Sinds woensdagochtend houdt de politie een flitsmarathon, en dat al voor de zevende keer. Het doel van de politie is hardrijders erop te wijzen dat ze ook op tijd op hun werk aankomen als ze niet te snel rijden. “En het aantal verkeersdoden moet dringend naar beneden”, vult politiewoordvoerder Peter Dewaele aan. [naar artikel]
Sinds woensdagochtend houdt de politie een flitsmarathon, en dat al voor de zevende keer. Het doel van de politie is hardrijders erop te wijzen dat ze ook op tijd op hun werk aankomen als ze niet te snel rijden. 'En het aantal verkeersdoden moet dringend naar beneden', vult politiewoordvoerder Peter Dewaele aan. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
Na het rampjaar 2017 is het aantal dodelijke verkeersslachtoffers op Antwerpse wegen weer in dalende lijn. Sinds 2011 gaat dat aantal gestaag naar beneden, zo blijkt uit cijfers van de politie die het Vias Institute heeft verzameld. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Op vlak van weekendongevallen scoort de provincie Antwerpen dan weer niet goed. [naar artikel]
Volgens de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute is het aantal doden op onze wegen gevoelig gedaald in de eerste negen maanden van dit jaar: 11 procent minder vergeleken met dezelfde periode in 2016. Nooit eerder vielen er minder verkeersdoden. Het aantal letselongevallen vertoont ook een daling: -6 procent. Alleen in de provincie Antwerpen is er een forse stijging van verkeersdoden. [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
Er zijn in de eerste zes maanden van dit jaar 41 verkeersdoden gevallen in de provincie Antwerpen. Dat zijn er 12 meer dan vorig jaar. “De pakkans voor rijden onder invloed moet veel hoger”, zegt provinciegouverneur Cathy Berx. [naar artikel]
In een jaar tijd nemen bijna twee keer meer mensen de fiets in Antwerpen. Tegelijk verdubbelt het aantal verkeersdoden. "Zijn het de vele fietsers of de infrastructuur?", vraagt verkeersexpert Johan De Mol (UGent) zich af. [naar artikel]
Het aantal doden op de Belgische wegen is in de eerste 9 maanden van dit jaar gevoelig gedaald in vergelijking met dezelfde periode in 2016. Met 363 doden ter plaatse is er in België zelfs sprake van een laagterecord voor de desbetreffende periode. Ook Vlaanderen tekent met 168 doden een laagterecord op. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias, het instituut voor verkeersveiligheid en mobiliteit. Enkel in de provincie Antwerpen is er een forse stijging op te merken van het aantal verkeersdoden. [naar artikel]
Het voorbije jaar zijn er 304 mensen gestorven in het Vlaamse verkeer. Dat is het hoogste aantal sinds 2016 en een pak hoger dan de doelstelling om dit jaar maximaal tweehonderd verkeersdoden te hebben. Vooral voetgangers zijn erg kwetsbaar. [naar artikel]
Antwerpen experimenteert met een voetgangerslicht dat toont hoeveel mensen voor u netjes gewacht hebben tot het groen was. Tegelijk worden er quizvragen getoond om het wachten aangenamer te maken. Dit proefproject moet het aantal verkeersdoden doen dalen. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn op de Belgische wegen 230 verkeersdoden gevallen. Dat is een daling met dertien procent in vergelijking met de 264 doden in dezelfde periode in 2016, zo blijkt vrijdag uit de verkeersveiligheidsbarometer van VIAS Institute, de opvolger van het BIVV. Nooit eerder vielen er in de eerste […] [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
Er waren nooit eerder zoveel fietsdoden in het verkeer als in 2019. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Ook het aantal fatale ongevallen met auto-inzittenden en voetgangers is het afgelopen jaar sterk gestegen. Het aantal fietsdoden steeg in 2019 van 84 naar 91. In Wallonië was er een verdriedubbeling, van 7 naar 21 fietsdoden. […] Het bericht Stijging in aantal verkeersdoden op Belgische wegen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is vorig jaar met zeven procent gedaald. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van Vias Institute. Minder positief is het stijgend aantal doden van senioren, motorrijders en fietsers. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.