De variabele verkeersborden die het begin en einde van een zone 30 aangeven tijdens schooltijden, zijn al sinds het begin van het schooljaar massaal defect over heel Vlaanderen na een mislukte software-update. Daardoor is het speciale snelheidsregime er niet van kracht en mag er gewoon 50 of 70 kilometer per uur gereden worden, afhankelijk van […] [naar artikel]
Wie vandaag in een schoolomgeving de zone 30-borden ziet oplichten, moet niet denken dat het einde van de schoolvakantie onaangekondigd met een maand vervroegd is. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) test gewoon alle 965 dynamische zone 30-borden om te controleren of ze naar behoren werken en om eventueel herstellingen uit te voeren. Op die manier moeten alle borden tegen de echte start van het schooljaar perfect werken. [naar artikel]
Stad Beringen wil in de omgeving van Beringse scholen digitale zone 30 borden plaatsen. De stad wordt hiervoor financieel ondersteund door de Vlaamse overheid die de helft van de kosten voor de digitale borden subsidieert. De totale kost voor de aankoop van deze digitale borden komt neer op zo’n € 69.492,75. Door de toekenning van deze subsidie neemt Vlaanderen de helft voor haar rekening, goed voor een bedrag van € 34.746,38. [naar artikel]
Nu de binnenstad van Ninove zowat helemaal zone 30 wordt, laat het stadsbestuur overal de nodige zone 30-borden plaatsen. Op sommige plaatsen levert dat opmerkelijke combinaties op. Zo is er onder andere een verkeersbord dat het begin van de zone 30 aanduidt geplaatst onder een verbodsbord dat iedere bestuurder verbiedt om van op de Albertlaan de Gentsestraat in te rijden. [naar artikel]
De variabele verkeersborden die het begin en einde van een zone 30 aangeven tijdens schooltijden, zijn al sinds het begin van het schooljaar massaal defect. “Alles heeft te maken met een mislukte software-update. Enkele borden hebben we vanop afstand kunnen resetten, maar het grootste deel moet ter plaatse manueel worden hersteld”, zegt Veva Daniëls, woordvoerster van het Agentschap Wegen en Verkeer. “Dat duurt nog minstens tot eind deze maand.” [naar artikel]
Wie vandaag in een schoolomgeving de zone 30-borden ziet oplichten, moet niet denken dat het einde van de schoolvakantie onaangekondigd met een maand vervroegd is. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) test vandaag alle dynamische zone 30-borden om te controleren of ze naar behoren werken en om eventueel herstellingen uit te voeren zodat alle borden tegen de echte start van het schooljaar perfect werken. [naar artikel]
Het schepencollege heeft beslist om met digitale zone 30-borden op zonne-energie te werken op de Koolmijnlaan ter hoogte van de scholencampus. [naar artikel]
Vlaanderen plaatst dit jaar op veertien locaties langs de Vlaamse snelwegen borden om weggebruikers te verwelkomen. Het gaat om grote borden met... [naar artikel]
De invoering van de blauwe zone in Machelen verloopt allesbehalve vlekkeloos. Omdat er foutieve borden werden geplaatst, geldt het nieuwe reglement, dat afgelopen zaterdag werd ingevoerd, nog maar op een beperkt aantal plaatsen. De eerste maand werd sowieso wel een gedoogbeleid gehanteerd. [naar artikel]
Afgelopen weekend werden er over heel Vlaanderen 3 nieuwe SAVE-borden onthuld. Eén van deze drie SAVE-borden staat in de Snellewindstraat in Bocholt. [naar artikel]
U hebt ze misschien al opgemerkt: in Vlaanderen hangen vandaag ongeveer 500 nutteloze borden op. Het is een initiatief van Kamiel de Bruyne, oprichter van de ‘Nationale Vereniging voor Nutteloze Borden’. “Mijn doel was om de wandelingen van anderen wat op te leuken.” [naar artikel]
Drie Mechelse mama’s voeren een ludieke campagne die oproept om de zone 30 te respecteren. Met originele borden en slogans die ze zelf bedacht hebben, vragen ze bestuurders op een vriendelijke manier om de maximumsnelheid in Battel (Mechelen) te respecteren. Na vandalenstreken willen ze de borden graag een officieel karakter geven. [naar artikel]
Heel wat van de dynamische verkeersborden die zones 30 aangeven in de buurt van scholen, zijn al sinds het begin van het schooljaar defect. Oorzaak is een mislukte software-update. De borden lichten normaal op bij het begin en het einde van de schooltijd. Nu ze defect zijn, mogen auto's er gewoon 50 of 70 kilometer per uur rijden. [naar artikel]
Nadat eerder reeds op de Koolmijnlaan aan de scholencampus de zone 30-borden werden vervangen door variabele elektronische borden, is dat nu ook aan een aantal andere scholen gebeurd. [naar artikel]
Bestuurders die binnenkort in Hamme betrapt worden op te snel rijden in een zone 30 hebben geen excuus meer. De gemeente liet op drie plaatsen uitzonderlijk grote borden plaatsen om de zone 30 aan te duiden. [naar artikel]
Het aantal arbeidsmigranten dat van buiten Europa in Vlaanderen komt werken, is op een jaar tijd bijna verdubbeld. Dat meldt VRT NWS op basis van het jaarverslag van de Vlaamse Dienst Economische Migratie. De migranten worden vooral ingezet voor knelpuntberoepen waarvoor te weinig kandidaten in de Europese Unie zijn, zoals vrachtwagenchauffeur, zorgkundige en slager. [naar artikel]
Vlaanderen heet voortaan automobilisten welkom op grote borden langs de autosnelwegen. Donderdag is het eerste geplaatst aan de A12 vlak aan de grens met Nederland. [naar artikel]
De Vlaamse wapenexport naar landen buiten de Europese Unie heeft in 2021 een nieuwe recordhoogte bereikt. In 2021 zijn 58 vergunningen goedgekeurd voor wapenexporten naar landen buiten de Europese Unie, goed voor bijna 125,57 miljoen euro. Dat blijkt uit de maandverslagen van de Vlaamse dienst Controle Strategische Goederen (dCSG). In 2020 voerde Vlaanderen nog voor bijna 27,52 miljoen euro aan wapens uit. [naar artikel]
Gemeentewerkers zijn volop bezig met het losschroeven van de 70 km/u-borden. Die zijn sinds 1 januari overbodig omdat nu op gewone wegen buiten de bebouwde in de regel maximaal 70 mag worden gereden, tenzij anders vermeld. Langs Limburgse wegen verdwijnen meer dan 5.000 borden. Oud ijzer dat door de milieubewuste gemeenten massaal gerecupereerd wordt. [naar artikel]
In heel de stadskern en in alle dorpskernen van Sint-Niklaas geldt vanaf woensdag 1 september de maximumsnelheid van 30 kilometer per uur. Het stadsbestuur lanceert een grote campagne rond de invoering van die uitgebreide zone 30. Er komen borden, affiches, bestickerde Lijnbussen én 10.000 lolly’s om de nieuwe regel bekend te maken. [naar artikel]
Een beker pasta of een bakje friet? Niet meer op de Gentse Feesten. Want vanaf dit jaar zijn ‘wegwerpverpakkingen’ verboden voor eetkramen in de Feestenzone. Er komt een ‘testzone’ waar met herbruikbare borden zal worden gewerkt, wie buiten die zone staat, moet zich behelpen met papieren servetten of ‘eetbare recipiënten’. Eten we voortaan pasta uit een bananenblad? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.