Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Gazet van Antwerpen

Niemand veilig voor slimme reclame : Telenet en zenders Vier en Vijf starten met ‘spotjes op maat’

21/09/2017 - 09:45
"TV-reclame op maat: Telenet en zenders Vier en Vijf hebben hun testfase achter de rug en rollen het concept nu uit. Opvallend genoeg wordt niet alleen uw kijk- en surfgedrag geanalyseerd. Ook wat u ‘off- line’ koopt in het warenhuis om de hoek, bepaalt welke spotjes u te zien krijgt. “De klant moet duidelijk weten wat er met zijn gegevens gebeurt. Het is niet omdat hij zwijgt, dat hij toestemt”, aldus de Privacycommissie. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Winkelkar bepaalt reclame die Telenet-klant te zien krijgen (21/09/2017 - De Tijd)

10:36 Kabelaar Telenet zal met hulp van data over fysiek shopgedrag gepersonaliseerde reclamespots sturen naar kijkers van de zenders Vier, Vijf en Zes. [naar artikel]


2. Niemand ontsnapt aan tentakels Telenet (07/03/2018 - De Tijd)

22:48 Nu Telenet de SBS-zenders VIER, VIJF, ZES en het productiehuis Woestijnvis voor 100 procent in handen krijgt, kan het meer dan ooit de kijker via verschillende kanalen bespelen. [naar artikel]


3. Binnenkort krijg je gepersonaliseerde tv-reclame, ook op basis van je winkelaankopen (21/09/2017 - Het Laatste Nieuws)

Heel wat Telenet-klanten krijgen, als ze binnenkort naar de SBS-zenders Vier, Vijf of Zes kijken, gepersonaliseerde reclame voorgeschoteld. Die [naar artikel]


4. Telenet lanceert tv-reclame op basis van kijk- en internetgedrag (13/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Telenet start binnenkort met tv-reclame op maat. Daarbij gelden vier niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag [naar artikel]


5. Telenet gokt met niet-doorspoelbare reclame (10/08/2021 - Knack)

Telenet introduceert niet-doorspoelbare reclame voor wie uitgesteld kijkt. De operator hield vijftien jaar het been stijf ondanks intens gelobby van de commerciële zenders die benadeeld werden door het massaal doorspoelen van reclame. Telenet riskeert nu de woede van zijn klanten en de machtspositie van zijn decoder in de Vlaamse huiskamer. [naar artikel]


6. Zo gaat Telenet u reclame op maat aanbieden... en uw kijkgedrag in de gaten houden (14/09/2016 - Gazet van Antwerpen)

Vanaf midden november wil Telenet met ‘gerichte reclame’ starten, gebaseerd op uw persoonlijk kijkgedrag. Tenzij u daar expliciet geen toestemming voor geeft. “Inbreuk op de privacy”, reageert staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld), daarin gesteund door de Privacycommissie. [naar artikel]


7. Telenet mag Vier, Vijf en Zes overnemen (13/05/2019 - De Tijd)

20:37 De Belgische telecomoperator Telenet heeft groen licht gekregen voor de volledige overname van De Vijver Media, het bedrijf boven de tv-zenders Vier, Vijf en Zes en het productiehuis Woestijnvis [naar artikel]


8. Gepersonaliseerde tv-reclame ook op basis van winkelaankopen (21/09/2017 - Metro)

Heel wat Telenet-klanten krijgen, als ze binnenkort naar de SBS-zenders Vier, Vijf of Zes kijken, gepersonaliseerde reclame voorgeschoteld. Die zal niet alleen gebaseerd zijn op het kijk- en surfgedrag, maar ook op de aankopen in de winkel. Dat schrijven Het Nieuwsblad en De Standaard vandaag. SBS werkt hiervoor samen met dataleverancier Bisnode, die gegevens ontvangt […] [naar artikel]


9. Telenet neemt zenders rond Vier en Woestijnvis volledig over (07/03/2018 - Het Nieuwsblad)

Telenet neemt De Vijver Media volledig over en wordt zo de enige eigenaar van de tv-zenders Vier, Vijf en Zes en van productiehuis Woestijnvis. Dat maakt het telecombedrijf woensdag bekend in een persbericht. [naar artikel]


10. Telenet start met tv-reclame op basis van kijk- en internetgedrag (13/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Telenet start binnenkort met tv-reclame op maat. Daarbij gelden vier niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag [naar artikel]


11. “Als het zo voort gaat zijn VIER en VIJF binnen twee jaar dood” (11/05/2017 - Het Belang van Limburg)

“Als het zo voort gaat verwacht ik dat we binnen twee à drie jaar dood zijn. Commerciële zenders kunnen op deze manier niet overleven.” Dat zei Peter Quaghebeur, ceo van SBS (VIER en VIJF), tijdens een hoorzitting in het Vlaams parlement. De zenders werken samen met Proximus en Telenet aan oplossingen in de vorm van reclame die niet kan worden doorgespoeld of een betaalmodel voor kijken zonder advertenties. [naar artikel]


12. Telenet begint met tv-reclame op maat (13/09/2016 - De Tijd)

01:00 Binnenkort krijgen niet alle Telenet-klanten nog dezelfde reclameblokken te zien als ze tv-kijken. De distributeur begint in november met een test voor gerichte reclame, afgestemd op het profiel van d... [naar artikel]


13. Telenet gaat voluit voor VIER en Woestijnvis (16/12/2017 - De Tijd)

01:05 Telenet heeft zijn zinnen gezet op De Vijver Media, de holding boven de tv-zenders VIER, VIJF, ZES en het productiehuis Woestijnvis. Dat zeggen verschillende bronnen. [naar artikel]


14. Vlaamse zenders lusten Telenet-miljoenen niet (28/03/2019 - De Morgen)

De Vlaamse zenders zullen niet meewerken aan het STAP, het project van Telenet om de volgende vier jaar 30 miljoen euro in Vlaamse tv-producties te stoppen. Ze willen dat Telenet met het Mediafonds samenwerkt. [naar artikel]


15. Telenet neemt De Vijver Media helemaal over (07/03/2018 - De Tijd)

08:12 Wouter Vandenhaute en Erik Watté verkopen hun belang in het bedrijf boven productiehuis Woestijnvis en tv-zenders Vier, Vijf en Zes aan Telenet. [naar artikel]


16. Telenet-klanten ontsnappen binnenkort niet meer aan reclame (23/05/2022 - VRT NWS)

Vanaf eind volgende maand zullen de klanten van Telenet niet meer alle reclame kunnen doorspoelen als ze uitgesteld naar de zenders van VTM en Play kijken. Telenet maakte daar vorig jaar afspraken over met de zendergroepen. Het systeem werd in september al ingevoerd bij de nieuwe decoders en in de nacht van 23 op 24 juni worden ook de oudere decoders aangepast. [naar artikel]


17. Telenet maakt als eerste reclame doorspoelen onmogelijk (10/08/2021 - De Standaard)

Klanten van Telenet zullen binnenkort een minuut niet-doorspoelbare reclame moeten bekijken voor ze hun opnames van tv-programma’s kunnen starten. Dat meldt het Mechelse bedrijf. Ook de andere operatoren van digitale televisie zouden dat voorbeeld volgen. [naar artikel]


18. Tv-zenders Vier, Vijf en Zes krijgen er een broertje bij en gaan zelf straks ook anders door het leven (07/08/2020 - Gazet van Antwerpen)

Play Zeven. Zo heet het gloednieuwe kanaal waarop u in 2021 kunt afstemmen. Dat vernam Het Nieuwsblad uit goede bron. Het opzet: een algemene tv-zender die de huidige Vier, Vijf en Zes aanvult. Moederbedrijf SBS, dat in handen is van Telenet, grijpt dat moment aan om ook zijn andere zenders onder te brengen bij die Play-familie. [naar artikel]


19. Persoonlijke tv-reclame wordt mainstream (13/10/2020 - De Tijd)

12:17 De Belgische tv-zenders, de reclamewereld en de operatoren Telenet en Proximus maken afspraken om gepersonaliseerde tv-reclame toegankelijker te maken voor adverteerders. [naar artikel]


20. Telenet en DPG Media (VTM en Q2) werken samen om dit najaar nog met "Vlaamse Netflix" te starten (12/02/2020 - VRT NWS)

VTM en Telenet slaan dan toch de handen in elkaar om een nieuw betalende streamingdienst te lanceren. DPG Media, het moederbedrijf boven zenders Vtm en Q2, was al lang vragende partij om samen met andere Vlaamse mediaspelers een zogenoemde Vlaamse Netflix te ontwikkelen. Maar omdat Telenet en de VRT niet toehapten, zette VTM alleen door met het project. Nu gaat Telenet toch meewerken. Een betalende streamingsdienst moet nieuwe inkomsten opleveren nu alsmaar meer mensen uitgesteld tv-kijken en reclame doorspoelen. [naar artikel]


21. Roep om reclame tussen journaal en ‘Man bijt hond’ (05/04/2019 - De Morgen)

De commerciële zenders zijn gekant tegen het voorstel. Ze vrezen vooral dat ze een deel van hun inkomsten zullen verliezen als de adverteerders ook op Eén en Canvas spotjes kunnen kopen. [naar artikel]


22. Telenet brengt SBS-zenders samen onder 'Play'-vlag (28/01/2021 - De Tijd)

15:50 Vergeet VIER, VIJF, ZES, u kijkt voortaan naar Play 4, 5, 6, 7 en GoPlay. Eigenaar Telenet kopieert zo een pagina uit het VTM-handboek. Het plaatst één gekend merk centraal. [naar artikel]


23. Reclame op maat? Dat schaadt (11/04/2019 - De Morgen)

Telenet begint half november met televisiereclame op maat. Maar de Privacycommissie stelt zich vragen en gaat op de rem staan nog voor de eerste gerichte reclamespot is uitgezonden. [naar artikel]


24. Voorwaarden bij overname De Vijver Media door Telenet (13/05/2019 - Het Laatste Nieuws)

Telenet mag De Vijver Media, de groep boven tv-zenders VIER, VIJF en ZES en productiehuis Woestijnvis, overnemen, maar moet zich daarbij houden aan... [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!