoen euro in het nieuwe magazijn en zal de eerste fase van het project tegen de tweede helft van volgend jaar al operationeel zijn. [naar artikel]
Transportbedrijf H.Essers krijgt een omgevingsvergunning voor zijn nieuw logistiek center op de voormalige Hörmann-site in Genk. Dat heeft de Limburgse deputatie in beroep beslist. Zo komt er na zes jaar een einde aan de saga over Essersbos I en II. [naar artikel]
09:49 De saga rond het Essersbos I en II lijkt voorbij. De Limburgse deputatie heeft donderdag de omgevingsvergunning voor de logistieke site afgeleverd. [naar artikel]
Transportbedrijf H.Essers mag dan toch een deel van het bos op de voormalige Hörmann-site op het bedrijventerrein Genk-Noord kappen. Natuurvereniging BOS+ geeft zijn verzet op nadat ze een akkoord hadden bereikt met het logistiek bedrijf. H.Essers engageert zich daarbij om zo weinig mogelijk bomen te kappen en tegelijk in te zetten op een maximale biodiversiteitsontwikkeling. [naar artikel]
Natuurorganisatie Bos+ heeft een bezwaar ingediend tegen de plannen van transportbedrijf Essers om uit te breiden op de voormalige site van Hörmann in Genk. Essers wil daar een nieuw magazijn bouwen waarin goederen kunnen worden overgeladen, maar daarvoor moet eerst een bos gekapt worden. [naar artikel]
18:20 Transportbedrijf H.Essers gaat zich verder verankeren in Limburg en is van plan een nieuw hoofdkantoor neer te zetten in Genk. [naar artikel]
Het logistiek bedrijf Essers heeft donderdag van de Limburgse deputatie een bouwvergunning gekregen voor een gefaseerde uitbreiding van de industriële site in Genk. Dat meldt gedeputeerde Inge Moors (CD&V), bevoegd voor onder andere Ruimtelijke ordening. De provincie bevestigt daarmee een beslissing van de gemeenten Genk en Zonhoven. [naar artikel]
Het Limburgse transportbedrijf Essers moet 500 vacatures ingevuld krijgen en dat daarvoor een beroep op spelers en fans van KRC Genk. [naar artikel]
De saga rond het Esserbos I en II lijkt voorbij. Dat schrijft Het Belang van Limburg vrijdag. H. Essers krijgt van de provincie een vergunning om een nieuw logistiek center te bouwen op de site van Hörmann in Genk. [naar artikel]
De Limburgse logistieke groep H.Essers breidt haar site in Wilrijk uit. Er zal MDI worden opgeslagen, een grondstof voor de productie van isolatieplaten. Volgens H.Essers levert de uitbreiding zo’n dertig jobs op. [naar artikel]
Natuurorganisatie Bos+ wil niet dat transportbedrijf H.Essers uitbreidt op de voormalige site van Hörmann in Genk. Volgens Bert De Somvielle van Bos+ gaat het om een waardevolle bosstrook. Al staat die wel in een als industrie ingekleurde zone. H.Essers wil eerst de bezwaren van Bos+ bestuderen alvorens inhoudelijk te reageren. [naar artikel]
Vandaag leverde het stadsbestuur van Genk een bouwvergunning af aan het bedrijf H.Essers, voor het bijbouwen van 72.000 m² aan bedrijfsgebouwen. Het gaat om een aanvraag tot uitbreiding van de activiteiten naast de al bestaande infrastructuur van H.Essers op het bedrijventerrein Genk-Noord. Het stadsbestuur legt in de bouwvergunning en de verkoopsovereenkomst wel enkele bijzondere voorwaarden op, waarmee het belangrijke garanties inbouwt. [naar artikel]
17:45 De Raad voor Vergunningsbetwistingen heeft de omgevingsvergunning van het logistieke bedrijf H. Essers in Genk geschorst. [naar artikel]
GENKDe Genkse logistieke groep H.Essers gaat de komende jaren fors investeren in Genk. Het koopt een spoorwegterminal, bouwt een hoofdkantoor met parkeertoren, verbouwt het crossdock om tot farmamagazijn en poot wat verderop een nieuw crossdock neer. Goed voor een investering van meer dan 40 miljoen euro. Het mag duidelijk zijn: H.Essers verankert zich in Genk. [naar artikel]
Transportbedrijf Essers wil tegen 2024 530 vacatures invullen waarvan 350 dit jaar nog. Het gaat dan over werknemers die tewerkgesteld worden op Dry Port, dat is de voormalige Ford-site in Genk. Op dit moment worden er nieuwe magazijnen gebouwd voor de behandeling en opslag van chemische producten. [naar artikel]
Vandaag is de afbraak van de oude fabriek van Ford Genk begonnen. De gebouwen en installaties gaan tegen de vlakte om plaats te maken voor een nieuwe bedrijvenzone. Transportbedrijf H.Essers is een van de bedrijven die zich er zullen vestigen. Er zullen 2.500 tot 3.000 jobs gecreëerd worden, zegt minister van Economie Philippe Muyters (N-VA): “Dit geeft een nieuwe boost voor Genk en Limburg”. [naar artikel]
GENKDe logistieke dienstverlener H.Essers, met hoofdzetel in Genk, heeft de Zeebrugse tankcontainerspecialist Huktra overgenomen. Voor H.Essers gaat daarmee de poort open naar Spanje en het Verenigd Koninkrijk. [naar artikel]
De saga rond het Esserbos I en II lijkt voorbij. Dat schrijft Het Belang van Limburg vrijdag. H. Essers krijgt van de provincie een vergunning om een nieuw logistiek center te bouwen op de site van Hörmann in Genk. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.