Een dynamische lijst, die elk jaar vernieuwd wordt op basis van de meest recente ongevallencijfers. Daarmee wil Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) de zwarte punten in ons land sneller aanpakken. “Voor elk punt wordt gezocht naar kleine ingrepen die het verkeer veiliger kunnen maken op korte termijn”, zegt Weyts. Bovenaan de lijst staan twee kruispunten op de A12 in Aartselaar. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken Ben Weyts (N-VA) geeft toe dat het Agentschap Wegen en Verkeer best wat resoluter zou mogen optreden bij het wegwerken van de nog overblijvende zwarte punten op de Vlaamse wegen. Hij kreeg enkele lastige vragen in het Vlaams Parlement na het dodelijke ongeval van enkele dagen geleden in de Gentse deelgemeente Oostakker. [naar artikel]
Klimaat: Zelfs het groenste snoepje van Vlaanderen met 75 procent bos en natuur zal een tandje mogen bijsteken in de bescherming van het klimaat. Dat blijkt uit het Hemelwater en droogteplan dat donderdagavond aan de gemeenteraad werd voorgesteld. [naar artikel]
213 zwarte punten staan op de lijst met gevaarlijke plaatsen in het verkeer, 65 locaties daarvan zijn al aangepakt. Dat blijkt uit cijfers van minister van Mobiliteit Weyts. Tegen maart van dit jaar wil de minister met een aangepaste versie van de lijst komen. [naar artikel]
De Vlaamse regering moet dringend een tandje bijsteken in het verdedigen van onze taal, stelt politicoloog Bart Maddens. Eén van de prioriteiten daarbij is volgens hem de bescherming van het Nederlands in het hoger onderwijs. Ongetwijfeld bestaat er voor dit standpunt een breed draagvlak in Vlaanderen, dat zowel progressieven als conservatieven omvat. Een Vlaamse regering die de verengelsing kordaat een halt toeroept zal op veel applaus kunnen rekenen, zo Maddens. [naar artikel]
De Vlaamse runderslachthuizen moeten een tandje bijsteken. Dat blijkt uit de doorlichting die Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA)... [naar artikel]
De Vlaamse runderslachthuizen moeten een tandje bijsteken. Dat blijkt uit de doorlichting die Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA)... [naar artikel]
De Vlaamse runderslachthuizen moeten een tandje bijsteken. Dat blijkt uit de doorlichting die Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) vorig jaar beval na de wantoestanden in Tielt. Het rapport wordt vandaag besproken in de commissie Dierenwelzijn. [naar artikel]
HASSELTBegin dit jaar maakte Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) een dynamische lijst bekend met de gevaarlijkste punten op Vlaamse wegen, die worden aangepakt. Waaronder: 34 zwarte punten in Limburg. Op acht zwarte punten zijn de werken intussen begonnen of uitgevoerd. “Voor vijf andere gevaarlijke punten starten de werken dit najaar of in de loop van 2019”, aldus Wegen en Verkeer Limburg. [naar artikel]
Het aantal hiv-diagnoses in België is in 2021 met 4 procent gestegen. Vorig jaar kregen 781 personen een hiv-diagnose. Dat meldt het gezondheidsinstituut Sciensano vandaag. In een reactie op het onderzoek laat minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) weten dat de federale overheid 1 miljoen euro extra budget voorziet voor een hiv-plan om de hiv-epidemie in België onder controle te krijgen. “België moet écht een tandje bijsteken.” [naar artikel]
Van de 213 zwarte punten op de dynamische lijst met gevaarlijke plaatsen in het verkeer, zijn er in 2018 32 via 'quick wins' aangepakt. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-parlementslid Orry Van de Wauwer heeft opgevraagd bij Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
Voor het eerst is becijferd hoeveel publieke laadpalen Vlaanderen tegen 2030 zal nodig hebben. En dat zijn er met 124.640 een stuk meer dan aanvankelijk gedacht. “Iedereen – van de laadpaalproducent tot de minister – zal een tandje moeten bijsteken”, zegt Jochen De Smet van sectororganisatie EV Belgium. [naar artikel]
Vision Zero, geen doden en zwaargewonden in het verkeer, dat is en blijft de ambitie van stad Antwerpen. Alleen is dat gemakkelijker gezegd dan gerealiseerd. “De volgende jaren pakken we de zes stedelijke zwarte punten aan. Met het Agentschap Wegen en Verkeer werken we samen om de resterende veertig zwarte punten op gewestwegen veiliger te maken”, zegt schepen van Mobiliteit Kennis (N-VA). Hij sluit onze reeks over verkeersveiligheid in de districten af. [naar artikel]
De zogenoemde zwarte punten op de Vlaamse wegen liggen deze week (opnieuw) onder het vergrootglas na het overlijden van een 16-jarig meisje op zo'n gevaarlijk kruispunt. Minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts (N-VA) maakte prompt extra geld vrij om de zwarte punten aan te pakken. Er wordt gegoocheld met oude en nieuwe lijsten van zwarte punten en met miljoenen om ze aan te pakken. Maar hoe zit dat nu precies? Welke punten worden weggewerkt en welke niet? Enkele vragen en antwoorden op een rij. [naar artikel]
Om in Vlaanderen tegen 2040 tot een absolute betonstop te komen, zoals de Vlaamse regering het wil, zullen de meeste Vlaamse gemeenten een serieus tandje moeten bijsteken. Dat blijkt uit het “Betonrapport” van Natuurpunt dat vandaag is verschenen. [naar artikel]
De politie gaat dit weekend een tandje bijsteken en extra controleren op alcohol in het verkeer. Want het wordt zwoel en dorstig weer. En dat vergroot uiteraard het risico. [naar artikel]
Dat blijkt uit de doorlichting die Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) vorig jaar beval na de wantoestanden in het slachthuis in Tielt. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg woensdag. [naar artikel]
Het aantal dagelijkse besmettingen lijkt de goede richting uit te gaan in Antwerpen en Limburg, maar biostatisticus Geert Molenberghs roept op je daar niet door te laten misleiden. In andere provincies wint het coronavirus de jongste dagen immers wel gevoelig aan kracht. “Als die provincies geen tandje bijsteken, zal er geen andere optie overblijven dan een nieuwe lockdown.” [naar artikel]
Spontane en aangekondigde stakingen, geblokkeerde bedrijven en prikacties. Een hete sociale lente lijkt op til. “De golf van onrust zal nog uitbreiden”, zegt Geert Van Hootegem, arbeidsmarkt-expert aan de KU Leuven. “Werknemers hebben te lang een tandje moeten bijsteken.” [naar artikel]
De lijst met zwarte punten in Vlaanderen wordt kleiner en kleiner. Maar dat betekent niet dat al die gevaarlijke kruispunten ook effectief zijn aangepakt. Sommige kruispunten blijken van de lijst gehaald zonder dat er structurele ingrepen zijn gebeurd, schrijft Het Belang van Limburg vandaag. Zo zou minister voor Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) begin dit jaar […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.