Hoeveel geld is Vlaanderen aan Nederland verschuldigd voor het mislopen van de sneltram Hasselt-Maastricht? Over die vraag buigt een Brussels advocatenkantoor zich. “Heeft Nederland wel bonnetjes?” [naar artikel]
De 64 miljoen euro die Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) vrijmaakt voor de aanleg van vier nieuwe spitsstroken, is "weggegooid geld". Dat zegt sp.a-fractieleider in het Vlaams parlement Joris Vandenbroucke. [naar artikel]
hasseltVorige week zei federaal Mobiliteitsminister François Bellot dat Infrabel geen geld voorziet om de spooroverwegen in Diepenbeek en Bilzen te overbruggen, te ondertunnelen of op te heffen. Dit is slecht nieuws voor heel Limburg want dan kan de sneltram tussen Hasselt en Maastricht niet rijden. [naar artikel]
Een claim mag het niet heten, maar Maastricht gaat op jacht naar 23 miljoen euro. Dat geld heeft de gemeente al uitgegeven aan de sneltram. Het is de vraag of het alternatief, de trambus, ook maar iets oplost. [naar artikel]
De 64 miljoen euro die Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) vrijmaakt voor de aanleg van vier nieuwe spitsstroken, is "weggegooid geld".... [naar artikel]
Twaalf miljoen herbruikbare mondmaskers. Die heeft de federale regering beloofd, om uit te delen aan de hele Belgische bevolking. Ook al heeft ze de deadline van het openbaar vervoer gemist, waar ze sinds afgelopen maandag verplicht zijn. En ook voor de heropening van de scholen dreigen die mondmaskers te laat te komen. “Dit is weggegooid geld”, zegt N-VA-Kamerlid Michaël Freilich. [naar artikel]
In Maastricht zijn ze ongerust over het nieuwe tracé van de sneltram in Hasselt. De tram zou daarin niet meer langs het treinstation rijden. Ze vrezen dat er zo minder reizigers op de sneltram Hasselt-Maastricht gaan stappen. Gisteren hebben Maastricht, de Vlaamse overheid en De Lijn hierover afspraken gemaakt. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan voor de sneltram langs de A12 vastgelegd. Die sneltram zal gaan rijden tussen Willebroek en het station Brussel-Noord. [naar artikel]
Maar liefst 500.000 vierkante meter van de 887 federale gebouwen staan leeg. Zo'n 100.000 vierkante meter daarvan wordt zelfs gehuurd, schrijven Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen vandaag. "Weggegooid geld dus. Dit is geen toonbeeld van goed bestuur", zegt CD&V-Kamerlid Franky Demon, die de cijfers opvroeg bij bevoegd staatssecretaris Mathieu Michel (MR). [naar artikel]
Door de hoge rente op woonkredieten bergen heel wat jonge gezinnen hun plannen om een woning te kopen noodgedwongen op en blijven ze langer huren. Een huis huren is weggegooid geld, klinkt het in de volksmond. Maar klopt dat wel? Vandaag is kopen immers duurder dan huren. [naar artikel]
De overheid heeft nog altijd geen centrale databank waarin gegevens van huiskatten worden geregistreerd. “Omdat de privacycommissie al een half jaar laat wachten op een advies”, zei minister van dierenwelzijn Ben Weyts gisteren op Radio 2. “Maar Weyts vertelt er niet bij dat hij ons al een hele tijd verplicht om katten te registreren en chippen. Er is een hoop geld weggegooid”, reageert Philippe Surinx van het Sint-Truidense dierenasiel boos. [naar artikel]
N-VA-kopstuk Steven Vandeput geeft de doodsteek aan de Spartacus sneltram tussen Hasselt en Maastricht. Precies vanochtend zijn de werken voor die tram begonnen aan het kruispunt tussen de grote ring en de Universiteitslaan. “Niet erg”, zegt Vandeput, “over die bedding kan evengoed een bus rijden”. [naar artikel]
Door de hoge rente op woonkredieten bergen heel wat jonge gezinnen hun plannen om een woning te kopen op. De rentevoeten lopen zelfs zo hoog op dat kopen vandaag duurder is dan huren. Nochtans is huren volgens de volkswijsheid “weggegooid geld”. Klopt dat dan nog wel? [naar artikel]
Of wilt u liever met het geld nog een extra schooltje bouwen, alweer zonder leerkracht? [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft vandaag het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan voor de sneltram naast de A12 definitief vastgelegd. [naar artikel]
De start van de Ronde verhuist voor 400.000 euro naar Antwerpen en aankomstplaats Oudenaarde betaalt vanaf volgend jaar evenveel. Weggegooid geld? [naar artikel]
De aanleg van de sneltram Hasselt-Maastricht neemt een nieuwe, belangrijke horde. Midden juni start de gunningsfase van het project. Drie consortia zijn kandidaat om eind 2021 te beginnen met de werken. [naar artikel]
In het beste geval komt er een trambus tussen Hasselt en Pelt. Een sneltram is duur en geraakt niet in Hasselt. Dat is donderdag duidelijk geworden tijdens het politiek overleg over de Noord-Zuid. [naar artikel]
Als N-VA-lijsttrekker Steven Vandeput na de verkiezingen burgemeester wordt van Hasselt, komt er geen sneltram in de binnenstad. Dat zei hij deze week op een verkiezingsdebat in de Heilig Hartwijk. [naar artikel]
Voor CD&V Limburg moet de sneltram een rechtstreekse verbinding hebben met de Hasseltse stationsomgeving. ”Een absolute must, zodat Limburgse pendelaars naar Antwerpen en Brussel vlot het treinstation van Hasselt kunnen bereiken”, zegt Lode Ceyssens. “Het hele Spartacusproject kan bijdragen aan de duurzame mobiliteit van de toekomst voor alle Limburgers.” [naar artikel]
Het Maastrichtse actiecomité Op het Goede Spoor heeft 500 handtekeningen verzameld tegen de aanleg van de sneltram Hasselt-Maastricht. De ondertekenaars pleiten opnieuw voor een treinverbinding, in plaats van een tram door de stad. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.