Vanaf 2024 moet 83 procent van de straten in de Antwerpse binnenstad voetgangerszone of autoluwe zone worden. Dat heeft schepen voor mobiliteit Koen Kennis aangekondigd. In de binnenstad zal ook bewonersparkeren ingevoerd worden. [naar artikel]
Sinds 1 februari 2017 mogen de oudste voertuigen de binnenstad niet meer in rijden. Antwerpen wilde de lucht schoner krijgen door de meest vervuilende uitlaatgassen te elimineren. Is dat ook gelukt? Experts noemen de LEZ een goed begin, maar om nog vrijer te kunnen ademen, is er meer nodig. [naar artikel]
Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan is de luchtkwaliteit van de binnenstad verbeterd. De hoeveelheid stikstof in de lucht is met een vijfde gedaald, zo schrijft De Standaard vandaag. Ondanks die positieve tijding blijven de Gentenaars van mening verschillen over het plan. Annelies De Waele peutert in de onderbuik van de binnenstad om te [naar artikel]
Dat de stad Antwerpen de Groenplaats wil heraanleggen, was al bekend. Nu blijkt dat ook de omliggende straten en een groot stuk van de historische binnenstad onder handen worden genomen. [naar artikel]
Als het van Antwerps Groen-lijsttrekker Wouter Van Besien afhangt, verdwijnt de auto zo goed als volledig uit het Antwerpse straatbeeld. Dat schrijven De Standaard, de Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad vandaag. Om dat te bereiken stelt de partij in haar mobiliteitsplan een aantal radicale oplossingen voor. Zo wil Van Besien de volledige Antwerpse binnenstad […] Het bericht Groen Antwerpen wil auto’s weg uit binnenstad verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De politie van Antwerpen roept iedereen op om weg te blijven met de auto in de Antwerpse binnenstad. Alle wegen zijn verzadigd en de centrumparkings zijn allemaal volzet. Op verschillende plaatsen in de oude binnenstad stuurt de politie het autoverkeer richting de Park & Ride-zones buiten de stad. [naar artikel]
Vanaf november krijgt Mechelen er in één klap 30 kilometer aan nieuwe fietsstraten bij. In alle 179 straten in de binnenstad is het vanaf dan verboden voor automobilisten om fietsers in te halen. De Antwerpse mobiliteitsschepen Koen Kennis vindt dat een uitgebreide fietszone in Antwerpen niet van toepassing is “omdat er in de historische binnenstad nog veel verkeer is.” Houdt deze redenering steek, of vindt u dat de stad Antwerpen het anders zou moeten aanpakken? [naar artikel]
De politie Antwerpen heeft vrijdagavond een lockdownfeestje in open lucht op de Scheldekaaien ‘stilgelegd’. Zeven personen kregen een boete. In de binnenstad werd ook een café betrapt dat open was én waar bovendien dan nog eens gerookt werd. [naar artikel]
De stad en het district Antwerpen gaan 26 straten in de historische binnenstad via een tijdelijke inrichting woonerf maken in afwachting van een definitieve heraanleg. [naar artikel]
Amsterdam grijpt de coronacrisis aan om de binnenstad aantrekkelijker te maken voor inwoners van de Nederlandse hoofdstad. De gemeente wil het aantal sekswinkels, -bioscopen en -theaters, coffeeshops en toeristische horeca op de Wallen terugbrengen, staat in de Aanpak Binnenstad. Ook moet in de binnenstad een verbod komen op vakantieverhuur, zoals Airbnb. [naar artikel]
De Brandweerzone Antwerpen ontving donderdagochtend enkele tientallen oproepen over een doordringende gasgeur. De geur wordt op diverse locaties in de binnenstad en het zuiden van de stad waargenomen, maar de oorzaak ervan is nog onbekend. [naar artikel]
De brandweerzone Antwerpen heeft donderdagochtend tientallen oproepen gekregen voor een doordringende gasgeur in de stad. De geur werd her en der in de binnenstad en het zuiden van Antwerpen gesignaleerd, maar de oorzaak is nog onbekend. [naar artikel]
Na de nederlaag van Antigoon zou je het niet hebben kunnen voorspellen, maar Antwerpen is een stad van reuzenliefhebbers geworden. Vrijdagavond liep de binnenstad storm voor de doortocht van Little Amal, het eenzame reuzinnetje dat te voet van Syrië naar Engeland trekt. [naar artikel]
Antwerpen heeft er een gigantische luchtballon bij. Een van 35 meter hoog, met een smiley. Die moet het toerisme vanuit de lucht promoten. [naar artikel]
Een 25-jarige Nederlander moet binnenkort voor de strafrechter in Antwerpen verschijnen. Hij moet zich verantwoorden voor verschillende verkrachtingen van jonge vrouwen in het centrum van Antwerpen. [naar artikel]
Wie in de binnenstad van Antwerpen of Gent woont, vindt almaar moeilijker een loodgieter, elektricien of andere vakman. [naar artikel]
Op de Schelde ligt donderdagochtend een brede olievlek op het water ter hoogte van het stadscentrum van Antwerpen. Dat bevestigt de Brandweer Zone Antwerpen. De oorsprong van de vervuiling is nog niet bekend, maar ze veroorzaakt geurhinder tot in de historische binnenstad. [naar artikel]
Een van de populairste acts tijdens Antwerpen Autovrij is te beleven op de Sint-Andriesplaats. Daar brengt straattheaterfestival Sinjor Circo spektakel in de lucht. Publiekslieveling Noah Chorney bengelt aan zijn wankele lantaarnpaal, die alle kanten op zwiept en vervaarlijk dicht bij de verbaasde toeschouwers komt. De man is ook nog om 17u te zien. De binnenstad is tot 18u autovrij vandaag. [naar artikel]
Vanaf 2024 moet 83 procent van de straten in de Antwerpse binnenstad voetgangerszone of autoluwe zone worden. Dat heeft schepen voor mobiliteit Koen Kennis aangekondigd. In de binnenstad zal ook bewonersparkeren ingevoerd worden. [naar artikel]
Daar waar je in Antwerpen en Brussel zowat struikelt over de deelfietsen, zijn ze in de Gentse binnenstad nauwelijks te bekennen. Volgende zomer moet daar eindelijk verandering in komen. Dan zal je ook daar makkelijk een deelfiets kunnen huren. [naar artikel]
De 17e editie van Antwerpen Autovrij lokte duizenden fietsers en voetgangers naar de Antwerpse binnenstad. Op vier pleinen werden er ook verschillende activiteiten georganiseerd. [naar artikel]
De groenen in Antwerpen hebben hun programma en de kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober voorgesteld. Groen Antwerpen heeft de ambitie om de stad op een participatieve manier te besturen en zet daarom in op drie beloftes: gezonde lucht en veilig verkeer voor iedereen, betaalbare en goede woningen en Antwerpen moet een stad worden waarin iedereen zich gerespecteerd voelt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.