Vrouwen zijn minder snel afgeleid dan jonge mannen, wanneer ze achter het stuur zitten. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van het Noorse Instituut voor Transport en Economie. Niet alleen leeftijd en gender, maar ook karakter en aantal uren achter het stuur, bepalen de mate waarin mensen afgeleid raken tijdens het rijden. [naar artikel]
In het eerste kwartaal van 2016 hebben de politiediensten 27.675 bestuurders betrapt terwijl ze al rijdend achter het stuur telefoneerden. Op [naar artikel]
In het eerste kwartaal van 2016 hebben de politiediensten 27.675 bestuurders betrapt terwijl ze al rijdend achter het stuur telefoneerden. Op [naar artikel]
Dina Van Laethem, politierechter in Halle, krijgt in de rechtbank alsmaar vaker mensen over de vloer die drugs achter het stuur gebruiken. "Ik doe dit beroep nu al 19 jaar, en het is nog nooit zo erg geweest als de laatste drie jaar. Het gebeurt vaker én het gebruik is extremer." [naar artikel]
“Zeg niet te gauw, ‘t is weer een vrouw.” De slogan en bijhorende sticker van VAB dateert van tientallen jaren geleden maar er huist een grond van waarheid in. Dat moet althans blijken uit een studie van verkeersinstituut Vias, dat het gedrag van mannen en vrouwen achter het stuur vergeleek naar aanleiding van de Internationale Vrouwendag. Vrouwen zouden veel voorzichtiger zijn achter het stuur. [naar artikel]
Een motoragent van de Brusselse politie is vanmiddag gewond geraakt toen hij een bestuurder, die zijn gsm gebruikte achter het stuur, wilde controleren. De motoragent is achter het voertuig aan gegaan, waarna een aanrijding gebeurde. “Dit ongeluk bewijst meteen waarom je achter het stuur je gsm niet moet gebruiken”, aldus de Brusselse politie. [naar artikel]
Een motoragent van de Brusselse politie is vanmiddag gewond geraakt toen hij een bestuurder, die zijn gsm gebruikte achter het stuur, wilde controleren. De motoragent is achter het voertuig aan gegaan, waarna een aanrijding gebeurde. “Dit ongeluk bewijst meteen waarom je achter het stuur je gsm niet moet gebruiken”, aldus de Brusselse politie. [naar artikel]
Een sms'je sturen om te melden dat je vijf minuutjes later thuis bent of even enkele e-mails checken, de smartphone gebruiken achter het stuur [naar artikel]
Zowat 17 procent van de Vlaamse autobestuurders tussen 18 en 54 jaar geeft aan hun gsm te zullen blijven gebruiken tijdens het rijden, wat verboden is. Dat blijkt maandag uit een bevraging bij 454 automobilisten uitgevoerd in opdracht van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Verkeersinstituut Vias test een nieuw camerasysteem dat nagaat of automobilisten hun gsm gebruiken achter het stuur. Op basis van die beelden kan de politie een boete opsturen. Uit de tests blijkt dat het camerasysteem succesvol is, maar de wetgeving in ons land moet nog aangepast worden om het systeem te kunnen gebruiken. [naar artikel]
Een motoragent van de Brusselse politie is vrijdagmiddag gewond geraakt toen hij een bestuurder, die zijn gsm gebruikte achter het stuur, wilde controleren. “Dit ongeluk bewijst meteen waarom je achter het stuur je gsm niet mag gebruiken”, aldus de Brusselse politie. [naar artikel]
11:32 Volgend jaar moeten slimme camera's in een proefproject ook bestuurders vatten die hun gsm gebruiken achter het stuur. Het gebruik van camera's voor het vaststellen van de overtreding is normaal verbo... [naar artikel]
Vanaf vandaag verhoogt de boete voor gsm’en achter het stuur van 116 naar 174 euro. Ook wie met een tablet of een e-reader achter het stuur zit, zal daar voortaan voor beboet worden. En een gsm als gps of muziekspeler gebruiken, kan alleen nog als die in een houder op het dashboard zit. [naar artikel]
De Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) probeert om zo veel mogelijk Belgen te overtuigen de smartphone niet meer te gebruiken achter het stuur. Een nieuwe campagne rond afleiding in de wagen zet de ‘automodus’ in de kijker. [naar artikel]
De gevaren van gsm’en achter het stuur zijn bekend. Toch geven twee op de drie Vlaamse automobilisten toe dat ze tijdens het rijden wel eens berichtjes lezen of verzenden, of bellen met de gsm in de hand. [naar artikel]
Even je smartphone gebruiken achter het stuur is niet alleen verboden, maar vertraagt ook het verkeer. Dat heeft mobiliteitsvereniging Touring berekent. Daarom vraagt de organisatie meer aandacht voor het smartphone-misbruik aan het stuur. [naar artikel]
Zowat 17 procent van de Vlaamse autobestuurders tussen 18 en 54 jaar geeft aan hun gsm te zullen blijven gebruiken tijdens het rijden, wat verboden is. Dat blijkt uit een bevraging bij 454 automobilisten uitgevoerd in opdracht van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde. [naar artikel]
Er werden vorig jaar 10 procent minder boetes uitgeschreven voor gsm’en achter het stuur. En dat is te weinig, vindt Touring. Zij starten nu een campagne tegen alle afleidingen achter het stuur. ‘We moeten naar minstens 200.000 bekeuringen per jaar.’ [naar artikel]
De gevaren van gsm'en achter het stuur zijn bekend. Toch geven twee op de drie Vlaamse automobilisten toe dat ze tijdens het rijden wel eens... [naar artikel]
Op de website www.beloofd.be kunnen automobilisten zich engageren om de gsm niet meer te gebruiken tijdens het rijden. Het is onderdeel van een campagne die de Vlaamse Stichting Verkeerskunde lanceert samen met Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts. Want uit een onlinebevraging blijkt dat 2 op de 3 automobilisten wel eens bellen of sms'en achter het stuur. [naar artikel]
Even je smartphone gebruiken achter het stuur is niet alleen verboden, maar vertraagt ook het verkeer. Dat heeft mobiliteitsvereniging Touring [naar artikel]
Een 31-jarige bestuurder kon zich vorige maand wel voor de kop slaan. De man week op de N43 in Deinze van de rijbaan af en knalde op een tegenligger. Dat bleek een politiecombi te zijn. Achteraf gaf de man toe dat hij zijn gsm aan het gebruiken was achter het stuur. [naar artikel]
De gevaren van gsm'en achter het stuur zijn bekend. Toch geven twee op de drie Vlaamse automobilisten toe dat ze tijdens het rijden wel eens berichtjes lezen of verzenden, of bellen met de gsm in de hand. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.