Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]
Dagelijks rijden tientallen vervuilende bussen in en uit de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Deze busbedrijven, die buslijnen verzorgen voor De Lijn, betalen 1.380 euro per bus per jaar om nog de LEZ in te mogen. [naar artikel]
De Antwerpse binnenstad en het stadsgedeelte op Linkeroever worden op 1 februari 2017 een lage-emissiezone waar de meest vervuilende voertuigen [naar artikel]
Er rijden steeds minder vervuilende wagens in het centrum van Gent. Dat komt omdat aan het begin van dit jaar de lage emissiezone werd ingevoerd. Om alles te controleren plaatste de stad 6 camera’s. Intussen zijn er nog 9 bijgekomen en rijdt er ook een scanwagen rond. “Het heeft effect, want er zijn minder vervuilende auto’s”, klinkt het. [naar artikel]
Vanaf vandaag geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Buitenlandse chauffeurs die met te vervuilende wagens de kersverse Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) inrijden, dreigen voorlopig nog te ontsnappen [naar artikel]
De permanente lage-emissiezone die op 1 januari 2018 intreedt in het Brussels gewest zal een overgangsfase van negen maanden kennen waarin te vervuilende bestuurders nog geen boetes krijgen. Het hoofddoel van de lage-emissiezone (LEZ) blijft de luchtkwaliteit verbeteren, benadrukken minister-president Rudi Vervoort en zijn ministers en staatssecretarissen. [naar artikel]
In Antwerpen is sinds vanochtend de eerste lage-emissiezone (LEZ) van ons land actief, een gebied waarin al te vervuilende wagens en vrachtwagens [naar artikel]
In Antwerpen is sinds vanochtend de eerste lage-emissiezone (LEZ) van ons land actief, een gebied waarin al te vervuilende wagens en vrachtwagens [naar artikel]
Londen zal de luchtvervuiling nog sneller aanpakken dan aanvankelijk gepland. Al in april 2019 voert de stad een lage-emissiezone in. Vervuilende [naar artikel]
Op 1 januari 2020 krijgt -na Antwerpen en Brussel- ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit het stadscentrum. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? En helpt een lage-emissiezone? Prof. dr. Tim Nawrot is milieu-epidemioloog en legt het uit. [naar artikel]
Meer dan 2.000 bestuurders van een vervuilende wagen per maand reden in 2018 toch de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen binnen. Dat kon door de aankoop van een pasje dat een vervuilende wagen toch toelaat. Kamagurka vertelt in de video hierboven waarvoor je nog zo'n toelatingspasjes kan kopen. [naar artikel]
Het Antwerpse Havenbedrijf wil geen vervuilende voertuigen meer in 2020 en onderzoekt de uitbreiding van de lage-emissiezone naar het stedelijk havengebied. In november begint alvast een sensibiliseringscampagne. Die loopt tot december 2017. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft in de voorbije maand meer dan 20.500 waarschuwingsbrieven verstuurd naar chauffeurs die met een vervuilende auto de lage-emissiezone in reden. Vanaf vandaag is het menens en wordt er beboet. [naar artikel]
De lage-emissiezone in Gent wordt niet verder uitgebreid. Dat heeft het stadsbestuur beslist. Sinds begin 2020 worden de meest vervuilende wagens uit het stadscentrum geweerd. Er komen wel meer slooppremies voor oudere voertuigen van alle inwoners in de stad en meer (elektrische) deelwagens en -fietsen buiten de lage-emissiezone. [naar artikel]
Er zou een lage-emissiezone moeten komen voor de luchthaven van Zaventem. Dat zegt de federale ombudsman voor de luchthaven Philippe Touwaide in De Morgen. Met zo'n lage-emissiezone kunnen de luidste en vuilste vliegtuigen uit Brussel gebannen worden, zoals dat nu al gebeurt met vervuilende auto's in de steden. [naar artikel]
Dat vervuilende diesels met buitenlandse nummerplaat nog steeds niet kunnen worden beboet in de lage-emissiezone vormt een echt probleem voor het draagvlak. [naar artikel]
De lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen heeft een duidelijk positief effect op de uitstoot van verontreinigde stoffen in de Scheldestad. Dat blijkt uit het onderzoek naar de impact van de LEZ een jaar na de invoering. [naar artikel]
In de steden die een lage-emissiezone hebben ingevoerd, verdwenen de meest vervuilende auto’s sneller dan in de rest van Vlaanderen. Daardoor nam de uitstoot van stikstofoxiden en roet sterk af, toont de eerste grootschalige evaluatie. ‘De grootste gezondheidswinst is voor sociaal kwetsbaren.’ [naar artikel]
Buitenlandse chauffeurs die zich met een vervuilende wagen in een lage-emissiezone (LEZ) begeven, zullen straks toch kunnen worden beboet. Dat wil... [naar artikel]
Dagelijks rijden tientallen vervuilende bussen in en uit de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. De busbedrijven, die buslijnen verzorgen voor De Lijn, betalen 1.380 euro per bus per jaar om nog de LEZ in te mogen. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.