De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 7.055 klachten ontvangen. Dat zijn er 5 procent meer dan in 2018 en het hoogste aantal sinds 2012. Vooral de verkooppraktijken leidden tot steeds meer klachten. [naar artikel]
Er lopen bij de VRT steeds meer klachten binnen. Vorig jaar waren dat er 4.820, goed voor een stijging met 3,4 procent tegenover het jaar voordien. [naar artikel]
De Belg is zich steeds meer bewust van zijn privacy en het recht op gegevensbescherming. Dat blijkt uit het stijgend aantal klachten en meldingen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA), de Belgische privacywaakhond. [naar artikel]
De Orde van Dierenartsen krijgt steeds meer klachten over onbetrouwbare dierentherapeuten. Het gaat dan vaak over mensen die osteopathie of [naar artikel]
Volgens de ombudsman van de telecomsector slaagt Proximus er steeds minder in om klachten op een klantvriendelijke manier op te lossen. Ombudsman Luc Tuerlinckx reageert daarmee op de grote hoeveelheid klachten die De Inspecteur van Radio 2 dit najaar heeft binnengekregen. Die klachten gaan onder meer over moeilijkheden bij het opzeggen van contracten. [naar artikel]
Vorig jaar waren er meer klachten over installaties van zonnepanelen die uitvielen op momenten dat er veel zon was. De meeste klachten kwamen uit de provincies Limburg en Vlaams-Brabant, zo blijkt uit een rapport van de Vlaamse energieregulator VREG. [naar artikel]
De Belg is zich steeds meer bewust van zijn privacy en het recht op gegevensbescherming. Dat blijkt uit het stijgend aantal klachten en meldingen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA), de privacywaakhond. [naar artikel]
Het gemeentebestuur ontvangt steeds meer en meer klachten en meldingen over zwerfvuil, defecte straatverlichting, beschadigde stoepen en wegen en gebrekkig onderhoud van bermen. In 2019 ging het om een record aantal van 1.745: ruim 300 meer dan in 2018. [naar artikel]
De coronacrisis is niet voor elke sector kommer en kwel. Voor de autoverzekeraars in ons land was er tot nu toe een positieve impact, en mogelijk... [naar artikel]
Netbeheerder Fluvius ontvangt steeds meer klachten over uitvallende omvormers van zonnepanelen. Dat blijkt uit een rapport van energiewaakhond VREG. De omvormer is essentieel om opgewekte stroom op het net te kunnen zetten. [naar artikel]
Minister van Economie Kris Peeters (CD&V) heeft vragen bij de praktijk van autoverzekeraars om een hogere premie aan te rekenen aan mensen die in de horeca werken. Hij nodigt verzekeringskoepel Assuralia en Horeca Vlaanderen uit voor overleg. [naar artikel]
Steeds meer mensen maken gebruik van datingsites, met een forse stijging van het aantal klachten als logisch gevolg. Het aantal meldingen over problemen met dergelijke sites bij de federale overheidsdienst Economie steeg in 2018 met 68 procent, zo blijkt uit cijfers minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V). [naar artikel]
Het gelijkekansencentrum Unia verzamelde klachten van verschillende 70-plussers, die enkel door hun leeftijd geweigerd werden door autoverzekeraars. ‘Dat kan niet’, reageert Miet Deckers, woordvoerder minister van Economie en Consumentenzaken Kris Peeters. [naar artikel]
De Hoge Raad voor Justitie (HRJ) heeft in 2021 in totaal 364 klachtendossiers afgesloten, goed voor 639 klachten in totaal. De advies- en onderzoekscommissies hebben zich voor 172 klachten bevoegd verklaard. Uiteindelijk zijn 45 klachten gegrond gebleken. Burgers vinden steeds vaker de weg naar de Raad met hun klachten over justitie, maar de meerderheid van de ingediende klachten behoort niet tot de bevoegdheid van de HRJ, blijkt donderdag uit het jaarverslag. [naar artikel]
De VDAB moet beter presteren. Er waren vorig jaar 14 procent meer klachten. Dat berichten de Mediahuis-kranten. [naar artikel]
Steeds meer mensen maken gebruik van datingsites, met een forse stijging van het aantal klachten als logisch gevolg. Het aantal meldingen over problemen met dergelijke sites bij de federale overheidsdienst Economie steeg in 2018 met 68 procent, zo blijkt uit cijfers minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V). [naar artikel]
Tien jaar lang kreeg het Vlaamse Agentschap Opgroeien klachten over de Oudenaardse kinderopvang ’t (b)engeltje. Maar dat kon niet verhinderen dat de uitbaatster steeds nieuwe vergunningen kreeg om steeds meer kinderen op te vangen. Van 16 in het begin, tot 32. De sluiting kwam er pas na een alarmerend rapport van experts kindermishandeling. [naar artikel]
Het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen kreeg in 2011 liefst 47 procent meer klachten dan in 2010. Vrouwen worden nog steeds veruit het meest gediscrimineerd. Meer dan een kwart van alle meldingen houdt verband met zwangerschap of moederschap. [naar artikel]
Er komen steeds vaker klachten over malafide webshops met de .nl-domeinnaam. Ook consumentenorganisatie Test Aankoop is bezorgd over het aantal valse webshops. “Sinds begin dit jaar hebben we zeker 1.000 klachten over valse webshops”, meldt woordvoerder Simon November. Een van de recente slachtoffers is Isabel Dolphen. Ze bestelde een houten puzzel via de site shophomely.nl, maar kreeg die nooit opgestuurd. [naar artikel]
17:14 Steeds meer mensen dienen een klacht in omdat hun bank weigert onlinefraude te compenseren. Vorig jaar werden bijna 7.000 klachten ingediend bij de ombudsman voor de financiële sector. [naar artikel]
Netbeheerder Fluvius ontving dit jaar al 2.397 klachten over uitvallende zonnepanelen. Dat is 65 procent meer dan vorig jaar. Dat melden Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.