De campagne ‘Leef zonder filter’, die jongeren wil aanmoedigen om te praten over geestelijke gezondheid, heeft de voorbije maand meer dan 350.000 jongeren bereikt. Concreet heeft 65 procent van de Vlaamse jongeren tussen 18 en 24 jaar de campagnebeelden zien passeren op zijn tijdlijn op Facebook of Instagram. Zowat 100.000 Vlamingen gingen op de website […] [naar artikel]
Jongeren die zich niet goed in hun vel voelen, moeten daar makkelijker over kunnen praten. Nu geven sociale media vaak het beeld dat het bij iedereen perfect gaat. Daardoor is de drempel voor jongeren hoog om over hun problemen te praten. Vlaams minister van Welzijn, Jo Vandeurzen (CD&V) lanceert daarom een nieuwe campagne met de slogan "Leef zonder filter". [naar artikel]
Dat op sociale media iedereen perfect lijkt, verhoogt voor sommige jongeren de drempel om over psychische problemen te praten. De campagne ‘Leef zonder filter’ wil dat doorprikken. [naar artikel]
Jongeren die zich mentaal niet fit voelen, moeten daar makkelijker over kunnen praten. Met de campagne ‘Leef zonder filter’ wil Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) jongeren aanmoedigen te praten over geestelijke gezondheid. Zowat één jongere op vijf kampt met psychische problemen, maar lang niet iedereen durft daarover te praten. Dat op sociale media […] [naar artikel]
Awel, de hulplijn voor jongeren, lanceert een nieuwe campagne met onder meer viroloog Marc Van Ranst als gezicht. De campagne draait rond concrete tips voor jongeren om met elkaar te praten over hun gevoelens. "F*CK 69" is de opvallende naam, want uit internationaal onderzoek blijkt dat meer dan 69 procent van de jongeren zich nu slechter voelt dan voor de coronacrisis. [naar artikel]
Pieter Dumon zet de blik op oneindig. Vandaag: de ontbrekende filter van Flo Windey. [naar artikel]
Tiktok heeft een hyperrealistische filter gemaakt die toont hoe we er op onze oude dag zullen uitzien. Plastisch chirurgen maken zich zorgen. “Deze filter doet ons onzeker voelen en dat is schadelijk.” [naar artikel]
Binnenkort zal de snelheidsfilter van de app Snapchat verdwijnen. Die filter laat gebruikers toe om met vrienden te delen hoe snel ze bewegen. Snapchat bracht de functie in 2013 uit, maar sindsdien heeft de filter volgens critici verschillende auto-ongevallen veroorzaakt. Om die reden werden al meerdere rechtszaken tegen het bedrijf gespannen. Zo zouden een aantal jongeren de filter vooral gebruiken om op te scheppen over de snelheden die hun auto kan halen, met alle gevolgen van dien. [naar artikel]
WAT WAT, een informatieplatform voor jongeren in opdracht van de Vlaamse Overheid, lanceerde vorige week de campagne #ikbendaar. Die wil jongeren een geïnformeerde keuze laten maken over coronavaccinatie. De campagne botst op hevige kritiek van antivaxers. Op het onderwijsplatform Smartschool zijn de campagnebeelden voorlopig offline gehaald. [naar artikel]
In Gingelom proberen de liberalen van de partij Leef op een wel heel originele manier hun campagne te voeren. Zo vatte de partij hun standpunten samen in een zelfgeschreven lied. Maar daar stopt het niet bij. De kandidaten boksten ook een videoclip in elkaar die intussen al meer dan 30.000 keer bekeken is op het internet. [naar artikel]
Nieuw-Zeeland lanceert de campagne "Love Better" om jongeren met liefdesverdriet te steunen en te helpen. Dat doen ze via video's, artikels, podcasts en een speciaal platform waar jongeren met professionals kunnen praten over hun gevoelens. De campagne volgt een eerder onderzoek van de regering, waaruit blijkt dat veel jongeren te maken hebben gehad met zowel emotionele als fysieke pijn. [naar artikel]
De Hasseltse burgerinitatieven Zonder Honger naar Bed en Help, Geef en Leef, die onder meer voedselbedeling voorzien voor kwetsbare Hasselaren, krijgen een officiële erkenning als voedselpunt. Zo kunnen ze terecht bij andere initiatieven en krijgen ze huursubsidies. [naar artikel]
Minister van Sociale Zaken Maggie De Block (Open VLD) zal geen Riziv-nummers meer vrijmaken voor overtallige Franstalige geneeskundestudenten, indien er geen efficiënte filter wordt ingevoerd die het aantal studenten aan de universiteiten in het zuiden van het land beperkt. [naar artikel]
Vlaams Minister van Mobiliteit Lydia Peeters lanceerde vandaag een nieuwe campagne om jongeren te sensibiliseren om goed zichtbaar naar school te fietsen. Uit onderzoek blijkt dat ruim een derde van de jongeren zonder fietsverlichting naar school fietst. De campagne heet OPVALLR en richt zicht op de tweede en derde graad van het secundair onderwijs. Door middel van een workshop met onder andere een VR-bril kunnen jongeren ervaren hoe belangrijk het is om op te vallen in het donker. De primeur was vanmiddag weggelegd voor de studenten van de GO-school X plus in Lommel. [naar artikel]
Prinses Delphine is één van de ambassadeurs van #binnenstebuiten, een campagne van de organisatie Warme William die het mentaal welzijn van jongeren wil verbeteren. De campagne wil aandacht voor het feit dat je ook zonder woorden over je gevoelens kan praten. “Kunst is een taal. Als je geen woorden kan vinden, kan je je uitdrukken via kunst”, vertelt prinses Delphine in Goeiemorgen Morgen! op Radio2. [naar artikel]
Wat als sociale media eens niet alleen perfect zijn? Het is het credo van het nieuwe socialemediaplatform BeReal. De app, die in de laatste maanden razend populair werd, wil de ‘echtheid’ van het dagelijkse leven in de kijker zetten. Zonder filter, zonder de tijd om na te denken over hoe je eruitziet. Drie jongeren vertellen wat ze er zo leuk aan vinden. “Nu zie ik dat ik niet de enige ben die eens een avondje thuis zit of nog aan het werk is terwijl het buiten mooi weer is.” [naar artikel]
Brillendragers kunnen kiezen voor speciale glazen die blauw licht tegenhouden. Oog- en slaapexperts trekken het nut daarvan in twijfel. ‘Ik heb al een patiënt gehad die heel moe van werd van zo’n filter.’ [naar artikel]
Een campagne die Vlaamse jongeren wil laten ervaren hoe het is om met een handicap door het leven te moeten, krijgt harde kritiek van … een vereniging die net ijvert voor meer begrip voor handicaps. Jongeren in een rolstoel laten zitten is volgens vzw GRIP ‘inspiratieporno’. “Het wekt alleen maar medelijden op.” [naar artikel]
Een filter, Photoshop...foto’s op Instagram zijn zelden een exacte weergave van de werkelijkheid. En daar willen de makers van de populaire app nu iets aan doen. Met een gloednieuwe campagne willen ze benadrukken dat iedereen, op zijn eigen manier, perfect is. [naar artikel]
1 op de 3 Belgische jongeren tussen 18 en 24 jaar zegt meer alcohol te drinken dan ze oorspronkelijk willen. De schuldige? Groepsdruk, zo toont een bevraging van Vinum Et Spiritus, de sectorfederatie van wijn en sterke dranken die zélf met een campagne komt tegen overmatig drinken. [naar artikel]
#ImNotFake, dat is het motto van een nieuwe campagne die jongeren moet duidelijk maken dat namaak kopen geen goed idee is. De campagne is een initiatief van Nanac en het Europees Centrum voor de Consument (ECC) België, die er in november en december mee langs Belgische scholen toeren. Namaakgoederen zijn overal te koop, maar niet […] Het bericht Campagne #ImNotFake sensibiliseert jongeren rond namaak verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
“89 procent van de jongeren tussen 12 en 18 jaar blowt niet”. Dat is de basis van de boodschap van de nieuwste campagne van De DrugLijn. De campagne wordt verspreid via sociale media, Facebook en YouTube. Volgens Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid Jo Vandeurzen (CD&V) zorgen de filmpjes ervoor dat het thema van cannabisgebruik bij jongeren makkelijker bespreekbaar wordt. [naar artikel]
De campagne wil via sensibilisering en vorming meer weerbaarheid en actie tegen haatspraak tot stand brengen bij kinderen, jongeren en jeugdbegeleiders. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.