Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Moeten wachten op de bus duwt tevredenheid reizigers tot dieptepunt  

26/04/2018 - 08:05
"Tram- en busreizigers zijn nog nooit zo ontevreden geweest over de dienstverlening van De Lijn. Dat blijkt uit een bevraging van de vervoersmaatschappij zelf. Reizigers zijn vooral ontevreden over de stiptheid want meer dan de helft van de trams en bussen reed vorig jaar met vertraging. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Tevredenheid van reizigers over De Lijn nadert dieptepunt (20/03/2024 - Het Belang van Limburg)

De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, blijkt uit metingen in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken. [naar artikel]


2. Tevredenheid reizigers over De Lijn nadert dieptepunt: stiptheid blijft grootste pijnpunt (20/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, zo blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]


3. Op De Lijn is het altijd een beetje wachten (26/04/2018 - De Standaard)

Meer dan de helft van de bussen en trams reed vorig jaar met vertraging. De tevredenheid van reizigers van De Lijn zakt daardoor naar een dieptepunt. [naar artikel]


4. Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt (02/05/2019 - Metro)

Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd vandaag bericht. De tevredenheid ligt nog lager dan in 2017, toen 64 procent van de reizigers de Vlaamse vervoersmaatschappij een positieve beoordeling gaf. In 2016 toonde 71 […] Het bericht Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


5. Tevredenheid NMBS kent historisch dieptepunt (27/11/2018 - De Standaard)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. [naar artikel]


6. Tevredenheid over De Lijn daalt onder dieptepunt van 2018 (24/03/2021 - Het Laatste Nieuws)

Nog geen 59 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de tevredenheidscijfers van De Lijn in 2020 die gemeten zijn door onderzoeksbureau Ipsos. Daarmee duiken de cijfers nog lager dan het dieptepunt van 2018. [naar artikel]


7. Tevredenheid NMBS bereikt historisch dieptepunt (27/11/2018 - De Morgen)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd vandaag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden.  [naar artikel]


8. De Lijn meet tevredenheid reizigers niet in rampjaar 2019 (02/07/2020 - De Tijd)

05:55 Voor het 'probleemjaar' 2019 komen er geen cijfers over de tevredenheid van de reizigers van De Lijn. Ook over het aantal vervoerde passagiers tast het bedrijf in het duister. Dat bemoeilijkt de discu... [naar artikel]


9. NMBS-reizigers nog nooit zo ontevreden (24/01/2019 - Het Nieuwsblad)

Nog dieper dan het dieptepunt. Zo laag zakte de tevredenheid over de NMBS vorig jaar. Terwijl die in 2017 met 60,9 procent al op een bodemkoers zat, waren reizigers in 2018 nóg minder te spreken over de spoorwegen. De tevredenheid zakte tot 60 procent. Dat is het gevolg van de stiptheid van de treinen, die vorig jaar nog maar eens is afgenomen. Maar 82,7 procent van de treinen kwam op tijd aan. En dat zijn dan nog de officiële cijfers van alle vertragingen van meer dan 6 minuten. Officieuze cijfers die gisteren uitlekten over treinen die één minuut en meer te laat komen, geven de NMBS een buis voor stiptheid (49,1 procent). [naar artikel]


10. Nooit ergerden reizigers zich meer aan de NMBS. Daar kunnen deze pendelaars over meepraten (27/11/2018 - Het Nieuwsblad)

Een historisch dieptepunt: amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek dat het spoorbedrijf zelf uitvoerde bij 4.400 reizigers. Vooral de tevredenheid over de stiptheid ligt laag. Maar dat is zeker niet de enige frustratie. Wij peilden bij enkele bekende pendelaars naar hun grootste ergernissen op het spoor. [naar artikel]


11. Voor het eerst in vijf jaar stijgt tevredenheid van reizigers De Lijn (17/02/2022 - Het Belang van Limburg)

Voor het eerst sinds 2017 stijgt de tevredenheid onder de reizigers van De Lijn. Het wordt een uitdaging om de opwaartse trend aan te houden na de coronacrisis. [naar artikel]


12. Tevredenheid van treinreizigers zit in de lift (05/07/2019 - Het Belang van Limburg)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


13. Tevredenheid treinreizigers het hoogst sinds 2015 (05/07/2019 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde... [naar artikel]


14. Reizigers steeds minder tevreden over De Lijn, vooral stiptheid is een pijnpunt (02/05/2019 - VRT NWS)

De tevredenheid over vervoersmaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Lijn zelf heeft laten uitvoeren en dat in De Tijd staat. De tevredenheid bij De Lijn is al drie jaar op rij aan het dalen. Reizigers klagen vooral over de stiptheid van de bussen en trams. [naar artikel]


15. Stroompanne in Brussels Airport: reizigers moeten buiten wachten (15/06/2017 - Het Belang van Limburg)

Een grote stroompanne heeft de luchthaven van Zaventem getroffen. Honderden reizigers staan voor de deuren van de vertrekhal te wachten om binnen te mogen. [naar artikel]


16. Tevredenheid over NMBS keldert (27/11/2018 - Het Nieuwsblad)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd dinsdag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden. [naar artikel]


17. Tevredenheid NMBS keldert (27/11/2018 - Knack)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd dinsdag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!