Het toestel van EgyptAir dat op 19 mei tijdens een vlucht van Parijs naar Caïro is verdwenen, is wellicht in volle vlucht ontploft na een brand in of nabij de cockpit. Dat schrijft de New York Times. [naar artikel]
09:18 Het toestel van Egyptair dat op 19 mei tijdens een vlucht van Parijs naar Caïro is verdwenen, is wellicht in volle vlucht ontploft na een brand in of nabij de cockpit. Dat schrijft de New York Times. [naar artikel]
Het toestel van EgyptAir dat op 19 mei tijdens een vlucht van Parijs naar Caïro is verdwenen, is wellicht in volle vlucht ontploft na een brand in of nabij de cockpit. Dat schrijft de New York Times. Bij de ramp met vlucht MS804 kwamen alle 66 inzittenden om het leven. [naar artikel]
Het toestel van EgyptAir dat op 19 mei tijdens een vlucht van Parijs naar Caïro is verdwenen, is wellicht in volle vlucht ontploft na een brand in of nabij de cockpit. Dat schrijft de New York Times. Bij de ramp met vlucht MS804 kwamen alle 66 inzittenden om het leven. [naar artikel]
De Airbus A320 van Egyptair die in mei 2016 boven de Middellandse Zee van de radar verdween en in zee crashte, was niet het doelwit van een terreuraanslag zoals de Egyptische overheid blijft beweren. In een nieuw 134 pagina’s dik rapport zeggen Franse experts dat een brandende sigaret in de cockpit de ramp heeft veroorzaakt. Niemand van de inzittenden, onder wie ook een Belg, overleefde het. [naar artikel]
De Franse onderzoeksraad voor luchtvaartveiligheid trekt de conclusies van Egypte in twijfel over de toedracht van de vliegramp met het toestel van EgyptAir in 2016. Volgens de onderzoeksraad (BEA) heeft hoogstwaarschijnlijk een brand ervoor gezorgd dat de Airbus met 66 mensen aan boord in de Middellandse Zee stortte. [naar artikel]
Crashte het vliegtuig van Egyptair afgelopen mei in de Middellandse Zee omdat de batterijen van de piloots telefoon en tablet oververhit raakten [naar artikel]
De Egyptische autoriteiten blijven de oorzaak van de ramp met de A320 van EgyptAir – intussen vijf jaar geleden – bij een terroristische aanslag leggen. Ook al is daar geen enkel bewijs voor. Brand aan boord, waarna het toestel in volle vlucht ontploft is. Zo luidt dan weer de conclusie van de experts. In hun rapport is ook een lange lijst opgenomen met technische mankementen aan het vliegtuig. Eigenlijk had het toestel, met ook één Vlaming aan boord, gewoon nooit mogen opstijgen. [naar artikel]
Het toestel van EgyptAir dat op 19 mei tijdens een vlucht van Parijs naar Caïro is verdwenen, is wellicht in volle vlucht ontploft na een brand [naar artikel]
Het neerstorten van een Egyptisch passagiersvliegtuig in de Middellandse Zee in 2016 zou te wijten zijn aan een brand en niet aan een bomaanslag zoals eerder beweerd was door de Egyptische overheid. Dat staat in het eindverslag van de ramp door het Franse onderzoeksbureau BEA. [naar artikel]
De fatale brand in de cockpit van een vliegtuig van Egyptair in 2016 werd veroorzaakt door een sigaret en een zuurstofmasker dat verkeerd was ingesteld. Dat zou blijken uit een Frans onderzoek van luchtvaartexperten dat verstuurd is naar het Franse gerecht. Het vliegtuig stortte neer in de Middellandse zee na een hevige brand in de cockpit, alle 66 inzittenden kwamen om. Er werd lang gedacht aan een technisch defect, maar het zou nu toch om een menselijke fout gaan. [naar artikel]
Op de opnames van een van de zwarte dozen van het in mei verdwenen toestel van EgyptAir valt meermaals het woord “vuur” te horen, kort voor de crash. Dat maakten onderzoekers zaterdag bekend. [naar artikel]
Bij een incident waarbij twee vliegtuigen op 1 januari 2017 bijna botsten boven Oost-Vlaanderen, had de piloot van het toestel van EgyptAir de instructies verkeerd begrepen en uitgevoerd. Dat blijkt uit een tussentijds rapport van de Air Accident Investigation Unit (AAIU) van de FOD Mobiliteit. De afstand tussen de vliegtuigen was op het dichtste punt […] [naar artikel]
Een technisch defect, een menselijke fout of een brand aan boord? Precies twee jaar na de crash van EgyptAir-vlucht MS804 kent de familie van het enige Belgische slachtoffer Geert Supré nog altijd de waarheid niet. En dat knaagt. Afgelopen weekend kwamen de nabestaanden samen in Parijs in de hoop antwoorden te krijgen. [naar artikel]
Bij het incident waarbij twee vliegtuigen op 1 januari 2017 bijna botsten boven Gent, had de piloot van het toestel van EgyptAir de instructies... [naar artikel]
Bij het incident waarbij twee vliegtuigen op 1 januari 2017 bijna botsten boven Oost-Vlaanderen, had de piloot van het toestel van EgyptAir de... [naar artikel]
Een Boeing 737 MAX-vlucht van Lion Air kreeg een dag voor hetzelfde toestel van de maatschappij op 29 oktober crashte in de Javazee met 189 mensen aan boord, te maken met identiek dezelfde storing. Toen was er echter een piloot aan boord die het probleem wist op te lossen. De bemanning van de vlucht met […] Het bericht Andere Lion Air-vlucht van dag eerder geconfronteerd met identieke storing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op de cockpitvoicerecorder van het in mei in de Middellandse Zee gestorte passagiersvliegtuig van EgyptAir is het woord "brand" te horen. Dat [naar artikel]
Na de crash met het Germanwings-toestel in maart 2015 werd aanbevolen om continu twee personen aanwezig te hebben in de cockpit. Maar een risicostudie wijst kennelijk uit dat dat niet bijdraagt aan meer veiligheid. [naar artikel]
Een piloot in de Canadese stad Calgary had zoveel gedronken dat hij buiten bewust zijn was in de cockpit vlak voor het opstijgen. Dankzij een [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.