Het idee om de bestaande autobelastingen te vervangen door een kilometerheffing lijkt meer steun te krijgen. Ook automobilistenvereniging Touring en de federatie van technologiebedrijven Agoria zijn ervoor gewonnen, op voorwaarde dat de totale factuur niet stijgt. [naar artikel]
Het Europees Hof van Justitie oordeelt dat een wegentol in Duitsland in strijd is met EU-wetgeving. 'Discriminerend', zo luidt het. Mobiliteitsorganisatie Touring vreest een gelijkaardig lot voor een mogelijke Vlaamse kilometerheffing. [naar artikel]
Bijna zes op de tien voertuigbestuurders die deelnamen aan een enquête van mobiliteitsorganisatie Touring, waarbij tweeduizend leden en niet-leden werden bevraagd door onderzoeksbureau Indiville, zijn voorstander van een intelligente vorm van kilometerheffing. Dat deelt Touring mee. [naar artikel]
Touring ziet een ‘superslimme kilometerheffing’ als een van de mogelijke maatregelen voor de oplossing van het fileprobleem, maar vindt wel dat de totale factuur van de automobilist niet verder mag oplopen door die heffing. De mobiliteitsorganisatie pleit ook voor sociale correcties en roept de politici op om werk te maken van een groter draagvlak voor de kilometerheffing. [naar artikel]
De automobilist dreigt de dupe te worden van de slimme kilometerheffing. Dat voorspellen automobielorganisaties VAB en Touring. 'Wie op vijftig kilometer van zijn werk woont, zal jaarlijks 1.500 euro extra moeten betalen', waarschuwt Maarten Matienko van VAB. [naar artikel]
Bijna zes op de tien voertuigbestuurders zijn voorstander van een intelligente vorm van kilometerheffing. Dat blijkt uit een enquête van Touring waarbij tweeduizend leden en niet-leden deelnamen. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie Touring is niet formeel tegen het invoeren van een kilometerheffing op alle wegen in Vlaanderen, maar vraagt in ruil daarvoor wel flankerende maatregelen. Bovendien moeten de gewesten de invoering van de kilometerheffing op elkaar afstemmen. “Het zou nogal belachelijk zijn om in heel Vlaanderen een kilometerheffing te moeten betalen, maar niet op alle wegen […] Het bericht Touring niet formeel tegen kilometerheffing op elke Vlaamse weg, zolang er flankerende maatregelen komen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Als een kilometerheffing voor personenwagens op ons wegennet realiteit wordt, zijn bijna zes op de tien landgenoten daar niet meteen tegen gekant. Dat blijkt uit een bevraging die de mobiliteitsorganisatie Touring opzette. [naar artikel]
Bruno de Thibault (53), huidig algemeen directeur van mobiliteitsorganisatie Touring, wordt met onmiddellijke ingang CEO. Dat meldt Touring... [naar artikel]
De kilometerheffing op onze autosnelwegen doet het vrachtverkeer op gewestwegen fors toenemen. Dat is de conclusie van Vlaams volksvertegenwoordiger Dirk De Kort (CD&V), die zich in de materie verdiepte. Hij stelt een uitbreiding van de kilometerheffing voor. [naar artikel]
11:39 De grootse bank en de grootste verzekeraar van het land nemen de controle over de bijstandsgroep en pechverhelper Touring. De Koninklijke Belgische Touring Club, een Belgisch instituut van 127 jaar, z... [naar artikel]
Door de koude temperaturen krijgen de pechverhelpingsdiensten VAB en Touring heel wat meer oproepen vanmorgen. Veel auto's hebben tijdens het weekend stilgestaan, en daardoor is het risico op startproblemen veel groter. Ondanks alle tips en waarschuwingen van VAB en Touring vooraf blijven de oproepen binnenkomen. Bij de VAB is er een stijging van 65 procent. Bij Touring is er een toename met 26 procent. Touring zegt nog op een normale maandagochtend ruim 4.600 oproepen te krijgen. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
Na de bocht van de N-VA over de kilometerheffing herinnert regeringspartner CD&V eraan dat zijn partijn ook altijd een belangrijke voorwaarde heeft verbonden aan de invoering van kilometerheffing. “De kilometerheffing heeft geen enkele zin als er geen volwaardig alternatief is voor de auto”, zegt CD&V-mobiliteitsexpert Lode Ceyssens in “De ochtend” op Radio 1. [naar artikel]
Politiediensten vinden bij wegcontroles geregeld truckers die gebruik maken van een gps-stoorzender om de kilometerheffing te ontlopen. “Wie betrapt wordt riskeert een boete tot 50.000 euro”, zegt Viapass, de overheidsdienst die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie (BIPT), de federale wegpolitie en Viapass, de overheidsdienst die de kilometerheffing coördineert, hebben vanochtend een grootscheepse controleactie gehouden in Brussel, Vlaanderen en Wallonië. Ze waren onder meer op zoek naar stoorzenders om de kilometerheffing te ontlopen. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die in ons land sinds 1 april 2016 in voege is, zorgt voor een snelle vergroening van het vrachtwagenpark. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de kilometerheffing voor voertuigen van meer dan 3,5 ton in België, merkt de transportsector een duidelijke toename van het aantal bestelwagens, die geen kilometerheffing moeten betalen. Dat meldt BTB, de socialistische vakbond voor de transportsector. [naar artikel]
Brussel gaat door met de kilometerheffing, of Vlaanderen nu wil of niet. ‘We kunnen niet nog eens vijf jaar aanmodderen’, zegt Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen). Al doet ze met een ‘kilometerheffing light’ wel een toegeving. [naar artikel]
€ 2,4 miljoen levert de kilometerheffing voor vrachtwagens op werkdagen gemiddeld op [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.