Klimaatactivisten zijn verontwaardigd dat Coca-Cola sponsor is van COP27, de jaarlijkse klimaatconferentie van de Verenigde Naties. Volgens organisatie Break Free From Plastic is Coca-Cola de grootste plasticvervuiler ter wereld. Ze noemen de sponsoring dan ook pure "greenwashing". Greenpeace vreest dat de deal "het eigenlijke doel van de conferentie zal ondermijnen". [naar artikel]
Coca Cola wil in 2030 voor elke fles die wereldwijd wordt verkocht ook een fles recyclen. Hetzelfde geldt voor de blikjes. Dat heeft het bedrijf zelf bekendgemaakt. “Consumenten over de hele wereld geven om onze planeet. Wij hebben de verantwoordelijkheid om een wereld zonder afval mogelijk te maken”, reageert topman James Quincey in The Wallstreet […] [naar artikel]
In tegenstelling tot eerdere berichten, zal Coca-Cola Zero niét verdwijnen in ons land. Dat laat Coca-Cola Belgium weten. Gisteren raakte bekend [naar artikel]
15:08 Milieuactivisten van Greenpeace hebben het Britse hoofdkwartier van Coca Cola geblokkeerd met een standbeeld van een stikkende meeuw. [naar artikel]
Volgens Greenpeace doet Coca-Cola niets om de gigantische hoeveelheid wegwerpplastic die ze iedere dag produceren te verminderen. De frisdrankengigant zou er zelfs alles aan doen om te voorkomen dat de EU strengere regels maakt over afvalrecyclage en betaalde vorig jaar alleen al daarvoor 1 miljoen euro aan lobbygroepen. 3.400 plastic wegwerpflessen per seconde zou Coca-Cola […] The post Greenpeace opent aanval op Coca-Cola appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
"Het succes voelde onrealistisch aan. Toch was het echt. Alsof een droom uitkwam." Dertig jaar geleden deed Robin Beck een reclamedeuntje voor Coca-Cola dan ook uitgroeien tot een heuse hit, vooral dan in Europa. The Coca-Cola Company had eerst het tienerpubliek verrast met een soort smartlap-commercial die inspeelde op "de eerste keer". Het succes noopte Beck, die de begeleidende muziek voor haar rekening genomen had, om een aangepaste single uit te brengen. Die klom ook in Vlaanderen begin 1989 naar de hoogste positie in de hitparade. [naar artikel]
Coca Cola heeft in Japan Coca Cola Plus gelanceerd. Dat is een cola waar dextrine aan toegevoegd is, een natuurlijk oplosbare vezel. Coca Cola Japan beweert dat deze cola zou helpen om af te vallen. [naar artikel]
‘De klanten zijn nog altijd fan van petflessen.’ Met die zin veegt Coca-Cola de vraag naar duurzame verpakkingsalternatieven van tafel. Wel belooft de drankengigant om meer in te zetten op gerecycleerd materiaal. Coca-Cola voelt er voorlopig niet veel voor om volledig afstand te doen van petflessen als verpakkingsmiddel voor zijn frisdranken. ‘Klanten houden ervan omdat […] The post Coca-Cola wil plastic flessen nog niet overboord gooien appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Nederlandse Sprite wordt Sprite Zero. Coca Cola haalt vanaf volgende week de suikerhoudende variant van de frisdrank voorgoed uit de rekken. Volgens professor marketingcommunicatie Tim Smits wil Coca Cola evolueren naar minder en duidelijkere merken. [naar artikel]
Vijf jaar lang heeft Coca-Cola er aan gewerkt, maar nu is het zover: er is een nieuw recept klaar voor Coca-Cola Zero. De variant verschilt zo zeer van zijn voorganger dat het drankje de nieuwe naam Coca-Cola No Sugar krijgt. “We hebben de smaak van de klassieke Coca-Cola nog nooit zo dicht benaderd”, zegt Roberto Mercadé, het hoofd van Coca-Cola Australië. [naar artikel]
Omdat in Nederland volgend jaar op alle plastic flessen statiegeld wordt geheven, gaat Coca-Cola er alle flessen uit 100 procent gerecycleerd... [naar artikel]
We waren nu juist gewoon aan Coca-Cola Zero of we moeten er weer afscheid van nemen. Om de slechte cijfers op te krikken, lanceert Coca-Cola een [naar artikel]
Duizenden jongeren pleiten voor een beter klimaat en China bant plastieken zakken in het land. Maar Coca-Cola volgt de trend niet: de frisdrankgigant is niet van plan om plastic flessen te verbannen. Meldt de Business Insider. [naar artikel]
Coca-Cola lonkt naar de groeiende markt van frisdranken die cannabis-bestanddelen bevatten. Vandaag verklaart de frisdrankgigant dat het CBD, het pijnstillende maar niet psychoactieve bestanddeel van de wietplant, overweegt te mengen in wat het "gerichte welzijnsdrankjes" noemt. Coca-Cola voert gesprekken met de Canadese wietkweker Aurora Cannabis om samen dergelijke drankjes te ontwikkelen. [naar artikel]
Coca-cola gaat in de komende maanden in Hongarije een van zijn drankjes in papieren flessen aanbieden aan 2.000 consumenten. De papieren flessen hebben binnenin wel nog een laagje recycleerbaar plastic, en ook de dop is van plastic. Coca-cola ontwikkelde het eerste prototype van de papieren fles via een samenwerking van zijn Brusselse onderzoeks- en ontwikkelingscentrum […] Het bericht Coca-Cola test papieren flesjes verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Duizenden jongeren pleiten voor een beter klimaat en China bant plastieken zakken in het land. Maar Coca-Cola volgt de trend niet: de frisdrankgigant is niet van plan om plastic flessen te verbannen. Meldt de Business Insider. [naar artikel]
Frisdrankbedrijf Coca-Cola heeft deze week een nieuwe, opvallende smaak op de markt gebracht. "Coca‑Cola Y3000 Zero Sugar" werd gemaakt met artificiële intelligentie (AI). Hoe kan AI helpen bij het maken van voedsel? En is AI de toekomst van de voedingssector of een misleidende marketingtruc? [naar artikel]
In een nieuw rapport trekt Greenpeace van leer tegen Coca-Cola. Het bedrijf zet volgens Greenpeace stevig lobbywerk in om nieuwe maatregelen rond wegwerpflessen tegen te houden. [naar artikel]
Coca Cola wil in 2030 voor elke fles die wereldwijd wordt verkocht ook een fles recyclen. "De wereld heeft een afvalprobleem en wij hebben de verantwoordelijkheid om dat op te lossen", zei Coca Cola-topman James Quincey zaterdag. Hij lanceerde zijn eigen World Without Waste campagne. [naar artikel]
De Amerikaanse drankenreus Coca-Cola heeft dankzij zijn bestseller "Zero Sugar" de omzet in het derde kwartaal stevig zien aandikken. In... [naar artikel]
18:17 De Amerikaanse frisdrankgigant Coca-Cola sprong in het eerste kwartaal over de analistenlat. Consumenten kopen meer ondanks de hogere prijzen. [naar artikel]
Op alle flessen Coca-Cola, Fanta én Sprite komt er in België vanaf nu een dop die vast blijft zitten aan de hals. Eerst op de grote, daarna op de kleine flessen en tegen eind dit jaar ook op de rest van hun drankenassortiment: Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine,... Zo wil Coca-Cola voorkomen dat die dopjes in de natuur terechtkomen. Al kost die dop hen wel 4,5 miljoen euro én zullen ze de Belgen met een campagne leren hoe je ermee drinkt en inschenkt. Want zeer handig is het niet. [naar artikel]
Op alle flessen Coca-Cola, Fanta én Sprite komt er in België vanaf nu een dop die vast blijft zitten aan de hals. Eerst op de grote, daarna op de kleine flessen en tegen eind dit jaar ook op de rest van hun drankenassortiment: Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine,... Zo wil Coca-Cola voorkomen dat die dopjes in de natuur terechtkomen. Al kost die dop hen wel 4,5 miljoen euro én zullen ze de Belgen met een campagne leren hoe je ermee drinkt en inschenkt. Want zeer handig is het niet. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.