18:05 Ondanks de aanzwellende files zijn vorig jaar een tiende minder motoren en scooters verkocht in België. ‘We moeten meer jongeren bereiken.’ [naar artikel]
Dankzij een veel sterkere groei van de vastgoedprijzen na de lockdown verwacht ING dat voor heel 2020 de vastgoedprijzen met... The post Lockdowns stuwen vastgoedprijzen fors hoger appeared first on Business AM. [naar artikel]
Maandag start de week van de Mobiliteit. Een van de grote uitdagingen in het mobiliteitsdebat is het aanpakken van de files. Vorig jaar bleek al uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum dat er nog nooit zo veel files op de Vlaamse snelwegen stonden. De groei zat vooral op de ring rond Antwerpen, waardoor Antwerpen zelfs Brussel voorbijgestoken heeft als filehoofdstad. Maar hoe komt dat eigenlijk? [naar artikel]
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft zijn prognoses over de economische groei in de Verenigde Staten opwaarts bijgesteld. De Amerikaanse economie zal dit jaar haar sterkste groei in 25 jaar beleven, zo stelt het IMF donderdag in zijn jaarlijks rapport over de grootste economie ter wereld. [naar artikel]
Nu de Dender op verschillende punten een alarmpeil bereikt, stelt zich de vraag of de stokoude, negentiende-eeuwse stuwen en sluizen de toestand nog verergeren. Tegen 2020 zouden zeven stuwen in Vlaanderen vernieuwd worden, maar nog geen enkele is gemoderniseerd. Op de Dender in Wallonië daarentegen zijn alle stuwencomplexen intussen aangepakt, waardoor het Waalse Gewest dubbel zoveel water kan afvoeren naar Vlaanderen. [naar artikel]
De economische groei in Duitsland is vorig jaar versneld tot 2,2 procent. Dat is de sterkste prestatie sinds 2011, zo heeft het Duitse bureau voor... [naar artikel]
Om 14 uur is de Waaslandtunnel tijdelijk dichtgegaan voor reiniging met het oog op de Ronde van Vlaanderen dit weekend. En dat op een moment dat er heel wat fileleed in en rond Antwerpen heerst. Gelukkig was het reinigen in minder dan een half uur gebeurd. [naar artikel]
De filezwaarte in Vlaanderen is in mei verder toegenomen, tot gemiddeld 966 kilometeruren per werkdag. Daarmee waren er weer meer files dan in mei 2019, de laatste meimaand voor de coronapandemie. Dat blijkt uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. [naar artikel]
Het consumentenkrediet in ons land kent een verrassende groei. In de eerste jaarhelft zijn al 10% meer contracten afgesloten. Niet omdat er pakweg meer televisies op krediet aangekocht zijn. De groei zit in de "groene" consumentenkredieten. Geld dat naar woningisolatie gaat of de installatie van zonnepanelen. Dat blijkt uit een onderzoek van Trends. The post BEKIJK – Groene investeringen stuwen consumentenkrediet appeared first on Trends. [naar artikel]
In 2017 hebben de files opnieuw alle records gebroken: we hebben met zijn allen meer en langer stilgestaan. Bovendien dijen de files uit over heel het land en over heel de dag. Dat blijkt uit de analyse van de jaarcijfers van de files van Touring Mobilis. [naar artikel]
De economie van de eurozone groeide het voorbije jaar 2,5 procent, wat overeenstemt met de sterkste groei in tien jaar tijd. Dat blijkt uit een eerste raming van het Europees statistisch bureau Eurostat. [naar artikel]
01:00 Het Planbureau verwacht meer files door sterkere groei goederenverkeer. [naar artikel]
Een ongeval op de Antwerpse Ring ter hoogte van Antwerpen Oost zorgt in de richting van Gent al vroeg in de ochtend voor lange files. De takelwerken zijn voorbij, waardoor de files zouden moeten oplossen. [naar artikel]
Het jaargemiddelde van de filezwaarte (gemiddelde omvang van de files) op de hoofdwegen in Vlaanderen was in december vorig jaar hoger dan tijdens coronajaren 2020 en 2021, maar nog niet op het niveau van voor de coronapandemie. Dat blijkt uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. [naar artikel]
Een kleine kern van 475 snelgroeiende bedrijven zijn bepalend voor de privétewerkstelling in Vlaanderen. De meeste snelle groeiers vinden we in de provincie Antwerpen. Maar Oost-Vlaanderen scoort relatief gezien het sterkst. [naar artikel]
Als we niet wakker schieten, dreigen we over twintig jaar met nostalgie terug te kijken op de relatief kleine files in en rond Antwerpen in 2019. Dat is geen flauw grapje, het is bittere ernst. De Belgische automobilist staat, na die van het Verenigd Koninkrijk, van alle lidstaten van de Europese Unie het langst in de file. Maar volgens het Planbureau zal de gemiddelde snelheid op de Antwerpse assen tegen 2040 nog eens met 13% dalen ten opzichte van 2015. Dat komt omdat er steeds meer goederen worden vervoerd. Antwerpen is de logistieke draaischijf van Vlaanderen, en de files zullen hier dus het meest toenemen. [naar artikel]
De files blijven zich maar uitbreiden, zowel in tijd als in ruimte. Dat toont de nieuwste ‘traagheidsindex’. Antwerpen verstevigt zijn dominantie in de statistieken. [naar artikel]
Het is een heel lastige ochtendspits in de regio Antwerpen. De beperkte doorgang door de aangekondigde werken op het viaduct in Merksem zorgt in de wijde omgeving voor stevige files. De Liefkenshoektunnel is al in alle vroegte tolvrij gemaakt richting Nederland. [naar artikel]
Het Brexit-circulatieplan dat files in West-Vlaanderen moest vermijden, wordt tegen komend weekend afgebouwd. Dat melden de politie van Brugge en de gouverneur van West-Vlaanderen Carl Decaluwé donderdag. Aangezien de files al een volledige maand uitblijven, is het circulatieplan voorlopig niet meer nodig. [naar artikel]
In de City of London kenden de lonen en de bonussen vorig jaar de sterkste groei sinds de financiële crisis bijna anderhalf decennium geleden. Dit dreigt de ongelijkheid in het Verenigd Koninkrijk verder op te drijven. Dat staat in een rapport van het Institute for Fiscal Studies (IFS), de leidende economische denktank van het land. […] [naar artikel]
De Antwerpse haven zal dit jaar 1,3% meer goederen hebben vervoerd dan in 2018, goed voor in totaal 238 miljoen ton cargo. Dat blijkt uit de voorlopige jaarcijfers van het Havenbedrijf Antwerpen. Die groei aanhouden wordt wel moeilijk. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.